Gå til innhold

Ny 16GB RAM


xtyfoonx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ville gått for disse, hastigheten på brikkene kan ha veldig mye å si i noen spill, og de koster ikke mye mer enn 1600MHz brikker. 

OBS: Husk å sett de opp i bios (xmp)

Er ikke disse enda kjappere da? https://www.komplett.no/hyperx-savage-ddr3-2400mhz-16gb/824670

 

ja

 

Hva er grunnen til at de er billigere da?

 

Tja, si det. Ikke vet jeg :p

Tok de andre fordi de var på lager, noe de du linket til ikke er, men hvis ikke det er noe hast så ville jeg valgt de du linket til. 

Hvis du tar en titt her, så kan du se forskjellen i hastighet på minne. 

Lenke til kommentar

 

 

Laptop eller stasjonær?

Stasjonær. Har 8GB fra før men har tenkt til å bytte ut siden det blir nok litt knapt til nyere spill.

 

Tror du vil merke minimal forskjell. Kjøp heller en SSD om du ikkje har det, eller oppgrader skjermkort.

 

Har SSD og et 7970 OC skjermkort som bør vell holde for dagnes spill? Har så og si aldri droppet frames eller lignende.

Lenke til kommentar

Uten at eg skal påstå at eg er noen ekspert på ytelsen til slike spill, så vil eg som eg sier tro du vil merke minimal forskjell.

 

Det er med forbehold om at brikkene dine har god ytelse. Eg har sett tester postet her på forumet der raskt minne gav en solid forbedring i spillytelse sammenlignet med tregere minne. Dersom dine brikker har lav klokkefrekvens vil du sikkert få en fin boost dersom du oppgraderer til raskere minne. Men å oppgradere til 16GB med samme hastighet som du har idag har eg ingen tro på.

 

Det kommer jo også ann på kva hovedkortet ditt klarer å utnytte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er litt i samme situasjon her, og håper det går greit for TS om jeg låner tråden hans til å stille et lite spørsmål? :)

Jeg har et Acer Predator G3610 (Sandy Bridge H67) hovedkort, med 4 minne-slots, men kun 2 i bruk, siden det var det maskinen ble levert med. Hovekortet takler maksimalt 16GB RAM.

Ifølge Speccy kjører de to 4 MB brikkene jeg allerede har på 665.1MHz.

Vil jeg være enormt tjent med å øke til et sett 1333MHz brikker (siden det er maksimalt hva mitt hovekort klarer), og vil det da være smartest/kjappest å bruke 4x4 MB eller 2x8 MB?

Skal først og fremst investere i en 500GB SSD, men tenkte kanskje at det å øke RAM også ville kunne utgjøre en liten forskjell, eller?

Har et Nvidia GeForce GTX 550 Ti GPU. Og bruker maskinen mest til fotoredigering og gaming 2 dager hvert andre år :p

Håper noen kan ha tid og bry til å dele litt erfaring og viten med meg her :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt i samme situasjon her, og håper det går greit for TS om jeg låner tråden hans til å stille et lite spørsmål? :)

 

Jeg har et Acer Predator G3610 (Sandy Bridge H67) hovedkort, med 4 minne-slots, men kun 2 i bruk, siden det var det maskinen ble levert med. Hovekortet takler maksimalt 16GB RAM.

Ifølge Speccy kjører de to 4 MB brikkene jeg allerede har på 665.1MHz.

 

Vil jeg være enormt tjent med å øke til et sett 1333MHz brikker (siden det er maksimalt hva mitt hovekort klarer), og vil det da være smartest/kjappest å bruke 4x4 MB eller 2x8 MB?

 

Skal først og fremst investere i en 500GB SSD, men tenkte kanskje at det å øke RAM også ville kunne utgjøre en liten forskjell, eller?

 

Har et Nvidia GeForce GTX 550 Ti GPU. Og bruker maskinen mest til fotoredigering og gaming 2 dager hvert andre år :p

 

Håper noen kan ha tid og bry til å dele litt erfaring og viten med meg her :)

2 x 8 GB. Samsung 850 Evo 500GB er ikke galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville gått for disse, hastigheten på brikkene kan ha veldig mye å si i noen spill, og de koster ikke mye mer enn 1600MHz brikker.

OBS: Husk å sett de opp i bios (xmp)

Har du noen eksempler på spill der hastigheten på brikkene kan ha veldig mye å si? Jeg spør ikke for å være frekk, men jeg har til dags dato ikke lest en eneste test der det utgjør noe særlig forskjell, å jeg har lenge lurt på å kjøpe raskere brikker selv, men ikke kunnet forsvare det.
Lenke til kommentar

 

Ville gått for disse, hastigheten på brikkene kan ha veldig mye å si i noen spill, og de koster ikke mye mer enn 1600MHz brikker.

OBS: Husk å sett de opp i bios (xmp)

Har du noen eksempler på spill der hastigheten på brikkene kan ha veldig mye å si? Jeg spør ikke for å være frekk, men jeg har til dags dato ikke lest en eneste test der det utgjør noe særlig forskjell, å jeg har lenge lurt på å kjøpe raskere brikker selv, men ikke kunnet forsvare det.
Ta en titt her :Dhttps://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1623164&view=&hl=&fromsearch=1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...