Gå til innhold

Ny 16GB RAM


xtyfoonx

Anbefalte innlegg

 

Ville gått for disse, hastigheten på brikkene kan ha veldig mye å si i noen spill, og de koster ikke mye mer enn 1600MHz brikker.

OBS: Husk å sett de opp i bios (xmp)

Har du noen eksempler på spill der hastigheten på brikkene kan ha veldig mye å si? Jeg spør ikke for å være frekk, men jeg har til dags dato ikke lest en eneste test der det utgjør noe særlig forskjell, å jeg har lenge lurt på å kjøpe raskere brikker selv, men ikke kunnet forsvare det.

 

 

Dwarf Fortress faktisk , der er både Cpu hastighet ,SSD og ikke minst hastigheten på minnet viktig for at ting skal fungere greit over tid (selv om spillet er ASCII).

Har også opplevd at en del spill rett og slett føles litt mer smooth når man har mer enn nok minne og kjapt nok minne ( Jeg gikk rett fra 8 gb DDR2 til 16 GB DDR3 ) , spesielt om spillet kan nyttegjøre seg av det ekstra minnet og behøver den lille ekstra hastigheten.

 

Hadde jeg hatt et intel system hadde jeg trolig gått for 2x8GB DDR3/4 på minst 2133 Mhz , så veldig mye ekstra ytelse er det ikke å hente , men jeg har inntrykket av at average fps øker litt og man opplever mindre fall i ytelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...