Gå til innhold

Skal ha meg jaktrifle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å se om det er et godt tilbud, så er det bare å se på hva utstyret koster utenom tilbudet. Jeg vet ikke hvordan prisene på dette ligger, og spesielt rifla vil variere ut i fra hvilken finish du velger (treverk, utsmykkinger osv.) Uansett, med dette utstyret er du rustet for livet. Når du først bruker 40 000, så skal det mye til for at du ikke kjøper kvalitet.

 

Et annet spennende våpen du kan se på er f. eks. Sauer 404.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

For å se om det er et godt tilbud, så er det bare å se på hva utstyret koster utenom tilbudet. Jeg vet ikke hvordan prisene på dette ligger, og spesielt rifla vil variere ut i fra hvilken finish du velger (treverk, utsmykkinger osv.) Uansett, med dette utstyret er du rustet for livet. Når du først bruker 40 000, så skal det mye til for at du ikke kjøper kvalitet.

 

Et annet spennende våpen du kan se på er f. eks. Sauer 404.

Har sett på Winge Våpen at del for del kommer det på 41 260,- og det med MAK-Kilic svingmontasje. Så trur det er bedre priser å hente.  Har sett litt på Sauer 404 men den ligger ca 10 000,- høgere i pris. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

skjønner ikke folk gidder legge så mye penger i et rør som skal spytte en kule inn i en elg på ca 100 meter, skarpskyttere bruker ofte remington eller savage til en brøkdel av prisen på avstander opp til 1500 meter, de holder lenge. marlin er og greie rifler, howa, weatherby, winchester, ruger, zastava, tikka etc. dyreste rifla med bolt jeg noensinne har giddet tenke tanken engang på å kjøpe var en steyr scout til under halve prisen av TS sin

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

Medforuten: Det er helt klart at man kan få gode rifler til en billigere penge. For all del, man klarer seg helt fint med en Mauser 98 til litt over tusenlappen. Jeg kan godt skjønne at trådstarter ønsker seg en Sako. Pene og veldig gode våpen som kan brukes som arvestykke de neste generasjonene hvis det blir tatt vare på. Enkelte rifler kan faktisk gå opp i verdi også. Personlig drømmer jeg om Sauer 202 eller 404.

 

Det virker som at du også glemmer at noe skal sitte på toppen av rifla også. Selv har jeg en Zastava til kanskje 5000 kroner. Kikkertsikte til 9000 kroner. Du får veldig mye igjen for kikkertsikte, og det kan du ikke benekte. Et godt kikkertsikte kan være forskjellen om det blir fall eller ikke. I skumringen kan det være skytelys kanskje 20-30 minutter lenger med et godt sikte enn med et dårlig. Det hjelper som kjent lite å skyte hvis du ikke ser dyret eller retikkelet i siktet.

Lenke til kommentar

Jasså. Hvor var det du fant Steyr Scout til under 9000?????????

 

40 000 delt på 2 er 20 ... nå sjekket jeg ikke hvor stor andel kikkertsiktet var av dette her, jeg så litt raskt på teksten og kjente nakkehårene reise seg når jeg så prisen, la derfor ikke merke til at han skulle ha med det, men steyr har jeg sett på finn til 15500,-, her er den til 18300,-:

 

http://www.jaktdepotet.no/rifler/steyr-mannlicher/steyr-scout

 

her er en helt grei marlin 308 til 8600,- med demper, sikte osv:

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=20943555&searchclickthrough=true&searchQuery=marlin+308

Lenke til kommentar

Medforuten: Det er helt klart at man kan få gode rifler til en billigere penge. For all del, man klarer seg helt fint med en Mauser 98 til litt over tusenlappen. Jeg kan godt skjønne at trådstarter ønsker seg en Sako. Pene og veldig gode våpen som kan brukes som arvestykke de neste generasjonene hvis det blir tatt vare på. Enkelte rifler kan faktisk gå opp i verdi også. Personlig drømmer jeg om Sauer 202 eller 404.

 

Det virker som at du også glemmer at noe skal sitte på toppen av rifla også. Selv har jeg en Zastava til kanskje 5000 kroner. Kikkertsikte til 9000 kroner. Du får veldig mye igjen for kikkertsikte, og det kan du ikke benekte. Et godt kikkertsikte kan være forskjellen om det blir fall eller ikke. I skumringen kan det være skytelys kanskje 20-30 minutter lenger med et godt sikte enn med et dårlig. Det hjelper som kjent lite å skyte hvis du ikke ser dyret eller retikkelet i siktet.

