Gå til innhold

Hvordan installere Steam OS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det du ikke skjønner da? Altså, hvilket steg kommer du til?

Jeg har gjort disse stegene: Lastet filen når, formatert usb minnepennen, pakket ut Steam Os og jeg er klar til og laste det ned på  min nye pc, men det står "There is no OS on any of your drives"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Følger du standard eller tilpasset installasjon? Beklager, men dette er forvirrende ": Lastet filen når, formatert usb minnepennen, pakket ut Steam Os og jeg er klar til og laste det ned på  min nye pc, men det står "There is no OS on any of your drives"" 

Lenke til kommentar

Følger du standard eller tilpasset installasjon? Beklager, men dette er forvirrende ": Lastet filen når, formatert usb minnepennen, pakket ut Steam Os og jeg er klar til og laste det ned på  min nye pc, men det står "There is no OS on any of your drives"" 

Jeg følger standar installasjons metode

Lenke til kommentar

Kan du skrive helt nøyaktig hva du gjør? Altså *alt* du gjør?

Først formatere jeg minnepennen på 8gb og kalte den "SYSRESTORE" og brukte FAT32. Så lastet jeg ned Steam OS filen (standard installasjon) og så pakket jeg den filen ut, og flyttet den til minnepennen. (Dette ble gjort på min gamle pc)

Så plugget jeg minnepennen i pc'en min og sa ril BIOS at den skulle "Boote" av minnepennen, lagret innstillingene og så prøvde den å "Boote"' Men jeg fikk opp en feilmelding der stod at det ikke var noe OS på minnepennen.

Lenke til kommentar

Du har antagelig BIOS, ikke UEFI. Det står spesifisert på systemkrav til SteamOS: UEFI boot support

Med BIOS er det ikke mulig å boote fra en minnepenn bare ved å kopiere filer til den. Da er det naturlig at du får opp en slik feilmelding.

 

Det første bildet her viser forskjell på BIOS og UEFI: http://www.howtogeek.com/56958/htg-explains-how-uefi-will-replace-the-bios/

SteamOS kom med støtte for både BIOS og UEFI for halvannet år siden. Tror det var en betaversjon (beta av en beta..iogmed SteamOS er beta) som ble en del av standardinstallasjonen. Jeg aner ikke om dette ble tatt vekk igjen, men jeg tror ikke det. (Men det kan hende at SteamOS "offisielt" kun støtter UEFI) Uansett er det bare å google "Install SteamOS BIOS". Og siden du skal installere SteamOS på nytt, kan du gjerne installere den nyeste versjonen som baserer seg på Debian 8.1.

Lenke til kommentar

Jeg hadde glemt og kalle partisjonen for sysrestore, når jeg gjorde det bootet maskinen fra pennen etter 2 forsøk.

 

PS: Det står at det er viktig at du extracter filene direkte til pennen og ikke extracter først og flytter filene over.

Og som nevt tidligere her må du ha støtte for EFI boot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...