Gå til innhold

Samsung fortsetter nedturen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo nettopp det jeg sier. Høy oppløsning er ikke alt. Det er derfor jeg ville valgt AMOLED skjermen, da den gir utrolig mye bedre bilde, uavhengig av oppløsning. Ellers ser low-res content mye bedre ut på skjermer med høy ppi.

 

Er clas ohlson den eneste butikken i landet? Elkjøp og lefdal selger samsung til 150kr.

 

Det er ingen påstand, det er jo objektivt de hastighetene som er. Nesten alle i Norge har lavere fart på 4G enn det de kan oppnå med 3G.

https://en.wikipedia.org/wiki/Evolved_HSPA

HSPA+ har faktisk teoretisk makshastighet på 168 mbit/s opp og 22 ned.

 

Du sier Telenor skal legge ned når de er ferdig med 4G, da er det irrelevant at Netcom kan komme til å ha full 4G dekning. Tror ikke Telenor kommer til å bruke netcom-nett med det første. Altså langt inn i fremtiden, altså et hypotetisk problem.

 

 

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/

 

Du kan lett se her. Det billigste abonemanget er begrenset til 10 mbit/s. For 750 kr i måneden får du 50 mbit/s. Hastigheten er begrenset. Hvis det blir billigere for Telenor med trafikk på 4G nett blir altså ikke abonnementet dyrere. Skiftet til 4G vil heller ikke gi økt hastighet for abonnementet er begrenset.

har du egentlig en samsung mobil, med amoled? XD

uansett hva testene sier, så synes jeg IKKE at min edge s6 med høy oppløsning og nyeste amoled er noe bra , når det gjelder hvit....

Lenke til kommentar

Den har flere forskjellige skjermmoduser, som du gjerne er klar over?

AMOLED-kino varianten er mye kaldere enn hva både grunnlegende og bilde er. Grunnleggende og bilde har begge tilnærmet perfekt fargetemperatur. De aller fleste LCD skjermer er for kalde. iPhone ligger på rundt 7300 Kelvin, og det samme gjør kino-modus for Samsung. Dette er i kontrast til rundt 6300-6400 som de andre modusene på samsungs AMOLED. Det er disse som skiller seg ut fra slikt "vanlige" skjermer er. Egentlig er det dette som er perfekt! At du da synes hviten er merkelig betyr ikke at S6 egde har dårlig skjerm, det betyr at alle andre har dårligere enkelt og greit.

 

Det er en grunn til programmer som f.lux og at de sier at skjermbruk kan påvirke søvn. De fleste LCD paneler er nemlig altfor blåe/kalde, noe som hjernen oppfatter som at de er midt på dagen. Den Kelvin-verdien som regnes som perfekt er jo basert på nettopp sollys fra vår sol. Det oppnår altså AMOLED.

 

Hvis det er noe annet enn dette må det i så fall være feilvare. Ikke noe annet jeg kan tenke meg. Slike tester utført med måleapparater lar ikke mye være igjen til egne meninger. Det er derfor ingen tvil om at disse skjermene faktisk er best. Hvis det er noe merkelig med dem i forhold til andre, så er det nok heller at de andre ikke er optimale, enn at din skjerm er dårlig.

Lenke til kommentar

Evt er det smak og behag...

Jeg liker bedre hvitfargen ved 7300K, og synes den ser mer ut som det jeg oppfatter som hvitt. Derfor har jeg også valgt den profilen som gir det. Det er det som er greit med produsenter som gir deg et valg :) Hvis du ikke liker det som regnes som best, eller du ikke liker det produsenten har satt så kan det bare endres :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...