[email protected] Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Noen som har eksamen? Forresten hvor mange g metanol trengte dere for å få 1 kg brommetan jeg fikk 354 g ish 355g Bra, Oppgave 3. Den hvor mye jern som var, den første var rundt 1,2 kg hvis jeg ikke tar feil, og den rett under var 0.5 g, at elevene hadde like mye. Hva fikk du? Jeg fikk 0,4999g --> 0,50g, altså at det var rent jern ja På den første fikk jeg 1,3 kg :/ Ja jeg fikk også noe sånt husker ikke helt
realreal Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Hva fikk dere på den aller siste oppgaven? Den med hvor mange 1,0 mol/L saltsyre som kunne tilsettes?0,11 Lglemte du å gange med 2? Vi hadde 0,5L, bufferkapasitet er 1L Skulle ikke finne bufferkapasitet, men antall liter på denne bufferen Som var på 0,5 L Men i oppgaven før, hva fikk dere at skulle bli stoffmengden til den sure komponenten? 0,0625 tror jeg Samme her Eller, 0,0626 da Men dette er etter at likevekten innstilte seg, sant? Jepp Tilsatte 15,76g NaHCO3 = 0,1876 mol
Komprezo Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Hva fikk dere på 3.e, og hvordan gjorde dere den? Er det den med hvor se om elevene har 0.5 g rent jern? du ganger 0,0179 mL med 0,02 MN04 ( Hvis jeg ikke tar feil) forholdet er 1:5 Itilegg er det en 100 mL målekolbe så her må du også gange med 4 Og til slutt med molarmasse til jern 55,85g/mol Du ender opp med 0.5 g med andre ord elevene hadde rent jern Hvilken reaksjonslikning brukte du? Fe 2+ oksideres til fe3+ hvis jeg ikke tar feil, også den med mn04 + 8h+ iallefall så var det e- mot 5e- Snakket med kjemilæreren min etter eksamen om de oppgavene. Han sa det var gjort riktig Ahaa, ser det nå.
[email protected] Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Hva skrev dere på hvorfor svovel syre brukes i reaksjonenJeg argumenterte for at Svovelsyre er vanntiltrekkende, og i følge Le cheatuleres prinsipp så vil dette forskyve likevekten mot høyre (ettersom at vann blir "borte") Og dermed vil vi få mer at produktet. noe sånt Noen andre?
Hanssenen Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Hva fikk dere på 3.e, og hvordan gjorde dere den? Er det den med hvor se om elevene har 0.5 g rent jern? du ganger 0,0179 mL med 0,02 MN04 ( Hvis jeg ikke tar feil) forholdet er 1:5 Itilegg er det en 100 mL målekolbe så her må du også gange med 4 Og til slutt med molarmasse til jern 55,85g/mol Du ender opp med 0.5 g med andre ord elevene hadde rent jern Det gjorde jeg også, men en liten kortslutning gjorde at jeg glemte å gjøre om fra mol Fe til gram. Dermed ble det feil svar der..
[email protected] Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Hva fikk dere på 3.e, og hvordan gjorde dere den? Er det den med hvor se om elevene har 0.5 g rent jern? du ganger 0,0179 mL med 0,02 MN04 ( Hvis jeg ikke tar feil) forholdet er 1:5 Itilegg er det en 100 mL målekolbe så her må du også gange med 4 Og til slutt med molarmasse til jern 55,85g/mol Du ender opp med 0.5 g med andre ord elevene hadde rent jern Det gjorde jeg også, men en liten kortslutning gjorde at jeg glemte å gjøre om fra mol Fe til gram. Dermed ble det feil svar der.. Oj, da tror ikke de trekker så veldig mye. Dersom sensor ser at det er riktig tankegang, riktige reaksjonslikinger så får du sikkert 90% av 100%
realreal Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Hva skrev dere på hvorfor svovel syre brukes i reaksjonen Jeg argumenterte for at Svovelsyre er vanntiltrekkende, og i følge Le cheatuleres prinsipp så vil dette forskyve likevekten mot høyre (ettersom at vann blir "borte") Og dermed vil vi få mer at produktet. noe sånt Noen andre? Akkurat samme
[email protected] Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 (endret) Hva skrev dere på hvorfor svovel syre brukes i reaksjonen Jeg argumenterte for at Svovelsyre er vanntiltrekkende, og i følge Le cheatuleres prinsipp så vil dette forskyve likevekten mot høyre (ettersom at vann blir "borte") Og dermed vil vi få mer at produktet. noe sånt Noen andre? Akkurat samme Fikk dere også heksan-3-on på del 1? Eller var det pentan-3-on Endret 26. mai 2015 av Chemistry122
Hanssenen Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Hva fikk dere på den aller siste oppgaven? Den med hvor mange 1,0 mol/L saltsyre som kunne tilsettes?0,11 Lglemte du å gange med 2? Vi hadde 0,5L, bufferkapasitet er 1L Skulle ikke finne bufferkapasitet, men antall liter på denne bufferen Som var på 0,5 L Men i oppgaven før, hva fikk dere at skulle bli stoffmengden til den sure komponenten? 0,0625 tror jeg Samme her Eller, 0,0626 da Men dette er etter at likevekten innstilte seg, sant? Jepp Tilsatte 15,76g NaHCO3 = 0,1876 mol 0.0625 mol NaHC03 er jo 5.26 gram? Ikke 15.76?
vara Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Huff, fikk alt riktig på del 1 med unntak 1 deloppgave om koloremetri.. Men rota til i del 2 :/ Skulle ønske Del 1 og Del 2 var to forskjellige eksamener på to forskjellige dager. Helt utslitt etter 3-4 timer.
