Gå til innhold

Varsler full hvalkrig mot Norge


Gjest Slettet-7WVSGN

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7WVSGN

I over ti år har den ideelle amerikanske miljøorganisasjonen Sea Shepherd brukt store deler av sine ressurser på å bekjempe den japanske hvalfangsten i Sørishavet.

Nå erklærer de kampen mot Japan for vunnet, og retter istedet fokus mot blant annet Norge.

– Nå føler vi tiden er inne til å fokusere på drapene av 1.786 hval i farvannet mellom Norge, Island og Danmark. Norge driver kommersiell hvalfangst. Det har den internasjonale hvalfangstkommisjonen nedlagt forbud mot, sier grunnlegger og leder Paul Watson til TV 2.

 

http://www.tv2.no/2015/05/07/nyheter/toppsaker/hval/paul-watson/6895485

 

 

Det må da være grenser til hvor mye disse miljøidiotene skal få holde på. Er ikke dette et slags invasjonsforsøk og har vi ikke lover på slikt? Kan ikke disse bli fengslet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7WVSGN

Utrolig gråsonefolk det der, men faen blir jo bra tv!

Det er de, men hvem vet. Kanskje det blir en tv-serie ut av dette tullet.

Lenke til kommentar

 

Utrolig gråsonefolk det der, men faen blir jo bra tv!

Det er de, men hvem vet. Kanskje det blir en tv-serie ut av dette tullet.

 

Ja, jeg mener å ha hørt fra en eller annen nyhetskilde at de kom til å fortsette med å lage serier basert på aktiviteten deres. Kanskje morsommere å se på når de gjør det mot japanere, men tror jaggu de skal få slite mot de nordlendingene jeg så på TV2-reportasjen tidligere i dag også. De gir seg ikke på tørre møkka. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

 

 

Utrolig gråsonefolk det der, men faen blir jo bra tv!

Det er de, men hvem vet. Kanskje det blir en tv-serie ut av dette tullet.

 

Ja, jeg mener å ha hørt fra en eller annen nyhetskilde at de kom til å fortsette med å lage serier basert på aktiviteten deres. Kanskje morsommere å se på når de gjør det mot japanere, men tror jaggu de skal få slite mot de nordlendingene jeg så på TV2-reportasjen tidligere i dag også. De gir seg ikke på tørre møkka. 

 

Vi alle vet at miljøidioter er noen man helst burde unngå til enhver tid, spesielt disse. Blir jo morsomt å se litt action Nordlendingene vs hval kjempere, blir morsomt ja :)

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Slutt med den "miljøidioter"-retorikken din. Eg får berre lyst til å vere ueinig med deg utan å sette meg inn i saka.

Hva er så galt med den retorikken da? Er ikke paul watson teamet en gjeng med miljøaktivister som prøver å blokkere et lands fiskehandel? Du kan være så uenig du vil, det bryr jeg meg fint lite om :)

Lenke til kommentar

Hvalen er et ganske unikt pattedyr. 1000 individer høres mye ut også videre. Jeg er ingen aktivist, men jeg har sanns for bevaring av natur. Behøver man å ta ut så mange som 1000 stykker? Man kunne sikkert fint klart seg uten å drepe hval. Vi sulter jo ikke akkurat i hjel her på berget. At fiskere ikke kan gjøre hva de vil er jo heller ikke noe nytt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja, jeg mener å ha hørt fra en eller annen nyhetskilde at de kom til å fortsette med å lage serier basert på aktiviteten deres. Kanskje morsommere å se på når de gjør det mot japanere, men tror jaggu de skal få slite mot de nordlendingene jeg så på TV2-reportasjen tidligere i dag også. De gir seg ikke på tørre møkka. 

 

Her må de kjempe mot Kystvakta og det blir noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvalen er et ganske unikt pattedyr. 1000 individer høres mye ut også videre. Jeg er ingen aktivist, men jeg har sanns for bevaring av natur. Behøver man å ta ut så mange som 1000 stykker? Man kunne sikkert fint klart seg uten å drepe hval. Vi sulter jo ikke akkurat i hjel her på berget. At fiskere ikke kan gjøre hva de vil er jo heller ikke noe nytt.

Vi selger fisk og verden trenger mat og bl.a. fisk. Er det viktigere å bevare naturen og la verden sulte? Vår fiskeindustri, er den viktigste inntekt her i landet, etter oljen. Og hva etter olje og gass? Tror du vi kan leve av å beundre naturen og ikke produsere noe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Hvalen er et ganske unikt pattedyr. 1000 individer høres mye ut også videre. Jeg er ingen aktivist, men jeg har sanns for bevaring av natur. Behøver man å ta ut så mange som 1000 stykker? Man kunne sikkert fint klart seg uten å drepe hval. Vi sulter jo ikke akkurat i hjel her på berget. At fiskere ikke kan gjøre hva de vil er jo heller ikke noe nytt.

2004 ble vågehvalbestanden i de områdene i Nordøst- og Sentralatlanteren hvor Norge driver fangst anslått til 107 000 dyr – stor nok til å gi grunnlag for bærekraftig høsting. Totalbestanden i Sentralatlanteren ble i 2001anslått av Den nordatlantiske sjøpattedyrkommisjonen til 63 500 dyr.

Etter et opphold på fem år for studier av bestandsgrunnlaget, vedtok regjeringen at fangsten av vågehval skulle gjenopptas i 1993. Reservasjonen mot fangststoppen er hjemlet i Artikkel V i hvalfangstkonvensjonen. Norges juridiske rett til å drive vågehvalfangst er dermed ikke omstridt.

De norske kvotene baseres på vitenskapskomiteens reviderte forvaltingsprosedyre, og var i 2012 på 1286 dyr.[1]

Dette fant jeg via et raskt søk på internett :)

http://no.wikipedia.org/wiki/Norsk_hvalfangst

Lenke til kommentar

Så flott at det finnes så mange individer hval. Jeg ser da at 1000 stykk virker lite. Men, dette er et dyr som kanskje har et rikere følelsesliv enn hva mennesker selv har.

 

Jeg sa innledningsvis at det er et unikt pattedyr. Det virker kanskje litt søkt, men altså "jakt på mennesker er muligens mer humant, eller tilsvarende humant". Ikke at jeg er for noen av delene, så det er sagt. Det er kun for å skulle belyse disse to artenes følelsesliv.

 

At hval f.eks. går ned på en ca. 1000 meters dyp for å kommunisere over til andre verdensdeler har Illustrert Vitenskap f.eks. gitt en artikkel om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...