Gå til innhold

AMD 290X et godt kjøp nå?


Anbefalte innlegg

Ser meg om etter et nytt skjermkort.

 

Har AMD 280X i dag, men synes det er litt svakt.

 

Har vurdert både Geforce 970 og 980 og et evt nytt amd-kort (R9 390), men nå synes jeg 290X-kortene har falt veldig i pris, CDON har Asus R9 290X DirectCU II til 2269kr.

 

Godt kjøp? De er vel ikke så veldig langt bak GTX 970/980 i høy oppløsning som 4K?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser meg om etter et nytt skjermkort.

 

Har AMD 280X i dag, men synes det er litt svakt.

 

Har vurdert både Geforce 970 og 980 og et evt nytt amd-kort (R9 390), men nå synes jeg 290X-kortene har falt veldig i pris, CDON har Asus R9 290X DirectCU II til 2269kr.

 

Godt kjøp? De er vel ikke så veldig langt bak GTX 970/980 i høy oppløsning som 4K?

 

Spørsmålet er om du vil spille med 30-50 fps i 4k oppløsning eller 60-90fps i 1080p :p

Lenke til kommentar

Är väl inget kort som är bra nog till 4k (spel) idag oavsett. Till 2269 är det definitivt det mest prisvärda kort idag. Har du 800 kronor mer att handla för säljer de EVGA 970 med ACX 2.0 kylare till under 3000 idag. Vid köp av ett kort hade jag nog satsat på 970, men vid köp av två hade 290x vart solklart. Massa power för 4600 kr.

Lenke til kommentar

Är väl inget kort som är bra nog till 4k (spel) idag oavsett. Till 2269 är det definitivt det mest prisvärda kort idag. Har du 800 kronor mer att handla för säljer de EVGA 970 med ACX 2.0 kylare till under 3000 idag. Vid köp av ett kort hade jag nog satsat på 970, men vid köp av två hade 290x vart solklart. Massa power för 4600 kr.

 

og masse CFX problemer, hilsen en som har hatt 290 cfx og 290x cfx alt for lenge ;)

Lenke til kommentar

290X er bedre på 4k en 970 ;)

Veldig godt kjøp. nesten så jeg får lyst til å avbestille mitt eget 970.Spilla du får med nvidia har en verdi for meg så det hjelper på mellomlegget for "samme" ytelse. Samtidig ønsker jeg et system som ikke produserer så mye varme.

 

Synker jo i pris hver 3. dag den siste tia. Vet ikke helt hva cdon driver med, men er jo bare bra for oss. Satt opp prisen mens jeg skrev. (2490, som tidligere)

Fortsatt godt kjøp. 

Kan nevne at alt som er mye over 3k på 970 er blodpris. Men er Ok priser på Asus (3090,-) og evga (3000,-) så gjør ikke for mye.

Med 280x hadde jeg ventet og sett hva som skjer, men må belage deg på 2-4 uker etter at noe nytt kommer for å få utbytte av prisendringer. Så mitt valg tar deg godt ut i sommerferien :)

 

Ser du fikk svar, var å spiste :)

Lenke til kommentar

290X er bedre på 4k en 970 ;)

Veldig godt kjøp. nesten så jeg får lyst til å avbestille mitt eget 970.Spilla du får med nvidia har en verdi for meg så det hjelper på mellomlegget for "samme" ytelse. Samtidig ønsker jeg et system som ikke produserer så mye varme.

 

 

 

Når du får 30fps i et spill i 4k, så er jo ikkje det spillbart engang. Kanskje sjakk...

 

4k er uspillbart med de fleste skjermkort i dag. Da har det lite å si at 290x får 32fps og gtx 970 får 31 fps i gjennomsnitt. Det er like uspillbart ;)

 

I lavere opplsøninger kan fps være typisk;

970 = 90fps

290x = 73fps

 

Da er det liksom ikkje tvil hva man velger :p

Lenke til kommentar

290X er bedre på 4k en 970 ;)

Veldig godt kjøp. nesten så jeg får lyst til å avbestille mitt eget 970.Spilla du får med nvidia har en verdi for meg så det hjelper på mellomlegget for "samme" ytelse. Samtidig ønsker jeg et system som ikke produserer så mye varme.

 

Synker jo i pris hver 3. dag den siste tia. Vet ikke helt hva cdon driver med, men er jo bare bra for oss. Satt opp prisen mens jeg skrev. (2490, som tidligere)

Fortsatt godt kjøp. 

Kan nevne at alt som er mye over 3k på 970 er blodpris. Men er Ok priser på Asus (3090,-) og evga (3000,-) så gjør ikke for mye.

Med 280x hadde jeg ventet og sett hva som skjer, men må belage deg på 2-4 uker etter at noe nytt kommer for å få utbytte av prisendringer. Så mitt valg tar deg godt ut i sommerferien :)

 

Ser du fikk svar, var å spiste :)

Enig med han her. Du sitter med 280x nå og nye AMD kort er rett rundt hjørnet. Vent og se, kanskje de skjermkortene har rå ytelse ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...