Gå til innhold

Noen med erfaringer av NextGenTel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs på teknologien. Hvis det går på samme kabling burde det bli omtrent likt. Men hvis dere har gammelt/dårlig koaxnett med CD og alternativet er ny fiber med NGT,så er nok riktig at det blir bedre. Mye av klagingen på NGT er fra ADSL-kunder på dårlige linjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror neppe altibox kunder neppe hadde vurdert nextgentel en gang:

 

http://www.nextgentel.no/fiber/infiber/produkter.php

 

http://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/

 

Selv telenor\Canaldigital gir langt bedre tilbud på fiber en nextgentel.

Skal man først gå for fiber bør man mist ha 100 mbit linje, ellers blir det langt billigere med VDSL\coax i etableringsgebyr godt mulig med kortere bindingstid også. Selv om ofte er borettslag låst i en levrandør 3-5 år.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror neppe altibox kunder neppe hadde vurdert nextgentel en gang:

Hva har Altibox-kunder med denne saken å gjøre når spørsmålet er CD i forhold til NGT?

 

Altibox-kunder er jo også hjernevasket gjennom markedsføringen at det ikke finnes noe alternativ uansett...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det virker ikke som folk her har giddet å ta seg så mye tid til å lese.

Jeg henter informasjonen fra NGT sine sider:

"NextGenTel sørger for bredbåndet til borettslaget. Vi leverer på Fiber eller Coax som er den mest fremtidsrettede infrastrukturen i markedet."


For å avslutte det hele: Fiber > Coax > Kobber (telefonnettet til Telenor)
Tegnet " > " betyr: bedre enn (det skal i alle fall være bedre enn det andre eller de andre alternativene).

Lenke til kommentar

Fornøyde skriver ikke på nett, det er så sant. Jeg har VDSL 30/5, men har i praksis 40/10. Laster ned med opptil 4,5 mb/sek.  Vanligvis ligger den på 3,3-3,8. 
Har kun nedetid som følge av kanalkræsj på wifi nettet her hjemme. Vedlikehold og nedetid annonseres alltid på sms. 

Kjempefornøyd. Føler jeg får mye mer for pengene enn jeg gjorde av homenet, som jeg hadde før. 

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
On 12/5/2020 at 3:23 AM, FuckNextgentel said:

Nextgentel er verste selskapet, styr unna! Det er tap av tid og penger

Hei FuckNextgentel :)

Av en eller annen grunn aner jeg at du var forutintatt når du kom til denne tråden... :D

 

Jeg ser noen klager på NGT som daterer seg tilbake til 2006. Jeg antar de har forbedret seg ettersom de fortsatt eksisterer. Jeg har ingen personlig erfaring eller mening vedr. NGT.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...