Gå til innhold

Forbrukslån uten sikkerhet


Derpine

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har to lån uten sikkerhet grunnet tåpelige beslutninger for mange år siden. Det ene lånet er i GE money bank og er en handlekonto og det andre er i Nordea og har effektiv rente på 18,27% og nominell rente på 14.50%.

 

Jeg har ikke peiling på dette! Og jeg syns det er vanskelig! Er der noen som kan gi meg noen råd om hvor jeg bør ha disse lånene for å få betalt det ned kjappest mulig? Hvem som har bra renter og forhold for lån uten sikkerhet? Det dreier seg om et lån unner 100.000.

 

Jeg ser der er mange sider som viser hvem som har de billigste renter osv, men er de pålitelige? Hva skal jeg se etter når jeg velger en ny bank mht dette?

 

Håper noen har lyst å hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Hvis du har en fast bank du bruker så hør med de. Har du en fast inntekt og ikke annet lån burde det ikke være problem å samle det. i et forbrukslån med ok rente. Selv har jeg 130k i forbrukslån med 11,5% effektiv rente med 9 års løpe tid. kommer på like under 2k i mnd. Alternativt kan du jo høre om noen i familien din vil være kausjonist for deg, noe som også vil gjøre det lettere.

Lenke til kommentar

Hvis du har en fast bank du bruker så hør med de. Har du en fast inntekt og ikke annet lån burde det ikke være problem å samle det. i et forbrukslån med ok rente. Selv har jeg 130k i forbrukslån med 11,5% effektiv rente med 9 års løpe tid. kommer på like under 2k i mnd. Alternativt kan du jo høre om noen i familien din vil være kausjonist for deg, noe som også vil gjøre det lettere.

 

Jeg har hørt med banken min, og de kan ikke endre på løsningen jeg har i dag. Heller ikke GE money bank.

Familien som kausjonister er ikke aktuelt. Men det var bra forslag :)

Jeg har heller ikke hatt fast jobb. Jeg hadde det da jeg fikk lånene dengang. Nå har jeg studert i et år og hatt deltidsjobb. Så nå skal jeg finne heltidsjobb. Det kan jo godt gjøre det vanskelig før jeg har fått det..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Da høres det ikke ut som banken din er så veldig glad i deg. Jeg fikk et forbrukslån for å refinansiere et par kjøpekort jeg hadde litt problemer med, det ble rett og slett for mye hver mnd, så fremfor å betale 3stk totalt 5k i mnd fikk jeg med meg banken og endte med 2k i mnd istedet. Så hvis ikke banken du bruker i dag er villig, ta deg en runde rundt og forhør deg med andre banker i området :)

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Da høres det ikke ut som banken din er så veldig glad i deg. Jeg fikk et forbrukslån for å refinansiere et par kjøpekort jeg hadde litt problemer med, det ble rett og slett for mye hver mnd, så fremfor å betale 3stk totalt 5k i mnd fikk jeg med meg banken og endte med 2k i mnd istedet. Så hvis ikke banken du bruker i dag er villig, ta deg en runde rundt og forhør deg med andre banker i området :)

 

Jeg har ikke noe personlig forhold med de siden det er Nordea, og al kontakt har gått via telefon og chat. Men ut over det har de heller ingen sikkerhet i meg. Jeg har altid betalt det jeg skal da. Og de gikk med på å endre lånet tidligere så jeg kunne betale et lavere månedlig beløp. Men kan bare prøve å ringe rundt som du foreslår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvis du har mulighet så er personlig oppmøte det beste, er mye enklere å få ting til, ta eventuelle papirer med deg som viser at du er betalingsdyktig på det du betaler i dag så burde det fikse seg :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...