Gå til innhold

Windows7 nøkkel borte+nettopp formatert..


Anbefalte innlegg

For å forklare; han som har kjøpt pcn er som sagt en kompis :) hvis det visee seg at den ikke funker så får han penga tilbake. Han hentet den i barndomshjemmet mitt (jeg bor 100 mil unna), og jeg skulle hjelpe med å formatere den fra avstand. Alt hadde jo gått hvis jeg bare hadde husket at den nøkkelen som står bak var windows vista og ikke 7ern. I verste fall nå så kan han uansett ha vista for den nøkkelen har vi jo, men det er jo litt kjipt. Alternativt (uten å bryte eventuelle forumregler med detaljer) blir det kanskje windows 8.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er ikke slik at du formaterte den først hjemme hos deg også når han fikk maskina, så formaterte han den på nytt?

Spørsmålet blir jo hvordan dere skal løse dette. En løsning er at du kjøper en Windows 8.1 pakke. den koster rundt 1000 kr (Litt over 1000 kr for den Norske og litt under 1000 kr for den Engelske) og gir den til han slik at han får installert den. Eller, så tar du tilbake maskina og han får tilbake pengene.

Er litt usikker på hva den beste løsninga er, men hvis dere ikke har nøklen til Windows 7 og du ikke får noe hjelp av Microsoft så ser det mørkt ut altså.

Endret av wil
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikke bare laste ned gratis lovlig versjon av Windows 10? Den kan brukes til Windows 10 kommer ut.

Kjempegod ide det med keylogger og full pakke
Hva mener du med at det er keylogger på Win 10?

 

Edit: søkte det opp selv. Var ikke klar over det. Da tar jeg tilbake forslaget mitt. :)

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Så det er ikke slik at du formaterte den først hjemme hos deg også når han fikk maskina, så formaterte han den på nytt?

Spørsmålet blir jo hvordan dere skal løse dette. En løsning er at du kjøper en Windows 8.1 pakke. den koster rundt 1000 kr (Litt over 1000 kr for den Norske og litt under 1000 kr for den Engelske) og gir den til han slik at han får installert den. Eller, så tar du tilbake maskina og han får tilbake pengene.

Er litt usikker på hva den beste løsninga er, men hvis dere ikke har nøklen til Windows 7 og du ikke får noe hjelp av Microsoft så ser det mørkt ut altså.

 

Tidligere i tråden står det at han fikk "tilbud" fra MS om å kjøpe Windows (7 eller 8) til 220,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer det Wil, jeg formaterte den ikke først også formatert på ny nei. Kun en formatering det er snakk om - jeg bor som sagt 100 mil unna der nå og har gjort det over tlf.

Marantz: Stemmer det, fikk tilbud om å kjøpe til 220 kr replacement cder til windows 7. Så hadde heller gjort det, spesielt siden jeg tok backup av driverene når pcn allerede hadde windows 7. Regner med det kanskje blir vanskelig å få tak i drivere til windows 8 på en pc fra 2009, spesielt siden jeg ikke har drivercden som fulgte med pcen heller.

 

Nei får se hva jeg finner ut, virker som løpet er kjørt, så enten blir det å installere vista som jeg har nøkkel til eller kjøpe windows 7 replacement cdn til 220.

Lenke til kommentar

Så lenge du har drivere for nettverkskortet, så kan du i mange tilfeller få "resten" via Windows Update.

 

Og så har du noe som heter Driver Finder: http://driverfinderpro.com/

Er det noen som har erfaring med det? (Jeg har ikke.)

 

Når det gleder "replacement CDs" fra Microsoft - sjekk at dette inkluderer en lisensnøkkel (=Product Key) og at det ikke bare er en CD/DVD med installasjonsfiler og -program .... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda RRhoads, da må jeg jo finne i absolutt alle driverne for hånd. Ser for meg det kan bli litt vrient når pcn er fra 2009, men mulig.. Vi får se hva jeg gjør når eller hvis jeg får start på den. :)

Helt tilfeldigvis har jeg selv en PC som ble bygd i 2009, og jeg installerte Windows for noen måneder siden.

Hovedkort/chipset, skjermkort og lydkort driver(jeg bruker ikke det integrerte) var det jeg trengte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje prøve en av de programmene som installerer driverene for deg ja... Hm.. Litt i tvil om hva vi gjør enda, men ikke noe som haster, han bruker laptopen sin inntil videre uansett.:) Kan være han bare bestiller den replacementnøkkelen. 

Det var forresten både CD + nøkkel som fulgte med, eller hvertfall nøkkel. Kan være det gikk an å kjøpe bare nøkkelen om jeg forstod det riktig, siden det går vel an å laste ned windows7 fra windows sine sider selv eller noe? Men man må jo selvsagt ha nøkkel for å få lisensprodukt og ikke demoversjon eller lignende.:) 

Lenke til kommentar

Kinkig situasjon. Jeg ville også vært usikker på om Microsoft selger lisenser til 220kr. Jeg ville gjettet at det kun var DVD-platen man betalte for. Men håper du har rett at det også var produktnøkkel! Jeg ville da slått til på det tilbudet.

 

Tidligere kunne man installere Windows 7 uten produktnøkkel, utsette aktiveringen i 3 x 90 dager for deretter å få tilbud via Windows Update(?) om å kjøpe en produktnøkkel. Noen som vet om dette fortsatt fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...