Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Få mt5 til å gå fortere uten trim+ en ting til


Anbefalte innlegg

Du kan fortsatt ikke regne med å øke ytelser ved å øke luft, slagvolum o.l uten å tilsette mer suppe, 

det var poenget mitt.

 

Nå er det riktignok noen år siden jeg dreiv med moped selv, men det var nok av gutta som fikk MT5 til å gå fælt,

men de måtte til med både eksos, gasser, dyse, sylinder m. tilbehør m.m for å få fullt trøkk, og ja, de blei litt tørste etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, erfaringen min er at alle jeg kjente i ungdommen som kjøpte dyre trimpotter fikk samme resultat. Bare mer bråk. Når jeg kjøpte pottene brukt av dem fordi de gav opp prosjektet, fikk jeg mine sykkler til å gå som bare fy.

Min KH 100 es med Micron potte, litt større dyse, utfrest eksosport, kappet dreieventil og tre tenner mindre på bakdrevet, kjørte fletta av de med større sylinder , større forgasser og lik dreieventil. De hadde som regel en tann mer på drevet fremme.

Min sykkel kjørte fra dem alle og ved 5000 rpm løftet den forhjulet ved full gass. Det sier noe om tilgjengelig moment og viktigheten av utveksling. i tillegg hadde jeg justert fortenningen fra 7 til 10 grader, noe som hjalp stort på akselerasjonen.

 

Det var den gang det var stas å kjøre fra en Granada 2,3 med en 100 cc

Lenke til kommentar

nei, men den gikk rent på fult turtall så det har ingenting å si.

Orginal dyse på MT5 er 62. Trimdyse er 90. Så det er enorm forskjell. Så ny dyse og enten smalere nål i forgasseren eller å løfte den litt med skims på klipset, ville gitt mer effekt i mellomregisteret og bedre akselerasjon.

Trimming uten endring av forgasser innstillinger er ikke særlig effektivt.

 

http://mopshop-technolode.mamutweb.com/subdet14.htm

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...