Gå til innhold

Samsung lanserer SSD-er på 2 TB


Anbefalte innlegg

Nei, det var nok Sandisk Optimus Max som ble lansert i april 2014 med 4TB og skulle oppgraderes til 8 TB i år og 16 TB til neste år. Kilde

 

 

Hmm . jeg tror faktisk at jeg for en gans skyld har rett ....

 

Du skrev faktisk :

 

Var det ikke Sandisk som lanserte en 8 TB SSD i 2,5" formatet for en stund siden?

 

 

Sandisk har ikke lansert noen som helst SSD med kapasistet på 8 TB

Optimus Max kommer foreløpig kun i kapasistet på opptil 4 TB

 

Mens Novachips faktisk i våres lanserte 8 TB versjonen.

 

 

:D :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei, det var nok Sandisk Optimus Max som ble lansert i april 2014 med 4TB og skulle oppgraderes til 8 TB i år og 16 TB til neste år. Kilde

 

 

Hmm . jeg tror faktisk at jeg for en gans skyld har rett ....

 

Du skrev faktisk :

 

Var det ikke Sandisk som lanserte en 8 TB SSD i 2,5" formatet for en stund siden?

 

 

Sandisk har ikke lansert noen som helst SSD med kapasistet på 8 TB

Optimus Max kommer foreløpig kun i kapasistet på opptil 4 TB

 

Mens Novachips faktisk i våres lanserte 8 TB versjonen.

 

 

:D :D

 

 

Men betaler man nok, så får man garantert 8TB ssd fra sandisk også  :wee:

Lenke til kommentar

75 skrivinger og 150 for pro versionen... ikke mye å skryte av akkurat. Best at folk har nok med ram ellers vil en slik harddisk bli spist opp veldig raskt hvis diskene blir brukt som cache.

 

Du vet tydeligvis ikkje hvor mye 150 skrivninger hver dag er.... 

 

Lykke til å komme i nærheten av `en full skrivning i gjennomsnitt på en ssd per dag ;) Da snakker jeg om en PC, og ikkje en entepriseserver...

Lenke til kommentar

 

 

75 skrivinger og 150 for pro versionen... ikke mye å skryte av akkurat. Best at folk har nok med ram ellers vil en slik harddisk bli spist opp veldig raskt hvis diskene blir brukt som cache.

 

Du vet tydeligvis ikkje hvor mye 150 skrivninger hver dag er.... 

 

Lykke til å komme i nærheten av `en full skrivning i gjennomsnitt på en ssd per dag ;) Da snakker jeg om en PC, og ikkje en entepriseserver...

Hva snakker du om nå?

 

"300 skrevne terabyte med data, mens EVO-varianten altså skal vare i fem år eller 150 skrevne terabyte med data."

 

Det er ikke per dag, det er totalt. Du får fyllt opp å sletta harddisken 75 ganger. 150 med pro.

Lenke til kommentar

 

Selv 2TB tar nesten ikke plass. Så størrelse har ingenting å si.

 

Samsung-Pro-and-EVO-2TB-SSD-Mini-PCB-4TB

 

Hvorfor heller da ikke ha 1,8" harddiskkabinett? Er fint til små mini laptop i så fall.

 

Er rart for meg det ikke finnes like med Sata express?

2 TB er jo bra men ser ikke helt behovet, foreløpiger få spill som tar nytte av dette, video har heller ikke store økninger av ytelse, med mindre filmen er i 8k bildekvalitet med mye detaljer, men fin for fremtiden er det vertfall ville heller hatt sata express.

Lenke til kommentar

 

 

Selv 2TB tar nesten ikke plass. Så størrelse har ingenting å si.

 

Samsung-Pro-and-EVO-2TB-SSD-Mini-PCB-4TB

 

Hvorfor heller da ikke ha 1,8" harddiskkabinett? Er fint til små mini laptop i så fall.

 

Er rart for meg det ikke finnes like med Sata express?

2 TB er jo bra men ser ikke helt behovet, foreløpiger få spill som tar nytte av dette, video har heller ikke store økninger av ytelse, med mindre filmen er i 8k bildekvalitet med mye detaljer, men fin for fremtiden er det vertfall ville heller hatt sata express.

 

Behoved vs hva? Vanlige 2TB disker? Det er et hav mellom ytelsen på en vanlig 2TB og denne disken.

 

Hvorfor ikke sata express er pga hva som selges mest. På samme måte som at M.2 NVMe ikke er veldig tilgjengelig ennå, mens M.2 Achi er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...