Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Få mt5 til å gå fortere uten trim+ en ting til


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en mt5 med techno trim pøtte. Mopeden er kjøpt fordi den ikke starter med vet hva som skal til for at den skal starte. Jeg trener en rits ventil ramme til mt5'n for at den skal gå. :) så er det noen som har en sånn ramme til salgs? :)

 

Ja, også har jeg jo techno trim pøtte på mt5'en, så er det noen som vet hvor fort den går med bare den til trim, (har tatt ut plomba sefølgelig)

 

Også er jeg ute etter å få den til å gå fortere uten å kjøpe noe trimsett,

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er minimalt du får ut av den uten å bytte sylinder. Denne er ikke som de nye mopedene. Bare trim-potte øker omtrent ingenting. Du kan prøve å bytte til større framdrev.

 

Tipper du mener det er reed-ventiler du mangler. Jeg kan se om jeg har i fra MT-5'en jeg hadde før.

post-18544-0-38376900-1431376847_thumb.jpg

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nei, men den gikk rent på fult turtall så det har ingenting å si.

Hele poenget med trimpotte er å få mer luft igjennom systemet. Når luftmengden øker må også bensinmengden øke.

Slik trimming og det faktum at den gikk rent på høye turtall er typisk feiltrimming. Sykkelen din hadde for tynn blanding, gikk for varmt og du var heldig at den ikke skar seg.

 

Ved å øke dysestrørrelsen får den mer bensin, bedre bunndrag, raskere akselerasjon og går kjøligere slik at den ikke skjærer seg. Lyden blir kvass fordi blandingen er for tynn, så det er hverken potta eller MT5 som suger, kun trimmingen!

Lenke til kommentar

 

nei, men den gikk rent på fult turtall så det har ingenting å si.

Hele poenget med trimpotte er å få mer luft igjennom systemet. Når luftmengden øker må også bensinmengden øke.

Slik trimming og det faktum at den gikk rent på høye turtall er typisk feiltrimming. Sykkelen din hadde for tynn blanding, gikk for varmt og du var heldig at den ikke skar seg.

 

Ved å øke dysestrørrelsen får den mer bensin, bedre bunndrag, raskere akselerasjon og går kjøligere slik at den ikke skjærer seg. Lyden blir kvass fordi blandingen er for tynn, så det er hverken potta eller MT5 som suger, kun trimmingen!

 

 

 

bedre bunndrag. for noe sprøyt. Pluggen hadde helt perfekt farge etter kjøring på fult turtall lenge og jeg har drevet med trimming siden 2007.

 

du prater bare sprøyt.

Lenke til kommentar

 

 

nei, men den gikk rent på fult turtall så det har ingenting å si.

 

Hele poenget med trimpotte er å få mer luft igjennom systemet. Når luftmengden øker må også bensinmengden øke.

Slik trimming og det faktum at den gikk rent på høye turtall er typisk feiltrimming. Sykkelen din hadde for tynn blanding, gikk for varmt og du var heldig at den ikke skar seg.

Ved å øke dysestrørrelsen får den mer bensin, bedre bunndrag, raskere akselerasjon og går kjøligere slik at den ikke skjærer seg. Lyden blir kvass fordi blandingen er for tynn, så det er hverken potta eller MT5 som suger, kun trimmingen!

 

 

bedre bunndrag. for noe sprøyt. Pluggen hadde helt perfekt farge etter kjøring på fult turtall lenge og jeg har drevet med trimming siden 2007.

 

du prater bare sprøyt.

Da har du trimmet feil i 8 år. Jeg har gjort dette siden 1985!

Høye turtall er uvesentlig. Å få det til å dra skikkelig fra bunnen av er hemmeligheten. Dreiemontet gir akselerasjon. Topp effekten gir bare økt evne til å beholde farten i motbakker. Toppfarten er avhengig av utvekslingen og hk.

Akselerasjonen er avhengig av utvekslingen og dreiemomentet..

 

At du ikke bytter dyse betyr at du ikke tar ut max av det mulige. Jeg er utdannet motor mekanikker så den faglige biten av dette kan jeg.

Lenke til kommentar

Som flere nevner over her sier det seg selv at man må øke bensinmengde når man øker luftmengde for å ikke kjøre med altfor tynn blanding!

Hvor i alle dager kommer fabelhistorier som masse puff uten tilstrekkelig suppe?

 

Å kjøre samme dyse og innstilling på 50cc med original eksos og 85cc med eff.anlegg vil i beste fall føre til at det går ganske likt, i værste fall, ras.

Lenke til kommentar

Som flere nevner over her sier det seg selv at man må øke bensinmengde når man øker luftmengde for å ikke kjøre med altfor tynn blanding!

Hvor i alle dager kommer fabelhistorier som masse puff uten tilstrekkelig suppe?

 

Å kjøre samme dyse og innstilling på 50cc med original eksos og 85cc med eff.anlegg vil i beste fall føre til at det går ganske likt, i værste fall, ras.

 

den fyren her oppe er åpenbart ikke kyndig med mopeder. Han foreslår å bytte variator på clutchen på en moped med am6 motor. Se på noen av innleggene hans så skjønner du.

 

han sier også at det er gammeldags å plombere mopeder i eksosen. Før i tiden ble mopeder strupet i eksosporten og nå i nyere tider blir mopeder strupoet i svanehalsen

 

Da jeg hadde mt5 hadde jeg full trim med orginal potte og så testet jeg med både Proma og den andre vanlige trimpotten i Norge og det eneste som skjedde var at den bråkte noe helt jævlig.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Hvem er "han"? Det er flere som sier det samme her, og det er det en grunn til...

 

Kan du nevne noen lekebil med 500+ hk som går på 0,3-0,5 på mila? 

Nei, de fleste ligger på godt over liter´n selv med den peneste kjøringa.

 

 

snakker om rillto.

 

når mopeden har en perfekt forbrenning på fult turtall så hjelper det ikke å sette inn 10 nummer større dyse, det eneste som skjer da er at det kommer uforbrent olje ut bak.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...