Gå til innhold

Hvor er det best å ta ut Euro?


aklla

Anbefalte innlegg

Jeg skal på ferie straks og har egentlig alltid tatt ut det jeg skal ha på Gardermoen, men lurer litt på hvor lurt det er.

Jeg har Nordea, og ser det står dette hos de:

 

 

Minibankuttak i utlandet* - kr 30,00 + 0,50% av beløpet

Valutauttak i Nordeas minibanker kr 0,00

 

Ser "alle" anbefaller å ta ut kontanter i utlandet, men her står det da at det er gratis å ta ut i Norge?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser formateringen ble litt fucka, har rettet den opp nå :)

Det står jo at de tar 0,5% av beløpet ved minibankuttak i utland, men 0 kr ved valuttauttak i Nordeas minibanker.

Syntes dette høres rart ut...

 

http://www.nordea.no/Privat/Daglig+bruk/Bank-+og+kredittkort/Bankkort+Visa/400624.html?WT.svl=mega-menu_daglig-bruk_product_bankkort-visa

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Gebyr er ikke alt. Grunnen til at de fleste anbefaler deg å vente med uttak til du er fremme er forskjellen i vekslingskurs. Du får somregel bedre kurs når du er fremme enn på Gardermoen/Oslo S. 

 

Når det er sagt må du selvsagt sjekke betingelsene for det kortet du bruker. Skandiabanken debet og Norwegian kreditt, begge VISA, legger ikke på gebyr. VISA legger på en liten prosent på valutavekslingen, men det pleier likevel å gi markant bedre vekslingskurs enn veksling hjemme i Norge.

 

Det skulle egentlig bare mangle, se på det fra et kostnadsperspektiv. Det er klart det er større kostnader for bankene å frakte sedler til Norge enn å gjennomføre en transaksjon med en utenlands bank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...