Gå til innhold

Privat økonomi oppsett/oversikt


midand

Anbefalte innlegg

Hei!

Per dags dato fører jeg all økonomisk oversikt inn i et excel ark, samt innom DNB sin oversikt over hva pengene blir brukt til, og fører dette inn. ("min økonomi")

 

I den forbindelse lurer jeg på om noen har et mer tilpasset/brukervennelig program eller app?

(App må også fungere på macen, da dette er mer oversiktlig når man skal gjøre større endringer).

 

Syntes DNBs "min økonomi" er fin løsning, men savner likevel muligheten for å legge til/slette og kategorisere ulikt.

Skulle gjerne også hatt muligheten med grafer som viser de ulike økonomiske endringene.

 

Lurer også på om flere knytter sine bankkort opp mot disse programmene, og hvorvidt dette er trygt?

 

Syntes Mint.com (se film) virker som et fantastisk alternativ, men støtter ikke norske kort. Og personlig har jeg større trygghet rundt norske/nordiske aktører vedrørende slike løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skandiabanken sin "Min Økonomi" er nettopp blitt pusset opp og jeg syntes den er bedre en DNB sin. Skandiabanken har også gjort det slik at alt som er mulig å gjøre i nettbanken på PC, er også mulig å gjøre via Mobilbanken. Så der har du jo en "App"

 

Takk,problemet er at jeg ikke ønsker å bytte bank, så regner jeg med at denne tjenesten ikke er for ikke-kunder?

Lenke til kommentar

Takk,problemet er at jeg ikke ønsker å bytte bank, så regner jeg med at denne tjenesten ikke er for ikke-kunder?

 

Du kan helt fint ha en inaktiv konto, tjenesten støtter selvfølgelig å importere kontoutskrifter fra andre banker. Gjør ikke DNB det?

Endret av eisa01
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet gratis i 1 mnd for et par mnd siden. Fungerte bra, likte spesielt at jeg kunne synkronisere mellom android og mac. Blir å kjøpe fullverjonen til høsten.

Dette blir uten tvill mitt valg av program, nok en takk for at du tipset om YNAB!
Lenke til kommentar

 

 

Takk,problemet er at jeg ikke ønsker å bytte bank, så regner jeg med at denne tjenesten ikke er for ikke-kunder?

Du kan helt fint ha en inaktiv konto, tjenesten støtter selvfølgelig å importere kontoutskrifter fra andre banker. Gjør ikke DNB det?

Litt usikker, vet man kan eksportere utskriftene, men syntes redigeringsmulighetene var elendige. Men nå har YNAB blitt et soleklart valg! Selv om jeg helt hadde sett håpet om å få koblet opp bankkontoene mine direkte. Virker dessverre som det er vanskelig grunnet manglende nordiske aktører og bankenes negative holdning til deling av sensitiv informasjon.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...