serpaul Skrevet 26. juni 2015 Skrevet 26. juni 2015 Jeg har ikke hatt behov for brukerkontoer i Windows siden XP. Nå har jeg behov for det og installerte en ekstra konto på min Surface Pro 3 slik at min mor kan bruke den. Da ser jeg at det har skjedd betydelige forandringer til det verre. I XP Pro kunne jeg detaljstyre hva brukerkontoene hadde tilgang til, mens min mor med en standardkonto i Win 8.1 har tilgang til blant annet Steamkontoen min. Nå tror jeg ikke at hun umiddelbart vil benytte sjansen og jage over de russiske steppene i en stridsvogn, men det virker ganske åpent her. Det dukket også opp varsler hos henne om å oppdatere firmware på eksterne enheter. Det er noe kun jeg, på hovedkontoen min, har behov for å få. Er Win 8.1 ikke konstruert for begrensede brukerkontoer eller finnes det valg som jeg ikke har funnet?
xClaymanx Skrevet 26. juni 2015 Skrevet 26. juni 2015 Om du går til manage/behandle så kan du sette begrensningen til hvilken konto brukeren har. Høyreklikk på This PC - Manage - Brukerkontoer 1
Syar-2003 Skrevet 26. juni 2015 Skrevet 26. juni 2015 Det er et hav ulike muligheter. Men det høres ut som det passer å gi denne brukeren kiosk mode med utvalgte apper. http://www.howtogeek.com/173562/how-to-easily-put-a-windows-pc-into-kiosk-mode-with-assigned-access/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå