Gå til innhold

Til deg som er nysgjerrig på nettverksmarkedsføring.


Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mye negativ omtale om det å jobbe med nettverksmarkedsføring / MLM og at man ofte føler de som jobber med dette tar helt av med markedsføringen sin. Det er lett å bli gira når man forstår at man selv står for markedsføringen av produkter og så tjener man penger på salg. Man slipper ha stort lager hjemme, og får man andre til å bli med å jobbe, kan man på sikt tjene store penger.

 

Men gjør man det?

 

Vel, noen gjør det. Hvordan de gjør det handler mye om kynisme, eller tålmodighet. Enkelte har det bare i seg og kan selge sand i sahara. Disse har fokus på bonusplan og bryr seg ikke om at kundene skal bli fornøyde med det de får, men at de selv skal tjene mest mulig penger. Det er en av de tingene som gjør at mange mener at MLM ikke er for dem. Spesielt i Norge. Vi normenn bryr oss ekstremt mye om hva andre måtte mene, og vi vil ikke ha et dårlig ryktet. Derfor tør vi heller ikke selge til alle, hvis ikke er 100% tilfreds med produktet vi selger. I tillegg er det jo dette ryktet som MLM har som gjør at man med en gang blir møtt med skepsis. 

 

Hadde man anbefalt what ever som man ikke selv tjente penger på, hadde jo folk blitt glad for anbefalingen. Med en gang det er noe man tjener penger ved å formidle blir folk skeptiske. 

 

Så hvem andre lykkes, utenom disse kyniske selgerne? De som velger de gode trygge selskapene.

 

  • Selskaper som har en symbolsk innmeldingsavgift, og ikke en starpakke man må kjøpe som ikke inneholder det man faktisk skal selge.
  • Selskaper hvor man tjener penger fra første stund, og ikke når man har kommet dit eller dit.
  • Selskaper hvor man får bonuser ut i fra hvor mye man jobber, hvor mye man selger og hvor god man er som leder.

Har et selskap en slike ordninger, pluss gode produkter så sier jeg kjør på.  Da handler det plutselig om salg & markedsføring og ikke verving. 

 

Må du betale flere 1000 for å være med på noe, uten i det hele tatt ha fått et produkt å selge, så mener jeg du bør vike unna. Da krever det mye mer jobb for å få andre til å gjøre det samme, og det er ikke så mange som har den ekstra lysten til å tenke litt annerledes. Tilbyr du derimot  produkter som andre ønsker seg, vel da  går det egentlig av seg selv. Du slipper å måtte overtale, du bare tilbyr, som du gjør med en hvilken som helst annen jobb.

 

Etter å ha jobbet med haugvis av MLM selskaper opp gjennom, uten å lykkes men med pågangsmot, ble jeg klar over viktigheten med en kombinasjon av god bonusplan og gode produkter. Hvis en av to ikke funker så funker det ikke. Da vil alltid noen vinne og noen tape. Går det på innsatsen til hver enkelt så kan alle vinne. Det handler bare om hvor stor innsats man selv er villig til å legge i noe. 

 

Så er du nysgjerrig på nettverksmarkedsføring og lurer på om det kan være noe for deg? Sjekk ut mange forskjellige selskaper og snakke med vennene dine om de produktene selskapet tilbyr kan være noe de finner interesse av. Vær også bevisst på om de som kommer å forteller deg hvor masse penger du kan tjene, selv gjør det i bedriften. Hvis en person har jobbet med selskapet i 2 år og fortsatt ikke tjener rått med penger, så er det jo noe som ikke stemmer. Etter 2 år bør man ha en god månedslønn hvis det er gode produkter og god bonusplan.

 

Bruk litt tid, ikke hiv deg på det første og beste, og vurder om du faktisk er villig til å jobbe rimelig mye den første tiden, eller ikke. 

 

Sliter man med å få seg jobb, eller trenger en ekstra inntekt så er faktisk MLM en fantastisk måte å få det på. Det kan bli en bi jobb eller en livstil. Det er egentlig bare opp til deg og hvor flink du er til å velge rett selskap for deg. 

 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I motsetning til klassiske pyramidespill som er en ren flytting av penger fra hånd til hånd oppover i systemet, nevnes lovlige MLM-selskaper som en metode for markedsføring og salg av produkter.[5] Til tross for at man da skulle tro at flere kunne tjene penger så lenge det omsettes produkter, viser statistikker det motsatte. I en undersøkelse gjennomført i 2004 fant man at sjansen til å tjene penger på produktbasert MLM var 0,05 % mot 9,6 % ved klassiske pyramidespill.[6]

Det har blitt en klisjé at 97 prosent av alle som forsøker seg i MLM-bransjen mislykkes. For å imøtekomme disse statistikkene har de aller fleste MLM-selskaper ferdigskrevne forklaringer på hvorfor dette skjer, og hvorfor akkurat deres konsept skiller seg positivt ut.[7][8]

Grunntanken bak MLM er å kutte antall ledd mellom produsent og forbruker, for dermed å kunne tilby både redusert pris til forbruker og økt fortjeneste i distributørleddet. Konseptet med å dele ut provisjon i mange nivåer blir da et paradoks ettersom provisjonen av hvert eneste varesalg da skal fordeles på en rekke distributører i hierarkiet, noe som i praksis blir fordyrende mellomledd. MLM oppstod også i en tid der varehandel foregikk gjennom små lokale utsalgssteder der logistikken mellom produsent og forhandler var langt mer kompleks enn den er i dag, hvilket medfører at det er blitt vanskeligere for MLM-selskaper å konkurrere med tradisjonell varehandel. Det varierer mellom de ulike selskapene hvor stor del av vareprisen som betales tilbake til konsulentene i form av provisjon og bonuser, men de fleste ligger mellom 40 og 60 %. Dette betyr at distributørleddet medfører et påslag på mellom 65 og 150 %, mot normalt 30 til 40 % i detaljleddet innen tradisjonell varehandel.

Et annet paradoks er at flere av de store selskapene bruker betydelige summer på markedsføring, sponsing og merkevarebygging.[9]

tar meg bare friheten og siterer wiki her . 

 

MLM er så fare out som konset for salg at det er rett ut teit , de påstår det skal bli billigere for kundene men samtidig skal veldig mange ha provisjon og fortjeneste av varen er bare ulogisk , jeg vil aldrig handle et produkt fra en mlm selger .og med få untak så selger de ikke noe bra produkter , jalla kosmetikk og snake oil , kjøkkenprodukter man får på ikea til halve prisen , pynteræl og nips er vell de produktene det går mest i .

 

Statestikk viser at i gjennomsnitt omsetter en mlm og direktesalg selger for 13000 i året , omsettning altså ikke fortjeneste , noe som sier meg at det kreves extremt mye arbeide for og gjøre det bra innen dette , om man da skal se på timelønn så er det vell høyst tvilsomt at dette er lønnsomt for de fleste som driver med dette . 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes førstepost er god, nøytral og stemmer med virkeligheten. Som vanlig når det gjelder networking så bør man sette seg inn i hva det handler om før man svarer....hint..hint....

joda førsteposten er god og nøytral informasjon , men det er forstatt extremt få som klarer og tjene penger på denne type varehandel , selv om de er dedikerte . 

Lenke til kommentar

Åh, er det tid nå igjen for en tråd om MLM og nettverksmarkedsføring?

 

Kommer alltids noen nye slike tråder på store diskusjonsfora.

 

Og som vanlig figurerer "dette her er annerledes" og "man må bare sette seg inn i tingene" mantraene.

 

Med all respekt å melde; De aller fleste selskaper innen dette segmentet, med unntak av Tupperware muligens, selger produkter som i beste fall er middelmådige og/eller har ymse varianter av pyramidespill som en del av greia, eller så har de til dels veldig dyre "startpakker" for nye distributører hvis man ønsker å være med på "moroa". Eventuelt annet jøgleri som selskapet har funnet på.

 

Har egentlig aldri sett noen spesielt unike produkter fra disse selskapene, med kanskje ett unntak, som jeg også nevnte nettopp; Tupperware. De hadde noe unikt den gangen de kom på markedet, og som verden faktisk hadde behov for. De kunne solgt produktene gjennom vanlige kanaler og hadde sikkert fått stor suksess via disse også.

 

Det handler vel egentlig mest om 3 ting:

 

1: Bli med ganske tidlig i det nye nettverkselskapet, eventuelt være den som faktisk starter opp selskapet i utgangspunktet, før andre får etablert seg og markedet blir mettet. 

 

2: Være en naturlig god selger. ( Les: gjerne litt sleip )

 

3: Og sist, men absolutt ikke minst: Finne nok fjols som er villige til å kjøpe de halvdårlige produktene og/eller bli nye distributører, som kjøper fra deg og betaler deg en viss sum penger hver måned.

 

Det vil alltid finnes eksempler på folk som har tjent på dette opplegget, men den store, store majoriteten jobber temmelig mye for veldig lite eller kanskje ingenting.

Lenke til kommentar

Åh, er det tid nå igjen for en tråd om MLM og nettverksmarkedsføring?

 

Kommer alltids noen nye slike tråder på store diskusjonsfora.

 

Og som vanlig figurerer "dette her er annerledes" og "man må bare sette seg inn i tingene" mantraene.

 

Med all respekt å melde; De aller fleste selskaper innen dette segmentet, med unntak av Tupperware muligens, selger produkter som i beste fall er middelmådige og/eller har ymse varianter av pyramidespill som en del av greia, eller så har de til dels veldig dyre "startpakker" for nye distributører hvis man ønsker å være med på "moroa". Eventuelt annet jøgleri som selskapet har funnet på.

 

Har egentlig aldri sett noen spesielt unike produkter fra disse selskapene, med kanskje ett unntak, som jeg også nevnte nettopp; Tupperware. De hadde noe unikt den gangen de kom på markedet, og som verden faktisk hadde behov for. De kunne solgt produktene gjennom vanlige kanaler og hadde sikkert fått stor suksess via disse også.

 

Det handler vel egentlig mest om 3 ting:

 

1: Bli med ganske tidlig i det nye nettverkselskapet, eventuelt være den som faktisk starter opp selskapet i utgangspunktet, før andre får etablert seg og markedet blir mettet. 

 

2: Være en naturlig god selger. ( Les: gjerne litt sleip )

 

3: Og sist, men absolutt ikke minst: Finne nok fjols som er villige til å kjøpe de halvdårlige produktene og/eller bli nye distributører, som kjøper fra deg og betaler deg en viss sum penger hver måned.

 

Det vil alltid finnes eksempler på folk som har tjent på dette opplegget, men den store, store majoriteten jobber temmelig mye for veldig lite eller kanskje ingenting.

 

 

1. Feil. Hvis selskapet er innovativt nok og kommer med  gode produkter har det ingen betydning når man starter.

 

2. Ikke feil å være en god selger. Men her handler det om langsiktighet og å være åpen og oppriktig. Sleipe selgere forsvinner veldig fort ut av en slik bransje.

 

3. Man finner partnere som får prøve produktet og ser at det er mulighet til å tjene litt penger, bi-inntekt eller bytte ut en eksisterende inntekt. Eller bli formuende. Fullt mulig med et solid og seriøst selskap.

 

Alle slike kommentarer som kommer i slike tråder lyser av ingrodde fordommer som har eksistert i mange år.

Dere er avslørt;)

 

Gjør hjemmeleksen og tør å finne ut hva dette egentlig er.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Nei, dette er ikke inngrodde fordommer. Dette er facts. Det er nå vel heller pro-MLM'erne, MLM selskapene og selskapenes interessegrupper som blir avslørt. Gang på gang på gang på gang.

 

1: Og igjen, så må jeg nevnte dette: Det så og si ingen selskaper innen dette segmentet som har noen spesielt gode eller revolusjonerende produkter å komme med, som hever seg over nivået noget middelmådig, med unntak av Tupperware.

 

2: Nja, ærlighet og oppriktig er nok en svært subjektiv affære blant de gode selgerne i denne bransjen.

 

3: Dette blir bare klassisk MLM/nettveksmarkedsføringselskap salgsretorikk og er veldig intetsigende. Man må fortsatt finne litt påvirkelige folk som gir etter og begynner å kjøpe dette rælet som firmaet selger og/eller som sier ja til å bli partner/distributør/whatever.

 

Hva som kan sies å være et "solid og seriøst" selskap innen denne bransjen, er en svært diskutabel affære, all den tid hele bransjen stort sett består av å være basert på å selge enten direkte dårlige eller i beste fall middelmådige produkter hypet opp som noe bra til overpris til godtroende mennesker. Pluss medfølgende nettverkskonsepter av varierende seriøsitet.

 

Argumententet om fordommer og at folk bare å "tørre" når man snakker om konsepter som sliter veldig med troverdigheten i det åpne markedet er stort sett den samme typen som blir brukt for å lokke folk til noget tvilsomme greier og ymse kulter. 

 

Jeg tror vel egentlig at jeg har gjort hjemmeleksen min si stor nok grad til å kunne se gjennom dette her. ;)

Endret av Silverhawk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Åh, er det tid nå igjen for en tråd om MLM og nettverksmarkedsføring?

 

Kommer alltids noen nye slike tråder på store diskusjonsfora.

 

Og som vanlig figurerer "dette her er annerledes" og "man må bare sette seg inn i tingene" mantraene.

 

Med all respekt å melde; De aller fleste selskaper innen dette segmentet, med unntak av Tupperware muligens, selger produkter som i beste fall er middelmådige og/eller har ymse varianter av pyramidespill som en del av greia, eller så har de til dels veldig dyre "startpakker" for nye distributører hvis man ønsker å være med på "moroa". Eventuelt annet jøgleri som selskapet har funnet på.

 

Har egentlig aldri sett noen spesielt unike produkter fra disse selskapene, med kanskje ett unntak, som jeg også nevnte nettopp; Tupperware. De hadde noe unikt den gangen de kom på markedet, og som verden faktisk hadde behov for. De kunne solgt produktene gjennom vanlige kanaler og hadde sikkert fått stor suksess via disse også.

 

Det handler vel egentlig mest om 3 ting:

 

1: Bli med ganske tidlig i det nye nettverkselskapet, eventuelt være den som faktisk starter opp selskapet i utgangspunktet, før andre får etablert seg og markedet blir mettet. 

 

2: Være en naturlig god selger. ( Les: gjerne litt sleip )

 

3: Og sist, men absolutt ikke minst: Finne nok fjols som er villige til å kjøpe de halvdårlige produktene og/eller bli nye distributører, som kjøper fra deg og betaler deg en viss sum penger hver måned.

 

Det vil alltid finnes eksempler på folk som har tjent på dette opplegget, men den store, store majoriteten jobber temmelig mye for veldig lite eller kanskje ingenting.

 

 

1. Feil. Hvis selskapet er innovativt nok og kommer med  gode produkter har det ingen betydning når man starter.

 

2. Ikke feil å være en god selger. Men her handler det om langsiktighet og å være åpen og oppriktig. Sleipe selgere forsvinner veldig fort ut av en slik bransje.

 

3. Man finner partnere som får prøve produktet og ser at det er mulighet til å tjene litt penger, bi-inntekt eller bytte ut en eksisterende inntekt. Eller bli formuende. Fullt mulig med et solid og seriøst selskap.

 

Alle slike kommentarer som kommer i slike tråder lyser av ingrodde fordommer som har eksistert i mange år.

Dere er avslørt;)

 

Gjør hjemmeleksen og tør å finne ut hva dette egentlig er.

 

og kommer med de samme tomme utsagnene som alle andre før deg har gjort , uten og komme vise til noe særlig konkret ,  statestikker viser at det er extremet få mennesker som tjener noe særlig på dette , og at de fleste knapt går i null eller faktisk taper penger .

 

og som jeg sa tiligere , fra et kundepersketiv må man være evneveik for og handle en plass det er så mange ledd som skal  ha en del kjøpsummen , når selger , selgers verver osvsov skal ha provisjon så er det jo klart at det blir dyrere en en normal salgsvei 

Lenke til kommentar

Jeg tror et problem mange har er faktisk å forstå hva egentlig MLM er, mangel på kunnskap rundt MLM fører til egne konklusjoner som ikke alltid stemmer. fexs at de kaller det et "pyramide spill".

 

Det er faktisk slikt at de største entreprenørene som Donald Trump, Bill Gates, Robert Kiyosaki, Grant Cardone osv... anbefaler å starte med MLM, her er det også viktig å undertegne at de anbefaler dette pga "treningen" du får ved å begynne med MLM.

 

MLM trening gjør at du begynner å tenke annerledes "mindshift" å det fører senere til at du kan oppnå stor suksess. - Andre ting du lærer er salg, kommunikasjon, leder utvikling osv.

Lenke til kommentar

Enda en gang dette med mangel på kunnskap og at folk liksom ikke forstår. Tingen er vel nettopp det at mange av oss forstår meget godt hva dette går ut på i praksis, selv om det dog er riktig at ikke *alle* MLM selskaper driver med pyramide. Men hva hjelper det når produktene og/eller konseptene ikke er så mye å skryte av uansett?

 

Tviler ikke på at man kan lære ymse om kommunikasjon og salg og sånt, men det kan man også få lærdom om mange andre plasser.

 

Når det gjelder påståtte utsagn fra Bill Gates, Donald Trump osv så har jeg fortsatt til gode å se noen beviser på at de faktisk har sagt at de anbefaler folk om å starte med MLM. Om det faktisk er riktig, er det nok ikke helt i samme kontekst som det som dagens MLM-selskaper driver med. Dersom de skulle drive med sånt, så hadde det nok vært i sammenheng med et ordentlig produkt som har kraften til å endre et marked og/eller tilby noe som markedet faktisk trenger. Og det er veldig, veldig få produkter fra nettverksbransjen som innehar disse kvalitetene per i dag, med unntak av Tupperware i sin tid. Og det hadde garantert heller ikke vært noen merkelige konsepter med i potten heller.

 

Så vet vi heller ikke om disse eventuelle utsagnene var ment som en liten spøk. ;)

 

Grant Cardone er vel både medlem av scientologikirken og en fyr som lever av å selge motivasjonstaler og salgsteknikker og og er vel således i den erkeamerikanske "det er noe galt alt du gjør og du må kjøpe dyre kurs av meg for å endre deg selv" bransjen. Ikke nødvendigvis den aller beste kilden. Han er sikkert flink i det han gjør, men man skal være bevisst på hva han egentlig selger, er mitt tips. 

Endret av Silverhawk
Lenke til kommentar

At jeg jeg nevner Tupperware spesielt er kanskje et tegn på jeg faktisk har sett på en del av selskapene? ;)

 

Jeg kjenner til mange nok av selskapene til å si at så og så ingen av dem har noe særlig vettugt å komme med, verken av produkter eller konsepter.

 

Nei, du kjenner deg nok ikke igjen, osmano. På samme måte som at småsprø sektledere ikke kjenner seg igjen i kritikken av sine syke samfunn de har skapt og/eller er en del av.

 

Synd at din påståtte bullshitradar ikke slo til når du ble kjent med MLM og den type selskaper. Det er jo tydelig at den må ha blitt jammet og blendet ganske betraktelig.

 

Som andre også har påpekt; Det er ikke store penger å tjene for den store majoritet som driver med dette, spesielt hvis man se på hvor mye tid man må legge ned på dette. Når man ta tar med at produktene er i beste fall middelmådige og i noen tilfeller direkte farlige og at ymse konsepter som selskapene driver med er noget finurlige ( i negativ retning... ) så begynner iallfall min godt justerte bullshitdetektor å brøle ganske bra.

Lenke til kommentar

osmano kan ikke du fortelle oss om noen selvskaper som selger bra produkter da , jeg har ikke sette så mye rundt om men det jeg ser som "venner" på facebook selger så er det hva jeg kaller standard pynte ting du får på vanlige butikker , tvilsom helsekost , barneklær/ting som du får alle andre plasser , "pedagogiske" leker til småbarn ..... , sånne regnskogmøbler ( tror jeg var mlm , var ivertfall homeparty ting )  ingen av produktene har for meg sett ut til og være av typen man ikke får andre plasser eller bra kvalitet .

 

jeg sier ikke at dette ikke funker for enkelte , men jeg tror jeg kan tjene mye mere penger på og være i fulltid jobb enn jeg noen gang kan tjene på MLM selv om jeg hadde vært flink til det . (

Lenke til kommentar

jeg sier ikke at dette ikke funker for enkelte , men jeg tror jeg kan tjene mye mere penger på og være i fulltid jobb enn jeg noen gang kan tjene på MLM selv om jeg hadde vært flink til det . (

 

Med mindre du starter MLM firmaet.

Trikset her er å komme inn så tidlig at du får andre til å gjere alt arbeidet for deg. Det gjelder uavhengig av om MLM selskapet bruker pyramidespelmekanikker eller ikkje.

 

 

I utgangspunktet så er det ikkje noke galt med MLM.

Før så var det ein forholdsvis effektiv måte å få solgt sine produkter på. Det er ikkje så lenge sidan den einaste måten å selge produkt på var å få dei inn i hyllene i ein butikkjede, for å få innpass der så måtte ein vanligvis spytte inn mykje pengar. Ved å starte som MLM så kunne ein selge uavhengig av dei store kjedene sidan ein då rekruterte selgarar som reklamerte for produktet innanfor sine sosiale omgangskretser. Då var kostnaden ved å gi alle selgarane i kjeden ein del av profitten vell anvendte pengar då alternativet hadde vært å bruke den same summen til å betale eigaren av ei butikkjede i staden for.

Men i dag så har vi internett der kven som helst kan selge direkte til forbukar med svært enkle metodar. Behovet for slike fordyrande mellomledd er med andre ord ikkje lenger til stades.

 

Sjølv om du finn eit MLM produkt som du liker og som naboen din er selgar for, så kan ein ved eit lite internett søk finne billegare tilbydarar av akkurat det same produktet ved å kjøpe frå nokon høgare oppe i systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

osmano kan ikke du fortelle oss om noen selvskaper som selger bra produkter da , jeg har ikke sette så mye rundt om men det jeg ser som "venner" på facebook selger så er det hva jeg kaller standard pynte ting du får på vanlige butikker , tvilsom helsekost , barneklær/ting som du får alle andre plasser , "pedagogiske" leker til småbarn ..... , sånne regnskogmøbler ( tror jeg var mlm , var ivertfall homeparty ting )  ingen av produktene har for meg sett ut til og være av typen man ikke får andre plasser eller bra kvalitet .

 

jeg sier ikke at dette ikke funker for enkelte , men jeg tror jeg kan tjene mye mere penger på og være i fulltid jobb enn jeg noen gang kan tjene på MLM selv om jeg hadde vært flink til det . (

 

Jeg bidrar gjerne. Jeg kjenner til flere selskaper men det selskapet jeg kjenner aller best og har benyttet meg av i 3 og et halvt år er Nu Skin Enterprises

 

  • grunnlagt I 1984,

  • på børs (New York) I 1996. Har en 5A1 rating

  • omsatte for $ 3mrd + i 2013.

  • Statens pensjonsfond utland har investert drøyt NOK 234 millioner i selskapet

Sier nå til markedet at de skal nå $10mrd I årlig omsetning I 2020

 

Består av flere segmenter:

  • Nu Skin-delen som står for personlig pleie, hudpleie og utvendig anti-aldring

  • Pharmanex som er kostholdsdivisjonen (innvendig helse)

  • ageLOC (anti-aldrings teknologi) som gjorde at selskapet tredoblet omsetningen på 5 år fra 2008 til 2013

  • Epoch-serien som også er knyttet opp mot “Force for good foundation” (veldedighet)

  • Nourish the children. Et prisvinnende (Stevie-award), for-profit matvareprogram for feilernærte barn i den tredje verden

  • Verdt å nevne er også at de har 75 egne forskere ansatt i tillegg til et "advisory board" med mange kjente størrelser innen forskerverden.

  • Bygde nettopp et "R&D" tilbygg i Provo for $100 millioner som inneholder "State of the art"-utstyr.

 

NS har et slagord som sier “The difference demonstrated” Kort fortalt betyr det at selskapet garanter at det produktet de lanserer skal være konkurransedyktig på kvalitet i sitt segment.

 

Noen få eksempler er:

  • et patent for tannhygiene som de snappet foran Colgate for en god del år siden (AP-24 heter produktserien)

 

  • Et annet er hårproduktet Nutriol som hjelper mennesker med dårlig hårvekst.

 

  • Transformation-serien (ageLOC) som har vunnet mange priser som beste hudprodukt

  

  • Galvanic spa som er et håndholdt behandlingsmaskin med galvanisk strøm for hud, og kropp i forhold til hud men også betennelser.

  • i tillegg kommer en meget spennende "pipeline" av produkter som vil merkes i sine respektive kategorier.

 

Hele sortimentet til Nu Skin i Norge består av godt over 100 produkter

 

 

Nu Skin Har per i dag ca. 1 million brukere på verdensbasis (53 markeder)

85% av de er kun kunder.

 

Alle produkter selges ekslusivt via nettbutikken til Nu Skin. (Ja, jeg vet at de også selges på Amazon/Ebay lagt ut av mennesker som har kjøpt de hos Nu Skin) Vi kan vise kunder hvor de kan handle og i tillegg tilby produkter til innkjøpspris. Vi trenger ikke lager, vi har ikke home-partys (hvis man ikke vil da). Vi anbefaler produktene og kan vise mennesker en løsning på økonomiske utfordringer de måtte ha.

 

Vi kan gi muligheten videre til samarbeidspartnere som alle har like muligheter til å bygge sin organisasjon i 6 nivåer uavhengig av hvem de fikk muligheten fra. For en moden organisasjon med 12 partnere er gjenomsnittlig årlig provisjon (2011) 3,5 milloner kroner. De gamle mytene om at det å være tidlig ute og at det er bare de på toppen som tjener penger faller på sin egen urimelighet siden det ikke er noen topp. Det som teller her er et solid selskap som til enhver tid har evnen til å være innovativ. Dette selskapet sier til markedet at de skal tredoble på 5 år. Hvem nyter godt av det? Det er de som starter å bygge sin organisasjon i dag!

 

Det som teller her, og i andre nettverks-selskaper er jevn og god jobbing over tid. Dette er ikke noe man blir fort rik av selv om man kan få utrettet mye på 2 år. Jeg kjenner og omgås mennesker som har gjort suksess. Har selv tjent nær en halv million på 3 og et halvt år. Ikke så verst når man vet at man ikke tjener så mye det første året. Dette kommer da i tilegg til annen inntekt. De aller fleste kombinerer dette med vanlig jobb. Etter hvert kan man velge å gjøre kun dette.  

 

Jeg kjenner mennesker som har jobbet snart 30 år med Nu Skin og har tjent over $20 millioner.

