Gå til innhold

Lage formel i EXEL?


Anbefalte innlegg

Hei. 
Har begynt i sommerjobb, og tenkte å fylle timene mine inn i et exel-ark slik at jeg har oversikten. 

Drømmen hadde vært å skrive inn start og slutt tiden, så kunne exel regnet ut morgen-, helg-, natt- og kveldstillegg. 

Har begynt litt: 
04483629e4364e743b0fa084c3d5aab9.png

 

Noen som skjønner hva jeg mener, og som kan hjelpe? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har i praksis tre valg her (siden du spør, så går jeg ut fra at du ikke har nok erfaring til å lage dette selv)

  1. Tilby betaling til noen for å bruke tiden sin på å lage et oppsett til deg.
  2. Finne et ferdig oppsett på nett (lenke her for de som ikke gidder å søke selv)
  3. Beste alternativ på sikt: Lær deg grunnleggende regneark - gå på biblioteket å kjøp en bok om Excel.

Tips: Til privat bruk så holder Libre Office / Open Office i massevis, så slipper du å bruke penger på dyre Office-lisenser.

Lenke til kommentar

Du begynner ikke i den enkleste enden av Excel om du starter med dato-tid-matematikk. På den annen side, lite er så motiverende lærerikt som noe du trenger og har lyst til å få til.

 

Her er en formel som gir deg antall timer mellom to klokkeslett:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1288259&page=1&&do=findComment&comment=16741475

 

Så er det mye mikkmakk med timer som passerer midnatt. Men se om du får dette til å funke først så tar vi det derfra.

 

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...