Gå til innhold

[Løst] Mistet bildet på TVen - hjelp


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt hjelp, for jeg klarte selvfølgelig å klusse med TVen / dekoderen slik at jeg ikke får bilde!

Alt fungerte som normalt, og så trykte jeg på "Resolution" på dekoderen for å teste hvordan det ble hvis jeg valgte noe annet, og da forsvant TV-bildet.

Nå står det altså bare "No signal" over TVen, og jeg klarer ikke å stille resolution tilbake til den innstillingen som det sto på (har prøvd å trykke meg fram til riktig innstilling uten bilde, men gikk ikke).

Har egentlig prøvd det jeg kan for å få bildet tilbake, men ingenting har fungert.

Kan det fungere å koble laptop til dekoder, for så å prøve å skifte noen innstillinger? Ser at dekoderen har HDMI-inngang.

Tenkte eventuelt på å resette innstillingene for TV-en, men dette hjelper sannsynligvis ikke ettersom resolution-innstillingen tilhører dekoderen. 

Noen som har tips / råd? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dekoderen som sender signaler tv'en ikke kan tolke eller den sender det fra en annen utgang,

HDMI kommer ikke til å hjelpe deg en døyt med tanke på å koble den til pc.

 

Vet vel ikke hva du satte den egentlig til ? 

Har du en annen tv eller skjerm som takler det ?

 

Hvilken dekoder er det snakk om ?

Endret av technicality
Lenke til kommentar

... Kan det fungere å koble laptop til dekoder, for så å prøve å skifte noen innstillinger? Ser at dekoderen har HDMI-inngang ...

Dekoderen har ikke HDMI-inngang, den har HDMI-utgang. Det har også laptopen også, så det fungerer absolutt ikke.

 

Løsningen er sansynligvis å resette dekoder. Hva slags dekoder, og hvordan er den tilkoblet?

Lenke til kommentar

Dekoderen som sender signaler tv'en ikke kan tolke eller den sender det fra en annen utgang,

HDMI kommer ikke til å hjelpe deg en døyt med tanke på å koble den til pc.

 

Vet vel ikke hva du satte den egentlig til ? 

Har du en annen tv eller skjerm som takler det ?

 

Hvilken dekoder er det snakk om ?

Takk for svar og beklager for sen tilbakemelding, men jeg har nå fått fikset dekoderen (takk gud). 

 

Dette klarte jeg mirakuløst ved å fortsette å prøve meg fram med fjernkontrollen uten bilde (prøve å stille tilbake oppløsningen).

 

Takker for hjelpen uansett, og for fremtidig referanse; hvordan resetter man dekoderen egentlig (uten bilde)?

Lenke til kommentar

 

Dekoderen som sender signaler tv'en ikke kan tolke eller den sender det fra en annen utgang,

HDMI kommer ikke til å hjelpe deg en døyt med tanke på å koble den til pc.

 

Vet vel ikke hva du satte den egentlig til ? 

Har du en annen tv eller skjerm som takler det ?

 

Hvilken dekoder er det snakk om ?

Takk for svar og beklager for sen tilbakemelding, men jeg har nå fått fikset dekoderen (takk gud). 

 

Dette klarte jeg mirakuløst ved å fortsette å prøve meg fram med fjernkontrollen uten bilde (prøve å stille tilbake oppløsningen).

 

Takker for hjelpen uansett, og for fremtidig referanse; hvordan resetter man dekoderen egentlig (uten bilde)?

 

Bra det løste seg 

 

Errr... avhenger av hvilken dekoder det er ? 

*shrugs* 

Endret av technicality
Lenke til kommentar

 

 

Dekoderen som sender signaler tv'en ikke kan tolke eller den sender det fra en annen utgang,

HDMI kommer ikke til å hjelpe deg en døyt med tanke på å koble den til pc.

 

Vet vel ikke hva du satte den egentlig til ? 

Har du en annen tv eller skjerm som takler det ?

