Gå til innhold

Er dette greie komponenter? (Komplett)


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

bestilte i natt en maskin fra Komplett, men lurer på om jeg var litt snar på trykkeren. Har sett detaljert over komponentlista nå og er litt usikker på to-tre produkter, så jeg lurer på om noen har noen meninger/erfaringer å dele. 

https://www.komplett.no/intel-core-i7-4790s/816869 Denne ligger inne. Jeg ønsker litt fokus på at maskina skal være stillegående, men lydfritt er ikke nødvendig. Jeg ser at det også selges en annen utgave med høyere klokkehastighet (denne), hvor stor forskjell vil disse ha i ytelse? Er definitivt mer interessert i litt mer ytelse for samme sum, enn hva jeg bryr meg om lyd. Hva er egentlig forskjellen på de to? Syntes det var lite konkret info hos Komplett.

 

https://www.komplett.no/msi-z97-gaming-3-socket-1150/815062 Samtidig ser jeg at dette hovedkortet får en del pes, både på Komplett og andre internasjonale nettsteder. Jeg kommer ikke til å drive med overklokking og er generelt sett lite i BIOS og loker, med mindre noe er galt med maskina. Noen som har noen POSITIVE erfaringer med dette kortet? 

 

Hvis noen gidder å se over komponentene og komme med noen synspunkter, så hadde det vært topp. :) Prisen på dette oppsettet ligger på 19k, og blir da bygget av Komplett. Orker ikke å bruke tid på å gjøre dette selv. Innvendinger? 

 

 

Byttet ut hele hølja og prøver meg på dette:

 

post-146208-0-96808700-1431960855.jpg

Innvendinger/synspunkter?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU kjøleren er low profile og er beregnet på systemer som har lite med plass i høyden. Ville definitivt byttet ut den..

 

Er som nevnt interessert i et noenlunde stillegående system, men det er som sagt ikke nødvendig at man ikke hører at maskina er på i det hele tatt. Litt støy er ok, men ønsker som nevnt ikke at det skal gå på kraftig bekostning av ytelse.

 

Jeg kansellerte like greit hele ordren, så får jeg sette den opp på nytt igjen senere. Med riktig CPU og kanskje en annen CPU-kjøler.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke vil bygge selv, så er jeg avhengig av at de riktige komponentene kan velges når jeg klikker på "konfigurer" selv hos Komplett. :p Har satt sammen et nytt system nå. Noen ting å påpeke ved dette? 

Cirka samme pris. 

post-146208-0-56319200-1431940688.jpg

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke 20 lapper ville jeg aldri ha kjøpt CX strømforsyning og den kjøleren. Ville også heller sett på 1150 socket og brukt pengene du sparte på noen skikkelige vifter..

Hvor holder du til i landet? Er vel noen du kjenner som kan sette sammen en maskin for deg og en liste for deg. Billigere for deg og du får mye mer tilpasset slik du vil du ha det. Personlig har jeg 8 års erfaring med å gjøre dette for venner og bekjente, og jeg regner med det er mange andre som gjerne hjelper deg slik du vil ha det. (Kan sånn sett være behjelpelig, om du ikke bor for langt unna kristiansand. ) Litt kjipt å ikke få alt du vil ha, når du først bruker 20 lapper.

Endret av Phinex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal neimen ikke være lett, dette. Komplett er ikke så veldig fleksibel når det gjelder valg av oppsett selv, og nei, jeg kjenner egentlig ingen som er drivende dyktig med dette. Greia her var også litt det at jeg vil ha en maskin asap slik at jeg kan spille The Witcher, haha.

 

Hvis vi ser bort fra at jeg får hjelp til å bygge denne, er dette mer akseptable valg i forhold til PSU og kjøler?

Cooler Master V850 eller Corsair AX 760?

På kjølere er det kun fire valgalternativ, den jeg har listet, og https://www.komplett.no/cooler-master-seidon-120v-v2-cpu-kler/822822?CKS=PCW denne, https://www.komplett.no/corsair-h55-hydro-series-cpu-kjler/769187?CKS=PCW denne og https://www.komplett.no/corsair-h60-hydro-series-cpu-kler/769223?CKS=PCW denne her. Noen av disse tre akseptable? Utfra tilbakemeldinger fra Komplett syntes jeg egentlig ikke det virker sånn, nei. Felles for alle er at de tilsynelatende bråker en del. :/

Noen som vet om Komplett er villige til å sette sammen komponenter som ikke ligger tilgjengelig som valg, dersom man tar kontakt med dem via support? De har jo en million forskjellige varer å velge mellom, men det er ikke alltid man får et så bredt utvalg når man sitter der og skal bestille.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Av det du linket så er definitivt AX 760 det beste valget. Denne har 80 plus platinum. Støymessig er dem geniale. Har selv HX1050  og på denne så roterer viften kun når det er behov. Vet ikke hvordan det er med AX serien, men det er toppserien til en relativt solid strømforsyningleverandør. (corsair)

 Av CPUviftene du linket bruker jeg selv h60 med en annen vifte. Fungerer helt greit dette, men det høres. Setter du på en solid noctua vifte vil jeg tro støyet forsvinner nokså mye.

Angående bygging av selvvalgte komponenter var dette noe Komplett tilbydde for en stund siden, men vet ikke om det gjøres lengre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei. Siste forsøk.

 

post-146208-0-90039900-1431958110.jpg

 

Ser dette greit ut, da? Jeg velger GTX980 over 970 til tross for prisen da jeg har tenkt til å gå til innkjøp av en 4K skjerm; jeg driver litt med videoredigering (av materiale i 4K) og kunne også tenkt meg å spille litt i oppløsninger høyere enn 1440p. Har lest forskjellige steder at GTX970 ikke alltid yter like greit på oppløsninger høyere enn 1080p. I tillegg har jeg hørt at de fleste 970er sliter med spill som bruker mer enn 3.5GB VRAM, og da begynner å oppleve kraftig tap av ytelse. I tillegg tenker jeg å bare gå all out og ha en maskin som varer et par fire-fem år. For min del er ikke 15k og 20k den store forskjellen rent økonomisk.

 

Til sist er jeg veldig på VR-fronten og jeg ser Oculus anbefaler MINST GTX 970. Like greit å være forberedt..

 

Noen innvendinger her, eller? Tenker også å kanskje kjøpe en eller annen form for Noctua-kjøler dersom jeg føler at H60en bråker for mye eller ikke strekker til. Ikke det at jeg har så mye peiling på det, men noe må jeg nå klare på egenhånd. Skjønte så vidt også at det kanskje er muligheten for å kun bytte viften? Høres ut som noe jeg skal få til!

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...