Gå til innhold

[Løst] cowboyhatt


Anbefalte innlegg

Heisan

 

Jeg har en hvit Stetson cowboyhatt i 100% ull, skulle hatt den farget i svart.

Kan ikke vaskes i vaskemaskin, kan man da likevel kjøpe vanlig klesfarge på butikken å ha det i maskinen eller er det noen andre måter å farge den på?

 

Håper på svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Syns kanskje ikke det høres ut som en god idé å legge en slik hatt i vaskemaskinen – store sjanser for at den blir ødelagt...

Er det noen annen måte å få farget den på?

 

 

Ikke som jeg kan, i hvert fall. Det går jo an å farge ull, så hatten i seg selv kan man sikkert farge, men jeg innbiller meg at den kommer til å miste fasong uansett.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å ha vann i en balje, helle fargemiddel oppi og legge hatten der. Tror hatten bør kunne ligge der uten å være krøllet/bøyd eller deformert. Bedre enn vaskemaskinen ihvertfall, men om det funker er en annen sak.

 

Er en liten risiko for at hatten blir ødelagt, men langt mindre enn i vaskemaskin der det så godt som er garantert.

 

Om jeg absolutt skulle farget den ville jeg gjort det slik, det bør gå greit men gir på ingen måte noen garanti :)

Lenke til kommentar

http://www.dylon.co.uk/products/dyes/fabric-dye-for-hand-use/

 

Brukes til å farge tekstiler ved håndvask og skal fungere bra med ull. Har brukt de som er beregnet til maskinvask ved flere anledninger med gode resultater, så regner med at de til bruk ved håndvask fungerer rimelig bra også. Finner de både på amazon og ebay.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Du kan prøve å ha vann i en balje, helle fargemiddel oppi og legge hatten der. Tror hatten bør kunne ligge der uten å være krøllet/bøyd eller deformert. Bedre enn vaskemaskinen ihvertfall, men om det funker er en annen sak.

 

Er en liten risiko for at hatten blir ødelagt, men langt mindre enn i vaskemaskin der det så godt som er garantert.

 

Om jeg absolutt skulle farget den ville jeg gjort det slik, det bør gå greit men gir på ingen måte noen garanti :)

Takk for svar, skal prøve på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...