Gå til innhold

Indigo vs Homseer, hva skal man velge?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Zipabox for en stund siden og ikke blitt noe særlig glad i denne. Den er veldig låst og lite ekstra man kan gjøre. 

 

Så da vil jeg gjerne gå for Homeseer eller Indigo. Begge virker som gode programmer.

 

Har kun fått prøvd Indigo da jeg kun har mac tilgjengelig nå, men skal kjøpe meg en liten server så om det blir windows eller mac er ikke så nøye. 

 

Synes Indigo er utrolig brukervennlig og liker at den kjører på mac, men det har ikke den plugin databasen som HS har. 

Ikke veldig erfaren på programmering så minst mulig av det er greit. (Kun basic C++)

 

Ellers så er det viktig med:

-God Sonos integrering med google voice eller noe med like god stemme.

-Siri støtte

-Har en del gamle ipader som jeg tenke å bruke til skjermer rundt i huset så godt design program er viktig.

-Så går det i Z-wave så det er jo viktig.

 

Tror begge har dette så det er vel hvor enkelt programmet er som har noe å si. 

 

Er det noen som har brukt begge to? Ser jo at det er en del som byttet til Indigo når HS3 ble utgitt, men hadde jo vært best å høre med en som har brukt HS3 og Indigo. 

 

Takker for svar! :)

 

 

  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

hehe ja ikke lett dette. Prøvd meg på begge to en stund nå og liker begge deler.

Indigo var nok en del enklere å sette seg inn i men krever kanskje litt mere programmering da det ikke finnes like mye plugin og så synes jeg at HSTouch var utrolig mye greier å få til en Indigo sin variant.

 

Indigo er jo en del rimeligere med tanke på at plugins ikke koster penger (enda?) og programmet koster under halvparten for Pro versjon.  

Blir kanskje begge deler, men får vente på 50% salg på HS:P

Lenke til kommentar

 

Synes Indigo er utrolig brukervennlig og liker at den kjører på mac, men det har ikke den plugin databasen som HS har. 

Ikke veldig erfaren på programmering så minst mulig av det er greit. (Kun basic C++)

 

 

Har vært veldig fornøyd med Indigo i noen år. Veldig god støtte i forums og annet, når jeg har hatt feature requests har utviklerne vært flinke til å implementere dette raskt. Det fins en oversikt over plugins og script her og her men det vet du sikkert. Tror ikke disse listene er 100% komplette, en må gjerne lete i forumet for å finne alle plugins etc, så det er en ulempe, men fordelen er at alle plugins er gratis. Ulempen med Indigo er vel at det er et relativt lite firma med to utviklere, så ting går nok ikke i samme tempo som hos Homeseer, men til gjengjeld er de svært aktive på support og forum etc.

 

Kan ikke si at jeg er veldig erfaren verken på AppleScript eller Python men begge deler har gått greit for å lage de script og plugins jeg har hatt behov for. Veldig greit med AppleScript iom at Indigo da enkelt kan "snakke" med de fleste andre programmer på Macen.

 

Har ingen erfaring med HomeSeer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Synes Indigo er utrolig brukervennlig og liker at den kjører på mac, men det har ikke den plugin databasen som HS har. 

Ikke veldig erfaren på programmering så minst mulig av det er greit. (Kun basic C++)

 

 

Har vært veldig fornøyd med Indigo i noen år. Veldig god støtte i forums og annet, når jeg har hatt feature requests har utviklerne vært flinke til å implementere dette raskt. Det fins en oversikt over plugins og script her og her men det vet du sikkert. Tror ikke disse listene er 100% komplette, en må gjerne lete i forumet for å finne alle plugins etc, så det er en ulempe, men fordelen er at alle plugins er gratis. Ulempen med Indigo er vel at det er et relativt lite firma med to utviklere, så ting går nok ikke i samme tempo som hos Homeseer, men til gjengjeld er de svært aktive på support og forum etc.

 

Kan ikke si at jeg er veldig erfaren verken på AppleScript eller Python men begge deler har gått greit for å lage de script og plugins jeg har hatt behov for. Veldig greit med AppleScript iom at Indigo da enkelt kan "snakke" med de fleste andre programmer på Macen.

 

Har ingen erfaring med HomeSeer.

 

Takk for utfyllende svar!

 

Er veldig fornøyd med det så langt. Utrolig ryddig og stabilt program, veldig lett å sette seg inn i. Som du sier så er det jo bare to stykker som utvikler Indigo så det setter jo sin begrensning men utrolig bra support, helt imponert!

Eneste jeg likte litt bedre med HS3 er jo veldig mye mere plugins noe som er bra når man ikke har så mye tid å bruke på dette og at HS touch var noen hakk mere brukervennlig etter min mening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...