 

helt greit det, men for min del holder vortex eller redfield lenge, jeg har aldri sett behovet for zeiss eller schmidt & bender

 

dette her er hans første jaktrifle, ikke på tale at jeg hadde svidd av 40 store på det.. det er også registreringsplikt i norge, du kan ikke bare gi rifla til sønnen din uten videre

Lenke til kommentar

 

Jasså. Hvor var det du fant Steyr Scout til under 9000?????????

 

40 000 delt på 2 er 20 ... nå sjekket jeg ikke hvor stor andel kikkertsiktet var av dette her, jeg så litt raskt på teksten og kjente nakkehårene reise seg når jeg så prisen, la derfor ikke merke til at han skulle ha med det, men steyr har jeg sett på finn til 15500,-, her er den til 18300,-:

 

http://www.jaktdepotet.no/rifler/steyr-mannlicher/steyr-scout

 

 

 

Dvs Scout'en som du vurderte å kjøpe, er dyrere enn rifla TS spør om...

 

Og TS kan nesten bare gi rifla til sønnen. Han må bare søke først før han får ta den med hjem. Noe som er relativt enkelt å få godkjent med tanke på §20 i våpenforskriften.

 

Og skarpskytter-eksemplet ditt var heller ikke relevant eller korrekt. Billigste Remingtonen  i den serien er 700Police og J&F tar 17k for LTR versjonen. M24 varianten som US Army bruker koster MYE mer. Bare rifla koster mer enn hele pakken TS lurer på, og pakken Remington selger, ligger vel på ca 100k....

(og er det ei rifle de skal bruke ut til 1500, er det ikke ei vanlig 308.... men noe mye dyrere)

 

 

TS; kjøp den rifla du har lyst på. Sako er bra rifler. Men personlig ville jeg nok ha vurdert ei systemrifle når man er oppe i den prisen. Blaser/Sauer/Mauser mfl.

Er veldig greit å kunne kjøpe flere løp i forskjellige kaliber med tanke på man i praksis er begrenset til maks 6 jaktvåpen.

Lenke til kommentar

 

 

Jasså. Hvor var det du fant Steyr Scout til under 9000?????????

 

40 000 delt på 2 er 20 ... nå sjekket jeg ikke hvor stor andel kikkertsiktet var av dette her, jeg så litt raskt på teksten og kjente nakkehårene reise seg når jeg så prisen, la derfor ikke merke til at han skulle ha med det, men steyr har jeg sett på finn til 15500,-, her er den til 18300,-:

 

http://www.jaktdepotet.no/rifler/steyr-mannlicher/steyr-scout

 

 

 

Dvs Scout'en som du vurderte å kjøpe, er dyrere enn rifla TS spør om...

 

Og TS kan nesten bare gi rifla til sønnen. Han må bare søke først før han får ta den med hjem. Noe som er relativt enkelt å få godkjent med tanke på §20 i våpenforskriften.

 

Og skarpskytter-eksemplet ditt var heller ikke relevant eller korrekt. Billigste Remingtonen  i den serien er 700Police og J&F tar 17k for LTR versjonen. M24 varianten som US Army bruker koster MYE mer. Bare rifla koster mer enn hele pakken TS lurer på, og pakken Remington selger, ligger vel på ca 100k....

(og er det ei rifle de skal bruke ut til 1500, er det ikke ei vanlig 308.... men noe mye dyrere)

 

 

TS; kjøp den rifla du har lyst på. Sako er bra rifler. Men personlig ville jeg nok ha vurdert ei systemrifle når man er oppe i den prisen. Blaser/Sauer/Mauser mfl.

Er veldig greit å kunne kjøpe flere løp i forskjellige kaliber med tanke på man i praksis er begrenset til maks 6 jaktvåpen.

 

 

han snakket om 40 000 og jeg forsto det som om det var en rifle .... ikke med kikkertsikte etc. Antok noe i prisklasse med en blaser elns som du kan få opptil 200 000,-  med gullgravering og full pakke. Jeg missforsto som jeg og sa.

 

Jeg synes uansett det er for drøyt for en førstegangsrifle.

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

Skal gå i innkjøp av mi første jaktrifle, har sett på å fått pris på Sako 85 Finnlight Black (30.06) med Zeiss HT 3-12x56 og Hausken JD224 med skulderreim og futteral. 40 000,- er dette et godt tilbud, evt. Andre forslag til kjøp?

Når du skal kjøpe ditt første våpen er det ikke egentlig så viktig om tilbudet i seg selv er bra. Det er mye viktigere at det som blir tilbudt passer til bruken (det gjør det som regel) og til brukeren (denne er verre).

Kanskje synes du at børsa har for mye spark, feil kolbefasong, er for kort, for lang, for ditt eller for lite datt.

Så langt jeg har hørt og sett, er det der god børse, god kikkert og god demper. Men det kan hende du vil ha en vel så behagelig opplevelse med et bruktkupp til en tidel av prisen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...