Gå til innhold

mistet retten til støtte fra lånekassen :/


Anbefalte innlegg

 

til helvete med stipendet. jeg vil ikke ha det. de kan føre opp alt som lån. jeg har gjort en feil, greit. men at jeg ikke får ordinær lån engang, og må sitte hjemme et helt år og kanskje drope skolen helt høres ikke ut som '' vi gjør utdanning mulig'' jeg har aldri satte pris på stipend uansett. jeg kommer til å ende opp med neste hal mill i lån, tror du jeg bryr meg om 60 000 i stipend. wtf

 

 

 

Problemet er at du sier dette nå, hadde du sagt dette før så hadde du ikke vært i denne blemma. Som sagt, oppryddingen var varslet og du hadde samme mulighet til alle andre å ordne opp. Dette gjorde du ikke og derfor blir du straffet. Hva skal de gjøre, bare tro på alle som har gjort denne "feilen" og gi dem det de ønsker sånn uten videre? 

 

jeg har forklart alt i et brev, og har ikke fått svar enda.  nå som jeg leser alle innleggene deres blir jeg motivert som faen og ikke gi opp. ingen skal stoppe meg, jeg skal fullføre tredje året. jeg får jobbe nå og ta opp forbrukslån. jeg har A i snitt, og jeg skal faen ikke få et eneste B selv om det blir tøft økonomisk. jeg er bare enda mer motivert. til helvete med alt dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du har mottatt støtte som du ikke har krav på, fordi du løy til lånekassen om hvor du bodde. Det er nok ikke stort å gjøre med det, at du mister støtte skulle bare mangle. Du har signert papirer som informerer om dette.

 

Er støttebortfallet tidsbegrenset? I så fall får du evt. søke permisjon fra studiet inntil du får støtte igjen.

jeg har ikke løyet. hva faen

 

Jo, det er det du har gjort. Du sa til lånekassen at du ikke bodde hjemme og at du skulle varsle om dette endret seg. Så flyttet du hjem, uten å varsle.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du har mottatt støtte som du ikke har krav på, fordi du løy til lånekassen om hvor du bodde. Det er nok ikke stort å gjøre med det, at du mister støtte skulle bare mangle. Du har signert papirer som informerer om dette.

 

Er støttebortfallet tidsbegrenset? I så fall får du evt. søke permisjon fra studiet inntil du får støtte igjen.

jeg har ikke løyet. hva faen
Jo, det er det du har gjort. Du sa til lånekassen at du ikke bodde hjemme og at du skulle varsle om dette endret seg. Så flyttet du hjem, uten å varsle.

Tror du lånekassen er en person eller? Ja jeg vet at det står et sted i avtalen.: men de fleste bare går til "enig" og sender skjemaet

Lenke til kommentar

Du burde nok ringe til dem og prøve å forklare situasjonen om det ikke er gjort.

 

Du kan også ta deg et jobb år og tjene inn pengene du trenger, eventuelt vurdere å droppe privatskolen og gå på en offentlig skole.

Jeg tror jeg må jobbe mye og ta opp forbrukslån. Dritter i konskvenser, jeg SKAL fullføre bachelor på DENNE skolen med kulen

Lenke til kommentar

 

 

 

Tror du lånekassen er en person eller? Ja jeg vet at det står et sted i avtalen.: men de fleste bare går til "enig" og sender skjemaet

 

 

Du har ikke A i kontraktsinngåelser værtfall. Tar du opp et forbrukslån på 100k så leser du igjennom avtalen nøye, akkurat det samme gjelder med lånekassen. Svindelforsøk blir ikke rettet opp ved at du "har lyst til å si ifra deg stipend" når du ble tatt.

Lenke til kommentar

 

Du burde nok ringe til dem og prøve å forklare situasjonen om det ikke er gjort.

Du kan også ta deg et jobb år og tjene inn pengene du trenger, eventuelt vurdere å droppe privatskolen og gå på en offentlig skole.

Jeg tror jeg må jobbe mye og ta opp forbrukslån. Dritter i konskvenser, jeg SKAL fullføre bachelor på DENNE skolen med kulen

Det er jo også mulig å ta skole mens en arbeider. Jeg skal kombinere 100% jobb med fulltidsstudie, sist år kombinerte jeg ett fag med samme stilling. Alt går om man går inn for det:) se på det som en tøff lærepenge i livet:)

Lenke til kommentar

 

Du burde nok ringe til dem og prøve å forklare situasjonen om det ikke er gjort.

 

Du kan også ta deg et jobb år og tjene inn pengene du trenger, eventuelt vurdere å droppe privatskolen og gå på en offentlig skole.

Jeg tror jeg må jobbe mye og ta opp forbrukslån. Dritter i konskvenser, jeg SKAL fullføre bachelor på DENNE skolen med kulen

 

 

Om du tar et jobbår så burde det være nok til å tjene inn det du trenger. En grei attest er også verdt mye med tanke på jobbsøking etter bacheloren. Men ja, har du ringt lånekassen? høres litt ekstremt ut å bli blokkert livet ut.

 

Ideen med forbrukslån høres ut som en inngang til luksusfellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...