 

Hvilken dekoder er det snakk om ?

Takk for svar og beklager for sen tilbakemelding, men jeg har nå fått fikset dekoderen (takk gud). 

 

Dette klarte jeg mirakuløst ved å fortsette å prøve meg fram med fjernkontrollen uten bilde (prøve å stille tilbake oppløsningen).

 

Takker for hjelpen uansett, og for fremtidig referanse; hvordan resetter man dekoderen egentlig (uten bilde)?

 

Bra det løste seg 

 

Errr... avhenger av hvilken dekoder det er ? 

*shrugs* 

 

Haha, det gjør vel det ja!

 

Det er en Canal Digital dekoder, mer vet jeg nesten ikke :p

 

Edit: den har kun kort-inngang i forkant, og er koblet med scart, koaksial og strømkabel på baksiden. 

 

Og den er laget i Thailand  :wee:

 

Den har også utgang for HDMI og USB, men det er vel stort sett det hele. Ser ingen knapper e.l. som man kan trykke på :)

Endret av Fizzle
Lenke til kommentar

Noen løsninger jeg kommer over for canal digital dekodere, du har sikkert sett de... Jeg ikke har noen anelse om hvilken det er du har konkret.

I verste fall så kan det hende kundeservicen sitter på fasiten

 

 

- Trykk "Meny"
- Trykk pil oppover 3 ganger
- Trykk "OK"
- Trykk pil nedover en gang
- Trykk "OK"

 

 

- Trykk "Meny"

- Trykk pil oppover 3 ganger
- Trykk "OK" 
- Trykk pil oppover en gang
- Trykk "OK"
- Trykk "OK"

 

 

trykk rød - 3 - 5 - 3 - teletekst mens boksen er på.

 

Har du ikke HDMI på tv'en ? 

Lenke til kommentar

Noen løsninger jeg kommer over for canal digital dekodere, du har sikkert sett de... Jeg ikke har noen anelse om hvilken det er du har konkret.

I verste fall så kan det hende kundeservicen sitter på fasiten

 

 

- Trykk "Meny"

- Trykk pil oppover 3 ganger

- Trykk "OK"

- Trykk pil nedover en gang

- Trykk "OK"

 

 

- Trykk "Meny"

- Trykk pil oppover 3 ganger

- Trykk "OK" 

- Trykk pil oppover en gang

- Trykk "OK"

- Trykk "OK"

 

 

trykk rød - 3 - 5 - 3 - teletekst mens boksen er på.

 

Har du ikke HDMI på tv'en ? 

Mhm, takk for svar :)

 

Greit å vite i tilfelle noe lignende skulle skje igjen!

 

Jo, jeg har HDMI-port på TVen også.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke koblet med HDMI når begge apparatene har dette? Det gir bedre bildekvalitet og ville sannsynligvis gjort at problemet du nå hadde aldri ville oppstått.

 

Når du har gitt så mye info om dekoderen, hvorfor ikke finne type/modell? Det står enten smått på fronten eller på lappen under/bak hvor produksjonsland står.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke koblet med HDMI når begge apparatene har dette? Det gir bedre bildekvalitet og ville sannsynligvis gjort at problemet du nå hadde aldri ville oppstått.

 

Når du har gitt så mye info om dekoderen, hvorfor ikke finne type/modell? Det står enten smått på fronten eller på lappen under/bak hvor produksjonsland står.

Dette visste jeg ikke, så det blir altså bedre bildekvalitet hvis jeg forbinder dekoderen og TVen med en HDMI-kabel?

 

Det er en TNR-2850ST Canal Digital dekoder, og en Toshiba LCD farge TV :)

Lenke til kommentar

Dette visste jeg ikke, så det blir altså bedre bildekvalitet hvis jeg forbinder dekoderen og TVen med en HDMI-kabel?