[email protected] Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 (endret) Hva fikk dere på den aller siste oppgaven? Den med hvor mange 1,0 mol/L saltsyre som kunne tilsettes?0,11 Lglemte du å gange med 2? Vi hadde 0,5L, bufferkapasitet er 1L Skulle ikke finne bufferkapasitet, men antall liter på denne bufferen Som var på 0,5 L Men i oppgaven før, hva fikk dere at skulle bli stoffmengden til den sure komponenten? 0,0625 tror jeg Samme her Eller, 0,0626 da Men dette er etter at likevekten innstilte seg, sant? Jepp Tilsatte 15,76g NaHCO3 = 0,1876 mol 0.0625 mol NaHC03 er jo 5.26 gram? Ikke 15.76? Joda men du måtte jo ha 0.1876, også tilsetter du NaOH slik at du får 0,0626 mol syre, ellers får du ren NaOH og da har du ikke buffer lenger Endret 26. mai 2015 av Chemistry122
Visum Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Hva fikk dere på 3.e, og hvordan gjorde dere den? Er det den med hvor se om elevene har 0.5 g rent jern? du ganger 0,0179 mL med 0,02 MN04 ( Hvis jeg ikke tar feil) forholdet er 1:5 Itilegg er det en 100 mL målekolbe så her må du også gange med 4 Og til slutt med molarmasse til jern 55,85g/mol Du ender opp med 0.5 g med andre ord elevene hadde rent jern Det gjorde jeg også, men en liten kortslutning gjorde at jeg glemte å gjøre om fra mol Fe til gram. Dermed ble det feil svar der.. Oj, da tror ikke de trekker så veldig mye. Dersom sensor ser at det er riktig tankegang, riktige reaksjonslikinger så får du sikkert 90% av 100% Etter hva jeg har hørt får du enten 0 - 25 -50 - 75 % - 100 av oppgaven riktig.
realreal Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Hva skrev dere på hvorfor svovel syre brukes i reaksjonen Jeg argumenterte for at Svovelsyre er vanntiltrekkende, og i følge Le cheatuleres prinsipp så vil dette forskyve likevekten mot høyre (ettersom at vann blir "borte") Og dermed vil vi få mer at produktet. noe sånt Noen andre? Akkurat samme Fikk dere også heksan-3-on på del 1? Eller var det pentan-3-on Pentan-3-on ja, den som hadde bare to ulike hydrogenmiljø
[email protected] Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Huff, fikk alt riktig på del 1 med unntak 1 deloppgave om koloremetri.. Men rota til i del 2 :/ Skulle ønske Del 1 og Del 2 var to forskjellige eksamener på to forskjellige dager. Helt utslitt etter 3-4 timer. uff da, men det går sikkert bra =)
[email protected] Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Hva fikk dere på 3.e, og hvordan gjorde dere den? Er det den med hvor se om elevene har 0.5 g rent jern? du ganger 0,0179 mL med 0,02 MN04 ( Hvis jeg ikke tar feil) forholdet er 1:5 Itilegg er det en 100 mL målekolbe så her må du også gange med 4 Og til slutt med molarmasse til jern 55,85g/mol Du ender opp med 0.5 g med andre ord elevene hadde rent jern Det gjorde jeg også, men en liten kortslutning gjorde at jeg glemte å gjøre om fra mol Fe til gram. Dermed ble det feil svar der.. Oj, da tror ikke de trekker så veldig mye. Dersom sensor ser at det er riktig tankegang, riktige reaksjonslikinger så får du sikkert 90% av 100% Etter hva jeg har hørt får du enten 0 - 25 -50 - 75 % - 100 av oppgaven riktig. Jeg fikk 90% engang og læreren vår bruker disse excelregnearkene. Han er også sensor, så derfor tenkte jeg at du kan få 90%
Visum Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Huff, fikk alt riktig på del 1 med unntak 1 deloppgave om koloremetri.. Men rota til i del 2 :/ Skulle ønske Del 1 og Del 2 var to forskjellige eksamener på to forskjellige dager. Helt utslitt etter 3-4 timer. uff da, men det går sikkert bra =) Hvilken karakter satser du på? 5 / 6?
[email protected] Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Huff, fikk alt riktig på del 1 med unntak 1 deloppgave om koloremetri.. Men rota til i del 2 :/ Skulle ønske Del 1 og Del 2 var to forskjellige eksamener på to forskjellige dager. Helt utslitt etter 3-4 timer. uff da, men det går sikkert bra =) 6'rn forsvant garantert. Håp om en 5'r hvis jeg er heldig. Joda det blir sikkert 5 Grensen på 5 ligger på 75 % =)
Visum Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Huff, fikk alt riktig på del 1 med unntak 1 deloppgave om koloremetri.. Men rota til i del 2 :/ Skulle ønske Del 1 og Del 2 var to forskjellige eksamener på to forskjellige dager. Helt utslitt etter 3-4 timer. uff da, men det går sikkert bra =) 6'rn forsvant garantert. Håp om en 5'r hvis jeg er heldig. Joda det blir sikkert 5 Grensen på 5 ligger på 75 % =) 76,66666%
Visum Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 (endret) Oj, da tror ikke de trekker så veldig mye. Dersom sensor ser at det er riktig tankegang, riktige reaksjonslikinger så får du sikkert 90% av 100% Etter hva jeg har hørt får du enten 0 - 25 -50 - 75 % - 100 av oppgaven riktig. Jeg fikk 90% engang og læreren vår bruker disse excelregnearkene. Han er også sensor, så derfor tenkte jeg at du kan få 90% Kan godt være, nå er det en stund siden jeg tok eksamen i kjemi 2, men etter samme reform. Endret 26. mai 2015 av Sommerstund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå