Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Min samboer nekter å betale felles gjeld!


Anbefalte innlegg

Hvis du hadde giftet deg ville du fått bedre rettigheter. Samboerskap er bare noe tull. Det som er dritt med loven i Norge er at man automatisk blir samboer den dagen man flytter sammen. Et par kan flytte sammen og fortsatt være kjærester, men nei da. Slik er loven og det er noe dritt.

Nøyaktig HVA er det du mener som er "noe dritt"/forskjellig/verre med å "automatisk bli samboer" kontra å "flytte sammen og fortsatt være kjærester"? Det sier nemlig plansjen din i forrige innlegg ingenting om...

 

Eller mente du det på en annen måte, at det er noe dritt/bare noe tull, at folk faktisk kan velge å flytte sammen (kall det samboere eller kjærester, fritt valg, og egentlig ingen forskjell) uten å måtte gifte seg? Den holdningen la vel mesteparten av det norske samfunnet fra seg på 70-tallet, om ikke før.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Videoannonse
Annonse
56 minutes ago, Stakkarsjævel said:

Samboer nekter å betale hennes del. Jeg må betale hennes del + alle andre utgifter. Dette har pågått i snart tre år.  Hva kan jeg gjøre ?

Kontakt en advokat! 
Hun skylder deg trolig andel av det du har betalt av avdrag/renter på hennes del av gjelden, du skylder henne trolig husleie da du disponerer 100% av en bolig du eier sammen med henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...