 

Viktig å presisere at det er en jobb som skal gjøres. Dette fordi det dessverre er mange som blir feilintrodusert til denne type virksomhet og havner ofte i slike forum som dette og spyr ut fordommer og feilinformasjon om bransjen.

Det handler om langsiktighet, åpenhet og tålmodighet for å lykkes.

 

Apropos bransjen så har det selvfølgelig, som i andre bransjer, vært useriøse aktører som ødelegger for de seriøse.

Nevner for eks. T5P som mange jeg kjenner investerte en del i for noen år siden.

 

Eksempler på andre seriøse selskaper er Herbalife, Amway, Avon. m flere

Apropos Tupperware så er også selvfølgelig et solid og seriøst selskap selv om de driver på "gamlemåten” (Homeparty)

Skrekkelig lang post men litt info må til. Håper og forventer seriøse og saklige tilbakemeldinger og kommentarer.

Lenke til kommentar

 

osmano kan ikke du fortelle oss om noen selvskaper som selger bra produkter da , jeg har ikke sette så mye rundt om men det jeg ser som "venner" på facebook selger så er det hva jeg kaller standard pynte ting du får på vanlige butikker , tvilsom helsekost , barneklær/ting som du får alle andre plasser , "pedagogiske" leker til småbarn ..... , sånne regnskogmøbler ( tror jeg var mlm , var ivertfall homeparty ting )  ingen av produktene har for meg sett ut til og være av typen man ikke får andre plasser eller bra kvalitet .

 

jeg sier ikke at dette ikke funker for enkelte , men jeg tror jeg kan tjene mye mere penger på og være i fulltid jobb enn jeg noen gang kan tjene på MLM selv om jeg hadde vært flink til det . (

 

Jeg bidrar gjerne. Jeg kjenner til flere selskaper men det selskapet jeg kjenner aller best og har benyttet meg av i 3 og et halvt år er Nu Skin Enterprises

 

  • grunnlagt I 1984,

  • på børs (New York) I 1996. Har en 5A1 rating

  • omsatte for $ 3mrd + i 2013.

  • Statens pensjonsfond utland har investert drøyt NOK 234 millioner i selskapet

Sier nå til markedet at de skal nå $10mrd I årlig omsetning I 2020

 

Består av flere segmenter:

  • Nu Skin-delen som står for personlig pleie, hudpleie og utvendig anti-aldring

  • Pharmanex som er kostholdsdivisjonen (innvendig helse)

  • ageLOC (anti-aldrings teknologi) som gjorde at selskapet tredoblet omsetningen på 5 år fra 2008 til 2013

  • Epoch-serien som også er knyttet opp mot “Force for good foundation” (veldedighet)

  • Nourish the children. Et prisvinnende (Stevie-award), for-profit matvareprogram for feilernærte barn i den tredje verden

  • Verdt å nevne er også at de har 75 egne forskere ansatt i tillegg til et "advisory board" med mange kjente størrelser innen forskerverden.

  • Bygde nettopp et "R&D" tilbygg i Provo for $100 millioner som inneholder "State of the art"-utstyr.

 

NS har et slagord som sier “The difference demonstrated” Kort fortalt betyr det at selskapet garanter at det produktet de lanserer skal være konkurransedyktig på kvalitet i sitt segment.

 

Noen få eksempler er:

  • et patent for tannhygiene som de snappet foran Colgate for en god del år siden (AP-24 heter produktserien)

 

  • Et annet er hårproduktet Nutriol som hjelper mennesker med dårlig hårvekst.

 

  • Transformation-serien (ageLOC) som har vunnet mange priser som beste hudprodukt

  

  • Galvanic spa som er et håndholdt behandlingsmaskin med galvanisk strøm for hud, og kropp i forhold til hud men også betennelser.

  • i tillegg kommer en meget spennende "pipeline" av produkter som vil merkes i sine respektive kategorier.

 

Hele sortimentet til Nu Skin i Norge består av godt over 100 produkter

 

 

Nu Skin Har per i dag ca. 1 million brukere på verdensbasis (53 markeder)

85% av de er kun kunder.

 

Alle produkter selges ekslusivt via nettbutikken til Nu Skin. (Ja, jeg vet at de også selges på Amazon/Ebay lagt ut av mennesker som har kjøpt de hos Nu Skin) Vi kan vise kunder hvor de kan handle og i tillegg tilby produkter til innkjøpspris. Vi trenger ikke lager, vi har ikke home-partys (hvis man ikke vil da). Vi anbefaler produktene og kan vise mennesker en løsning på økonomiske utfordringer de måtte ha.

