Gå til innhold

[Løst] kjopt iphone 6 i usa, bruke i norge?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjopte iphone 6 i USA med 2 aars bindingstid (jeg studerer i usa). Men jeg er hjemme for sommeren og abonnementet jeg har i USA er ganske dyrt. Vurderer derfor aa betale early termination fee, og avslutte abonnementet. Men jeg lurer paa om det er mulig for meg aa kjope norsk simkort og et abonnementet jeg kan bruke mens jeg er hjemme i Norge i sommer? Hvordan finner jeg ut av det? 

 

Takk paa forhaand :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Kjopte iphone 6 i USA med 2 aars bindingstid (jeg studerer i usa). Men jeg er hjemme for sommeren og abonnementet jeg har i USA er ganske dyrt. Vurderer derfor aa betale early termination fee, og avslutte abonnementet. Men jeg lurer paa om det er mulig for meg aa kjope norsk simkort og et abonnementet jeg kan bruke mens jeg er hjemme i Norge i sommer? Hvordan finner jeg ut av det? 

 

Takk paa forhaand :)

Var på Apple Store på 5´th Avenue i New York forrige uke. Der ble det sagt at alle Iphone 6´re kunne brukes world wide. Ingen sperre. Syntes det var litt rart da jeg var på samme sted for 1,5 år siden og da kunne ikke Iphone 5S brukes i Norge. Pga usikkerheten rundt dette kjøpte jeg ikke 6´ern, som var over 1000 kr billigere der m/tax enn her hjemme. I og med at telefonen har en binding blir det vel som her hjemme. Låst til operatør. Dersom du løser den ut kan du jo forsøke med et kontantkort først, eller prøve et simkort fra en annen norsk telefon (uten binding) med tilsvarende sim-str. 

Lenke til kommentar

Var på Apple Store på 5´th Avenue i New York forrige uke. Der ble det sagt at alle Iphone 6´re kunne brukes world wide. Ingen sperre. 

 

Sikker på at de ikke mente du kunne ringe med den over alt? Er jo forskjell på det og å bruke den med et utenlands SIM-kort under bindingstiden.

Lenke til kommentar

Spørs hvilken modell du har, noen USA-telefoner bruker CDMA, og har ikke SIM-kort i det hele tatt. Hva står det på baksiden på din? Oversikten finner du her: https://www.apple.com/iphone/LTE/

 

Selv om det er en modell som har SIM-kort, vil den ikke få 4G/LTE i Norge dersom den ikke støtter de frekvenser som benyttes her, som kan være forskjellige fra USA. Det KAN også være at mobilen er operatørlåst, slik at den kun tillater SIM-kort fra din operatør. Dette må du få svar fra din operatør på, der kan du også få kode for å åpne den 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@TS: kan du oppgi modellnummer, evt. en liste over frekvenser den støtter?

 

Edit: jo flere av de europeiske frekvensene den støtter, jo bedre:

 

2G (GSM): 900 & 1800 MHz

3G (UMTS): 900 & 2100 MHz

4G (LTE): 800, 900 (kommer), 1800 & 2600 MHz

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Om du skal tilbake til USA og er fornøyd med tilbyderen din ville jeg heller ringt dem og fryst abonnementet for sommeren. Jeg har T-Mobile og betaler omtrent $5-$10 pr. måned abonnementet fryses inntil et maksimum på tre måneder. T-Mobile ga meg også en kode å taste inn på telefonen slik at den vil fungere med andre SIM-kort og i utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...