Gå til innhold

omregistrering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei skal kjøpe meg ny bil, omregistrering må jeg betale? må det betales når jeg kjøper den eller kommer det regning i posten etter selger har levert salgsmelding ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Skrevet

Om jeg ikke husker feil vil det komme en faktura i posten. Det kjappeste er jo hvis du har mulighet bli med selger på vegstasjonen, betale for omregistreringen der og få med deg et midlertidig vognkort i samme slengen så du kan kjøre den nye flotte bilen din :)

Gjest Slettet+130498
Skrevet

Noen som vet om man har/får mulighet til å laste ned og skrive ut et midlertidig vognkort om man melder salget digitalt hos vegvesenet? Vet man kan registrere bilen solgt via nettsidene, men har man mulighet til å betale i samme slengen og få et midlertidig vognkort via den  løsningen?

Skrevet

Noen som vet om man har/får mulighet til å laste ned og skrive ut et midlertidig vognkort om man melder salget digitalt hos vegvesenet? Vet man kan registrere bilen solgt via nettsidene, men har man mulighet til å betale i samme slengen og få et midlertidig vognkort via den  løsningen?

Jeg tror det gamle vognkortet / salgsmeldingen må være levert inn først før de lager nytt.

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Du får ikke nytt vognkort før salgsmelding / vognkort del 2 er innlevert, ny forsikring er i orden, og omregistreringsavgift er betalt. Dersom du ordner forsikring på forhånd, kan du ordne alt under et besøk på biltilsynet, og få med nytt vognkort derfra.

Gjest medlem-1432
Skrevet

Omregistrering er ofte innbakt i prisen. Men dette må du jo avklare med selger

Skrevet

Du får ikke nytt vognkort før salgsmelding / vognkort del 2 er innlevert, ny forsikring er i orden, og omregistreringsavgift er betalt. Dersom du ordner forsikring på forhånd, kan du ordne alt under et besøk på biltilsynet, og få med nytt vognkort derfra.

Vognkort del 2 er vel ikke nødvendig ved elektronisk salgsmelding.. ?

Gjest Slettet+130498
Skrevet

Vognkort del 2 er vel ikke nødvendig ved elektronisk salgsmelding.. ?

All logikk sier nei, men så har vi jo med staten å gjøre da :p Men det er ikke verre enn å ta en tlf til vegvesenet og spørre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...