Gå til innhold

ICE.net lanserer mobilabo. Pass på.


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

ICE har noen testsendere her i Helsfyr-området (Oslo). Si fra hvis dere klarer å kople dere på dem. Gå inn på manuelt valg av nett og velg 242-14 eller ICE.

Lenke til kommentar

Jeg synes tilbudet er litt meh.. Jeg kjøpte 6GB med fri tale og sms fra Tele2 for lenge siden til samme pris. Men det gjelder i Sverige også, som faktisk i mitt tilfelle er helt topp. Har ikke en gang giddet å legge inn internett i min mors hus der, hun klarer seg fint med 6GB i måneden. Og det holder bra for meg og når jeg besøker henne inni mellom. 4GB er sikkert greit nok til den prisen, men jeg mener Tele2 har hatt et mye bedre tilbud før, og da blir dette liksom litt, kommer ikke på det norske ordet, men "underwhelming" er dekkende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønte ikke helt det med at de bruker Netcom sitt nett. Står det Netcom som operatør øverst i hjørnet på hjem-skjermen på telefonen? Jeg trodde også de hadde sitt eget nett :s

 

Forresten, noen som vet om det er vanlig å betale dobbel mobilregning den måneden man bytter operatør? Både Djuice og ice.net virker å ville ha betalt for hele måneden, selv om jeg bare er kunde halve hos hver.

Lenke til kommentar

ICE har et eget nett som bruker 450 MHz og krever egne routere.

Det er ikke dette nettet du bruker som mobilkunde hos ICE.

ICE endrer seg kraftig. De har lansert seg selv som en mobiloperatør med Netcom-dekning, lik f.eks. OneCall, Banzai og Chess.

ICE på mobiltelefonen funker som alle andre mobiloperatører. Du får et SIM-kort, og bruker NetCom-dekning.

 

 

 

Det gamle ICE-nettet med 450 MHz skal bygges om.

Du kan fremdeles bruke det for mobilt internett. Dette krever egne routere som du kjøper hos ICE, men nesten alle opplever det som tregt og ubrukelig.

De skal bytte teknlogi fra CDMA til 4G/LTE, men foreløpig har ICE på mobilen ingenting med ICE sitt eget nettverk å gjøre.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Tja si det, Ice har avtale med Netcom seks år fremover. Det er også veldig få mobiler som støtter VoLTE så jeg regner med at det vil være roaming til begynne med. Men hvis de får mobiler som støtter 450 frekvensen så vil jeg tro de får veldig tett og god dekning.

Lenke til kommentar

Rask Sammenligning med for eksempel Djuice

 

ICE

Mobil 2GB

Fri Tale, Fri SMS

Netcom Dekning

Opp til 50Mbit/s datahastighet

Månedsavgift 149,- (229,- etter 12mnd)

 

Djuice

Medium 2GB

Fri Tale, Fri SMS, Fri MMS

Telenor Dekning

Opptil 10 Mbit/s datahastighet

Månedsavgift: 249,- ( 219,- m/fakturafratrekk binding)

 

Talkmore ligger på det samme som Djuice (nesten identisk).

Tilsvarende til Telenor privat er 249,- men med 1GB mindre data, men du får også tilgang til Telenor ekstra tjenester som Min Sky.

 

Virker som ICE er et veldig bra alternativ spesielt med tanke på datahastighet, spesielt siden de har sperre for overforbruk istedenfor påløpende fakturerering pr mb over inkludert datamengde. Med Djuice får du Telenor Kundeservice som er et pluss.

 

Aspekter som er raskt å glemme.

 

ICE virker som å ha max 7GB data på sine abonnement.

 

Telenor: 25GB til 799,-

Netcom: 20GB til 649,-

Djuice: 15GB til 599,-

Talkmore: 8GB til 399,-

Chess: 8GB til 399,-

ICE: 4GB til 299,- (etter 12mnd lansering rabatt) Alternativ 2: 7GB til 478,- med ekstra datapakke

 

Annen sak er alternativer til datakort og tvillingsim hvis forbruket behøver dette.

 

Konklusjonen min er at ICE er en bra ny aktør som vil presse frem innovasjon ved å være konkurranse dyktige og bidra til å utvikle infrastrukturen i vårt land. :thumbup:

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk over til Ice fra Telenor, og har hatt god dekning så langt.

 

Ble oppringt av Telenor dagen før, som påsto at avtalen med NetCom går ut i august.. og at jeg ikke blir å ha dekning. Bare tull, i følge Ice kundeservice. Søstra min fikk forøvrig samme telefon fra Telenor.

Lenke til kommentar

Bare å bestille portering, man vil i de fleste tilfeller få samme, eller bedre tilbud hos sin gamle leverandør så fort de får vite at du tenker å forlate dem. Selv fikk jeg tilbud om 5GB for 199,- hos Chess etter at jeg bestillte hos Ice. Personlig takket jeg ja til det da Chess er langt billigere enn Ice på spesialnummer og bruk til og i utlandet, samt muligheten for å kjøpe ekstra datapakker og muligheten for tvillingkort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Oppfordrer alle til å bytte til rimeligste alternativ - dette er det eneste som får prisene nedover! Dersom man opplever dekningsproblemer kan man jo bare bytte på nytt.

 

Det er jo null pes å bytte leverandør om man passer på å ha alle kontaktene lagret hos google eller annen nettsky, og ikke på sim-kortet.

 

Hadde ice passet for meg hadde jeg byttet tvert dersom de var billigst for mitt bruk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...