Gå til innhold

Hvilken SSD disk velger man i dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

850Pro er den jeg ville ha valgt. Tenker man litt budsjett, så er 850 evo å foretrekke. Begge er knakende gode ssder!

 

850Pro er den beste sata ssden, Crucial mx100 var den beste på pris vs ytelse. Nå er vel denne erstattet av en ny bx 100 eller.no

 

For under 1000 lappen får du 256GB 850 evo som per dags dato kanskje er det beste kjøpet.

 

Har selv noen 850 pro.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Når ytelsen er god nok så synes jeg driftssikkerhet er det viktigste. 840 har jo en god stjerne der i tester, så om 850 lever opp til det i praksis lover det jo bra.

Tja... 840 gikk jo på en smell med at ytelsen sank over tid. Dette er til dels fikset i ny firmware.

 

840pro har det aldri vært noe trøbbel med. Iallefall ikkje noe med ytelsen å snakke om

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med budsjettmodellene, men Samsung 850 PRO er det beste du får på Sata.

Neste steget blir PCIe eller M.2. Der er det SM951 (M.2) og Intel 750 (PCIe) som er de beste valgene.

 

Det har vært et lurt valg å lav være budsjett ssdene så lenge ssd har eksistert. Gode eksempler er diverse OCZ modeller, corsair force, og samsung evo (840).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Jeg har ingen erfaring med budsjettmodellene, men Samsung 850 PRO er det beste du får på Sata.

Neste steget blir PCIe eller M.2. Der er det SM951 (M.2) og Intel 750 (PCIe) som er de beste valgene.

Det har vært et lurt valg å lav være budsjett ssdene så lenge ssd har eksistert. Gode eksempler er diverse OCZ modeller, corsair force, og samsung evo (840).

Jeg sitter enn så lenge på gjerdet med en i7 920 med Intel X25-M G2. Tenker oppgradering og lurer på følgende. Ser i ytelsestester at Intel 750 PCI-E er overlegen SATA grensesnittet, men opplever man denne forskjellen i praksis ved feks spilling? Er det merkbart? Er ssd over PCI-E verdt den økte kostnaden på ca 1500kr? Er det mye "barnesykdommer" hos ssd over PCI-E?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...