Gå til innhold

Hauk del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Heisann!

 

Nå er det gått en stund siden jeg skrev noe her.

 

Jeg driver å jobber litt med en trådløs versjon av Hauk for tiden. Dvs, når du trykker på en knapp på programmet så sender Hauk ut en radiokode på 433MHz slik at en bryter slåes på.

 

Fordelene med dette er:

 

1. Selve bryteren er NEMKO godkjent. Du kan styre ting i huset ditt trygt å sikkert fra pc`en. Du trenger ikke engang å strekke kabler. Selve bryteren kjøper du fra clas ohlson. Art nr: 32-8619

 

http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....115q808q553q590

 

2. Selve enheten som sender radiosignalene kjøper du billig fra clas ohlson. Du bruker din eksisterende Hauk kretskort og kobler Art nr: 32-6227

 

3. Opptil 40 meter rekkevidde.

 

4. Delene er billig!

 

Det du gjør er følgene: Hauk har 8 releer du kan styre. Du modifiserer fjernkontrollen fra Clas ohlson: Lodde fast 4 rele utganger til "På" bryterne på fjernkontrollen (parallellkoble) og lodde fast 4 rele utganger til "av" bryterene på fjernkontrollen (parallellkoble).

 

Du trenger en modifisert versjon av Hauk programmet for å styre releene "riktig" for å gjøre dette (impulsfunksjon). En revidert utgave av Hauk skal jeg legge ut her innen 2 mnd. (Skal dessverre ut å reise nå med jobben).

 

 

Ferdige Hauk relekort kan kjøpes av meg hvis man ikke har mulighet til å lage selv.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Jeg sier bare HTPC, ir-probe, girder, Hauk, Pronto RU950 og motorisert lærret i himling....

Ahh... det hadde vært noe! Har en HTPC på gang :)

1342812[/snapback]

Bestilte et DreamScreen motorisert lerret i dag. Hva trenger jeg for å styre dette fra PC-en? Dette er noe jeg ikke har den peiling på i det hele tatt, men er det mulig å få til en billig løsning på dette med Hauk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg sier bare HTPC, ir-probe, girder, Hauk, Pronto RU950 og motorisert lærret i himling....

Ahh... det hadde vært noe! Har en HTPC på gang :)

1342812[/snapback]

Bestilte et DreamScreen motorisert lerret i dag. Hva trenger jeg for å styre dette fra PC-en? Dette er noe jeg ikke har den peiling på i det hele tatt, men er det mulig å få til en billig løsning på dette med Hauk?

5348422[/snapback]

 

Såklart er det fullt mulig. Ingenting er umulig :cool::dremel:

Lenke til kommentar
Ja, men for å utdype spørsmålet mitt litt: Hvordan?

5348870[/snapback]

Du kan gjøre følgene: Du kan modifiserer fjernkontrollen\bryteren ved å lodde fast rele utganger til "På" bryterne på fjernkontrollen eller direkte på bryteren og lodde fast rele utganger til "av" bryterene på fjernkontrollen.

 

Du vil nå trenge en modifisert versjon av Hauk programmet for å styre releene "riktig". Siden du trenger en impulsfunksjon til fjernkontrollen. :ermm:

 

Men du kan slippe dette hvis du kobler releene direkte til bryteren til lerret :whistle:

Lenke til kommentar

Takker og bukker for program Mirtonos, men jeg har 0 peiling på programmering. Jeg vet heller ikke hvor mye tid som skal til for å lage et slikt program som jeg vil ha, eller hvor vanskelig. Så å spørre noen om å lage et er vell kanskje litt optimistiskt.

Endret av BenjBøgw
Lenke til kommentar

http://www.southwest.com.au/~jfuller/vb/vbout.htm

 

Describes how to make a simple Visual Basic application that controls PC parallel port. :cool:

 

Kunne noen her tatt seg bryet med å lage\finne noe tilsvarende for C++ :cry:

 

Bare en kort innføring slik at det er mulig å komme i gang med programeringen.

Ville vært veldig takknemlig :love:

 

Her er foresten en link, til en flott innledning om bruk av printer porten

 

Parallel port interfacing made easy: Simple circuits and programs to show how to use PC parallel port output capabilities

 

http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.html

Endret av Mirtonos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...