Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Fullformatsmodeller er ikke det jeg ha mest oversikt over, men slik jeg ser det har D810 samme "problem" som 5Dr, nemlig at det er vanskelig å prosessere så mange piksler (i dette tilfellet 36MP) og derfor litt begrenset når det gjelder bildefrekvens og bufferstørrelse.

 

På det området er 5D III bedre, men D810 er et topp allround kamera så lenge du ikke er avhengig av helt topp seriebildeytelse.

 

 

Iflg. Tony Northrup (eller hva han nå heter på youtube) og hans testing/sammenligning av nettopp disse to kameraene, så hadde 5D III høyere feilrate vedr. fokus ved høy bildefrekvens enn D810. Hvis dette stemmer, blir det vel heller feil å bare sammenligne tørre tall fra produsent?

 

Jeg mistenker Tony Northrup til å være en av gutta som slikker på fingeren å stikker den i luften. Bobob...Jeg ville ikke lagt så mye vekt på hva han sier, har en tendens til å vri på ting slik at det høres alvorlig ut  :)

Men dette er bare min menneskelige intuition, og merkelig nok pleier den og stemme veldig godt :hmm:  

Endret av Bringisen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg mistenker Tony Northrup til å være en av gutta som slikker på fingeren å stikker den i luften. Bobob...Jeg ville ikke lagt så mye vekt på hva han sier, har en tendens til å vri på ting slik at det høres alvorlig ut  :)

Men dette er bare min menneskelige intuition, og merkelig nok pleier den og stemme veldig godt :hmm:  

 

 

Jeg skal ikke påstå noe skråsikkert om Northrup her, men møter du ikke deg selv litt i døren med denne kommentaren?

Endret av 96abrevs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Iflg. Tony Northrup (eller hva han nå heter på youtube) og hans testing/sammenligning av nettopp disse to kameraene, så hadde 5D III høyere feilrate vedr. fokus ved høy bildefrekvens enn D810. Hvis dette stemmer, blir det vel heller feil å bare sammenligne tørre tall fra produsent?

 

Northrup er ikke alene om den konklusjonen - basert på praktisk erfaring.... ;)

 

post-226353-0-67392600-1434995758.jpg

post-226353-0-67392600-1434995758_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

 

Iflg. Tony Northrup (eller hva han nå heter på youtube) og hans testing/sammenligning av nettopp disse to kameraene, så hadde 5D III høyere feilrate vedr. fokus ved høy bildefrekvens enn D810. Hvis dette stemmer, blir det vel heller feil å bare sammenligne tørre tall fra produsent?

 

Northrup er ikke alene om den konklusjonen - basert på praktisk erfaring.... ;)

 

 

Først, kult bilde.

 

Med "praktisk erfaring" mener du deg selv da ...?

 

Jeg har ikke så mye tid til å diskutere her de nærmeste dagene, så har ikke lyst til å gå noe lenger i diskusjonen for eller i mot Northrup sine videoer, analyser eller konklusjoner. Nå blir det uansett ikke aktuelt for meg å kjøpe nytt kamera med det første, og i hvert fall ikke så dyre alternativ som 5d Mark III eller D810 :hm:

Lenke til kommentar

Jeg mistenker Tony Northrup til å være en av gutta som slikker på fingeren å stikker den i luften. Bobob...Jeg ville ikke lagt så mye vekt på hva han sier, har en tendens til å vri på ting slik at det høres alvorlig ut  :)

Men dette er bare min menneskelige intuition, og merkelig nok pleier den og stemme veldig godt :hmm:  

 

Utrolig merkelig kommentar. Du bruker din intuisjon for å henge ut Northrup som useriøs? Mer useriøs enn det er det vanskelig å bli IMO.

 

Jeg mener ikke Northrup nødvendigvis har rett i alt han sier, hvem har vel det? Men jeg oppfatter ham som en av de mest seriøse Youtube fotobloggerne og han prøver i hvert fall å gå vitenskapelig til verks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...