Gå til innhold

Hjelp til valg av Pulsklokke/Computer


NatuRal3

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ettersom jeg har begynt å trene sykkel en del, har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av pulsklokke.

Når vinteren kommer ønsker jeg å ha muligheten til å kunne svømme og gå på ski med klokken også.

Det er viktig at pulsklokken kan måle pedalfrekvensen min og at jeg kan synce til Strava (Jeg bruker Android OS). At den måler daglig aktivitet osv er et pluss men ikke absolutt nødvendig.

 

Burde jeg kjøpe en sykkelcomputer og en pulsklokke?

 

Er så mange forskjellige klokker og computere med masse utstyr. Er redd for å velge feil.

Så langt har jeg tenkt litt på Polar V800 og Garmin 920XT. For så og kjøpe ekstra utstyr som jeg kan montere på sykkelen.

 

PS: Er det mulig å feks Montere garmin klokken på styre også koble til frekvensmåler og pulsbelte?

 

Håper noen der ute kan hjelpe meg til å gjøre riktig valg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

PS: Er det mulig å feks Montere garmin klokken på styre også koble til frekvensmåler og pulsbelte?

 

Ja, den beste måten å feste den på styret er med Garmin sin quick release. Da kan du kjapt flytte klokken mellom håndleddet og sykkelen (men den blir litt tykkere på håndleddet enn normalt).

 

Det finnes både kadensmåler og pulsbelte som snakker med denne klokken. Mer eller mindre alt utstyr som snakker ANT+ kan brukes sammen med 920XT. Pulsbelte selges ofte i pakke sammen med klokken.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!
Har sjekket ut en hel masse om Garmin. Visste ikke at jeg kunne synce garmin appen med my fitness pal og strava.

Dette gjør Garmin i sin helhet mye bedre en polar i mine øyne. Også kommer det fine monteringskittet i tilegg!

For meg virker det som at polar ikke ønsker å sammarbeide med strava for at de skal bygge sitt eget sosiale nettverk.

Det blir litt som å skyte seg selv i foten. Men men.

 

Takk for hjelpen. Det blir Garmin 920XT på meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...