Gå til innhold

Ny ultrabook, ca. 10k


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Vurderer å kjøpe en ny ultrabook, da min gamle ultrabook har en tendens til å slå seg vrang. Det er også på tide med en utskiftning Trenger derfor hjelp av kyndige. Jeg tenker ca. 10 k som budsjett, men 1-2 k opp skal jeg klare om alternativet er mye bedre.

 

Ønsker:

- SSD, 256 eller større

- Full HD. Litt skeptisk til QHD pga problemer med gulfargen.

- Rundt 1.5 kg eller mindre

- i7?

- God batteritid

 

Gamer aldri, men bruker laptopen til noe tyngre arbeidsoppgaver som krever datakraft. Har sett litt på Toshiba Portege og Zenbook, men jeg er altså ikke helt sikker på hva jeg skal gå for. Hadde derfor satt pris på om noen med bedre peiling enn meg kunne kommet med noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i7 vs i5 er ikke noe særlig å tenke over så lenge det er ULV utgavene. Begge er dual core, begge har 15W TDP, som i praksis betyr at i7'en klokker seg ned under max belastning for å være under 15W, slik at ytelsen er tilnærmet lik.

 

Begge modellene du vurderer anser jeg som gode maskiner. Selv har jeg en zenbook ux32ln (nå utgått modell), som jeg er meget fornøyd med.

Og er enig med deg at FHD er veien å gå, ihvertfall så lenge det er problemer QHD panelene. QHD har begrenset nytte på så små skjermer - syns nå jeg.

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Dell Latitude E7440 privat, og en Dell Latitude E7250 på jobben. Begge utstyrt med Intel Core i7, 8/16 GB RAM, 1080p skjerm, 256 GB SSD. Selv om de er klassifisert som ultrabooks er de krafigere enn mange større og billigere modeller. Klart, dette er ultrabooks i bedriftsklassen og koster deretter. Men ville ikke hatt en forbruker-PC om jeg så hadde fått den kastet etter meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...