 

Vi kan gi muligheten videre til samarbeidspartnere som alle har like muligheter til å bygge sin organisasjon i 6 nivåer uavhengig av hvem de fikk muligheten fra. For en moden organisasjon med 12 partnere er gjenomsnittlig årlig provisjon (2011) 3,5 milloner kroner. De gamle mytene om at det å være tidlig ute og at det er bare de på toppen som tjener penger faller på sin egen urimelighet siden det ikke er noen topp. Det som teller her er et solid selskap som til enhver tid har evnen til å være innovativ. Dette selskapet sier til markedet at de skal tredoble på 5 år. Hvem nyter godt av det? Det er de som starter å bygge sin organisasjon i dag!

 

Det som teller her, og i andre nettverks-selskaper er jevn og god jobbing over tid. Dette er ikke noe man blir fort rik av selv om man kan få utrettet mye på 2 år. Jeg kjenner og omgås mennesker som har gjort suksess. Har selv tjent nær en halv million på 3 og et halvt år. Ikke så verst når man vet at man ikke tjener så mye det første året. Dette kommer da i tilegg til annen inntekt. De aller fleste kombinerer dette med vanlig jobb. Etter hvert kan man velge å gjøre kun dette.  

 

Jeg kjenner mennesker som har jobbet snart 30 år med Nu Skin og har tjent over $20 millioner.

 

Viktig å presisere at det er en jobb som skal gjøres. Dette fordi det dessverre er mange som blir feilintrodusert til denne type virksomhet og havner ofte i slike forum som dette og spyr ut fordommer og feilinformasjon om bransjen.

Det handler om langsiktighet, åpenhet og tålmodighet for å lykkes.

 

Apropos bransjen så har det selvfølgelig, som i andre bransjer, vært useriøse aktører som ødelegger for de seriøse.

Nevner for eks. T5P som mange jeg kjenner investerte en del i for noen år siden.

 

Eksempler på andre seriøse selskaper er Herbalife, Amway, Avon. m flere

Apropos Tupperware så er også selvfølgelig et solid og seriøst selskap selv om de driver på "gamlemåten” (Homeparty)

Skrekkelig lang post men litt info må til. Håper og forventer seriøse og saklige tilbakemeldinger og kommentarer.

 

Så om du ikke selger produktet , hvordan tjener du penger , dette hørest mere ut som en nettbutik enn mlm system .

 

og uavhenging av priser for hudkremer skuffer jeg dette glatt inn under tvilsome og unødvendige helseproduker , sånn bortsett fra tannkremen kansje , og så virker jo matvare programment som en grei ting selv om det ikke virker så relevet for en selger(? eller hva dere er ) i norge

 

 

EDIT: og en titt på wikki viser jo at selskapet ikke har vært uten problemer 

https://no.wikipedia.org/wiki/Nu_Skin_Enterprises

https://en.wikipedia.org/wiki/Nu_Skin_Enterprises

Endret av Mato
Lenke til kommentar

 

Så om du ikke selger produktet , hvordan tjener du penger , dette hørest mere ut som en nettbutik enn mlm system .

 

og uavhenging av priser for hudkremer skuffer jeg dette glatt inn under tvilsome og unødvendige helseproduker , sånn bortsett fra tannkremen kansje , og så virker jo matvare programment som en grei ting selv om det ikke virker så relevet for en selger(? eller hva dere er ) i norge

 

 

 

EDIT: og en titt på wikki viser jo at selskapet ikke har vært uten problemer 

https://no.wikipedia.org/wiki/Nu_Skin_Enterprises

https://en.wikipedia.org/wiki/Nu_Skin_Enterprises

 

Ikke så dum sammenligning med nettbutikk. Hvis du ser for deg virtuelt kjøpesenter i 6 etasjer. Da kan du få provisjon for nettbutikker i 6 etasjer. Det kan potensielt bli mange nettbutikker.

Det kan sammenlignes med en franchise, der du har muligheten til gi franchise videre til andre.

 

Du aner ikke hvor populære disse hudpleieproduktene er for halve jordens befolkning;)

 

Matvareprogrammet (Nourish the children) er vinn vinn for alle parter.

  • vi får provisjon av selskapet for å donere matvarepakker

  • lokalbefolkningen i landene der pakkene blir distribuert får jobber med å lage dem

  • barna får mat

  • selskapet får godt omdømme for veldedighet.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Med mindre det er mulighet å tjene greit med penger for strevet uten å ha noen under deg, så er MLM dømt til å være en blindvei. Dersom hovedmålet er å få noen under deg for å tjene greit med penger er markede dømt til å bli mettet.

Har selv bekjente som driver med MLM men jeg får av og til litt brekningsfølse og telefonselger feeling når jeg prater med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...