Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva kalles denne delen?


Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Hva heter den delen på bildene som dere ser er knekket? 

Bildene er tatt fra bakre del på venstre bakhjul, og på skrått innover mot midten av bilen, og fremover.

 

Takk for alle svar

post-381375-0-66384100-1432826428_thumb.jpg

post-381375-0-98031500-1432826479_thumb.jpg

Endret av magn_birk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er traversen, forbindelsen mellom indre ender av bærearmene og chassis. Er ikke en Hyundai vel?

Nesten, en corolla 1998, 4WD, 1,8. Nesten gjennomrusta og knekt på høyresiden også, men løsningen for begge sider er å bytte hele traversen?

Lenke til kommentar

 

Det der er traversen, forbindelsen mellom indre ender av bærearmene og chassis. Er ikke en Hyundai vel?

Nesten, en corolla 1998, 4WD, 1,8. Nesten gjennomrusta og knekt på høyresiden også, men løsningen for begge sider er å bytte hele traversen?

 

Litt vanskelig å si ut fra bilder. Det går selvfølgelig an å rekonstruere den med rørbiter, platebiter, et MIG-apparat og en masse bannskap, men jeg mistenker at den mest realistiske løsningen her vil være å bytte hele traversen ja. Den ser ganske ille ut og det kan være andre svake punkter vi ikke ser. En byttedel kan du inspisere i løsvekt og fylle masse guffe i for å redusere faren for reprise.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

 

 

Det der er traversen, forbindelsen mellom indre ender av bærearmene og chassis. Er ikke en Hyundai vel?

Nesten, en corolla 1998, 4WD, 1,8. Nesten gjennomrusta og knekt på høyresiden også, men løsningen for begge sider er å bytte hele traversen?

 

Litt vanskelig å si ut fra bilder. Det går selvfølgelig an å rekonstruere den med rørbiter, platebiter, et MIG-apparat og en masse bannskap, men jeg mistenker at den mest realistiske løsningen her vil være å bytte hele traversen ja. Den ser ganske ille ut og det kan være andre svake punkter vi ikke ser. En byttedel kan du inspisere i løsvekt og fylle masse guffe i for å redusere faren for reprise.

 

Setter pris på svarene dine Leo.....

 

Er vanskelig å få tak i traversen både hos nbfbildeler.no og nettet ellers. Et lokalt verksted hadde en til 6 laken, men det er altfor mye i forhold til bilens verdi.

 

Noen tips? Noen spesifikke utenlandske sider? Spesifikke forumer?

Endret av magn_birk
Lenke til kommentar

Setter pris på svarene dine Leo.....

 

 

Er vanskelig å få tak i traversen både hos nbfbildeler.no og nettet ellers. Et lokalt verksted hadde en til 6 laken, men det er altfor mye i forhold til bilens verdi.

 

Noen tips? Noen spesifikke utenlandske sider? Spesifikke forumer?

 

6 for en ny eller brukt?

Problemet med en brukt travers er at den kan være svekket allerede, men det kan også by på problemer å få løsnet bærearmer/foringer osv. 

 

Jeg vet at det finnes en del biler fra slutten av 90-tallet/begynnelsen 20 som hadde kvalitetsproblemer med traversen bak. Det positive med det er at det kan finnes nye deler, som igjen ofte er MYE greiere å jobbe med enn noe gammelt halvrusta greier. Det kan godt hende du får tak i en brukt travers, men det kan koste deg en del både for delen og i arbeid, så om du har tilgang på en ny travers til 6k er det verd å vurdere. Noen ganger må man bare innse at en gammel bil koster penger å ha, dog ikke så mye som å kjøpe en ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvis bilen ellers er bra, så er det som Leo sier, kanskje vært å koste på den litt.. Da vet du jo hva du har, i stedet for å kjøpe en ny bil til 20-30k som kanskje kan være i dårligere stand på andre punkter enn bare litt rust i noe du ganske enkelt kan skifte ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Setter pris på svarene dine Leo.....

 

 

Er vanskelig å få tak i traversen både hos nbfbildeler.no og nettet ellers. Et lokalt verksted hadde en til 6 laken, men det er altfor mye i forhold til bilens verdi.

 

Noen tips? Noen spesifikke utenlandske sider? Spesifikke forumer?

 

6 for en ny eller brukt?

Problemet med en brukt travers er at den kan være svekket allerede, men det kan også by på problemer å få løsnet bærearmer/foringer osv. 

 

Jeg vet at det finnes en del biler fra slutten av 90-tallet/begynnelsen 20 som hadde kvalitetsproblemer med traversen bak. Det positive med det er at det kan finnes nye deler, som igjen ofte er MYE greiere å jobbe med enn noe gammelt halvrusta greier. Det kan godt hende du får tak i en brukt travers, men det kan koste deg en del både for delen og i arbeid, så om du har tilgang på en ny travers til 6k er det verd å vurdere. Noen ganger må man bare innse at en gammel bil koster penger å ha, dog ikke så mye som å kjøpe en ny.

 

6 for en ny

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...