 

Det er en TNR-2850ST Canal Digital dekoder, og en Toshiba LCD farge TV :)

Avhengig av TV og kvalitet på sendingen blir bildet fra litt bedre til mye bedre med HDMI-kabel. I tillegg er HDMI-kontaktene mer stabile og gir mindre mulighet for dårlig kontakt i forhold til scart.

 

 

 

Løsningen på problemet du hadde med din TNR-2850ST står i bruksanvisningens side 13 hvis det skulle skje igjen:

Hvis dekoderen er tilkoblet med en SCART-kabel, må oppløsningen på dekoderen settes til 576i. Hvis skjermoppløsningen er noe annet enn dette, vises ikke tv-bildet. Trykk på [knapp for oppløsning] helt til dekoderen bytter til 576i-modus, og tv-bildet vises.

Lenke til kommentar

 

Dette visste jeg ikke, så det blir altså bedre bildekvalitet hvis jeg forbinder dekoderen og TVen med en HDMI-kabel?

 

Det er en TNR-2850ST Canal Digital dekoder, og en Toshiba LCD farge TV :)

Avhengig av TV og kvalitet på sendingen blir bildet fra litt bedre til mye bedre med HDMI-kabel. I tillegg er HDMI-kontaktene mer stabile og gir mindre mulighet for dårlig kontakt i forhold til scart.

 

 

 

Løsningen på problemet du hadde med din TNR-2850ST står i bruksanvisningens side 13 hvis det skulle skje igjen:

Hvis dekoderen er tilkoblet med en SCART-kabel, må oppløsningen på dekoderen settes til 576i. Hvis skjermoppløsningen er noe annet enn dette, vises ikke tv-bildet. Trykk på [knapp for oppløsning] helt til dekoderen bytter til 576i-modus, og tv-bildet vises.

 

Okei, tusen takk for all hjelpen :)

Lenke til kommentar

 

Dette visste jeg ikke, så det blir altså bedre bildekvalitet hvis jeg forbinder dekoderen og TVen med en HDMI-kabel?

 

Det er en TNR-2850ST Canal Digital dekoder, og en Toshiba LCD farge TV :)

Avhengig av TV og kvalitet på sendingen blir bildet fra litt bedre til mye bedre med HDMI-kabel. I tillegg er HDMI-kontaktene mer stabile og gir mindre mulighet for dårlig kontakt i forhold til scart.

 

 

 

Løsningen på problemet du hadde med din TNR-2850ST står i bruksanvisningens side 13 hvis det skulle skje igjen:

Hvis dekoderen er tilkoblet med en SCART-kabel, må oppløsningen på dekoderen settes til 576i. Hvis skjermoppløsningen er noe annet enn dette, vises ikke tv-bildet. Trykk på [knapp for oppløsning] helt til dekoderen bytter til 576i-modus, og tv-bildet vises.

 

Hei, jeg skriver bare her istedenfor å lage en ny tråd:

 

Jeg prøvde å koble sammen dekoder og TV med HDMI, men fikk beskjed om at det oppsto problemer med konfigurasjon av HDCP-koblingen, mulig at akkurat dette ikke fungerer for min TV?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg skriver bare her istedenfor å lage en ny tråd:

 

Jeg prøvde å koble sammen dekoder og TV med HDMI, men fikk beskjed om at det oppsto problemer med konfigurasjon av HDCP-koblingen, mulig at akkurat dette ikke fungerer for min TV?

 

Sjekk for ny software på TV ditt og prøv en annen HDMI ledning/inngang i TV. :)

Endret av Hakonnn
Lenke til kommentar
  • 8 år senere...
Fizzle skrev (På 19.7.2015 den 11:25 PM):

Takk for svar og beklager for sen tilbakemelding, men jeg har nå fått fikset dekoderen (takk gud). 

 

Dette klarte jeg mirakuløst ved å fortsette å prøve meg fram med fjernkontrollen uten bilde (prøve å stille tilbake oppløsningen).

 

Takker for hjelpen uansett, og for fremtidig referanse; hvordan resetter man dekoderen egentlig (uten bilde)?

Hva trykte du på ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...