Gå til innhold

Siden ferdig! Trenger kritikk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vær streng!

OK: Som sagt, mouseoveren på noen av lenkene i menyen gjør at venstre celle blir større, mens bredden på tabellen forblir den samme. Sett en fast bredde på begge to, så unngår du dette. Dette gjelder forøvrig bare for hovedsiden etter hva jeg kan se.

Hva med å gi teksten (og menyen) i cellene litt pusterom, de står jo trøkka opp mot kantlinjene. Ser til tider ut som teksten går OVER kantlinjene. Bruk 2 eller 3 px cellpadding, så hjelper nok det en del.

Hadde jeg vært deg ville jeg nok endret enten fargen i bakgrunnen eller i innholdscellene, slik at disse er ulike. Prøv med f.eks #F0F0F0. Ikke store forskjellen, men det hjelper.

Logoen var pen, men veldig dominant. Vet ikke om det er det du ønsker.

Personlig ville jeg også valgt en annen font til menyobjektene i den vertikale menyen, f.eks til den samme som SirIce i logoen.

Og til slutt litt flisespikkeri; endre fra SirIce.CoM til SirIce.com. Min mening!

Hmmm... Var vel ikke så streng allikevel. ;)

Lenke til kommentar

Du ba om strenghet, og det kan du godt få :)

Først av alt: Kodingen inneholder noen slurvefeil som du bør rette opp

Validering

Hvis du ikke vet hva som skal til for å rette opp en feil er det bare å spørre.

Om funksjonaliteten:

Grei nok, men ikke noe mer. Du burde ha sørget for å gjøre ferdig alle delene av siden før du la den ut til kritikk.

Gjesteboken kan med fordel pakkes inn i samme layout som resten

Menysystemet er ikke konsekvent, trykker man på "Portefølje" får man et likt oppsett som det man får når man trykker på et nytt element i hovedmenyen. I tillegg fører hover-funksjonen på linkene til at tabellcellene hopper frem og tilbake. Legg portefølje-linkene i hovedcellen, behold menyen til venstre, og problemet er løst.

Om utseendet: Gørr kjedelig, sett det tusen ganger før i mindre eller større grad, bare ikke så kjedelig. Det ser veldig ut som en kladd, og bør jobbes mer med. Gjør noe med tabellen, sleng inn padding + grafikk/farger og se om du ikke får til noe bedre.

Lenke til kommentar

Mine punkter:

 

*) hva er vitsen med //? bruk heller et lite gif-ikon og litt luft mellom det og teksten foran hver overskrift/link/menyemne

 

*) uryddige mouseover effekter i menyen, font-endring gjør at teksten flytter seg -> forstyrrende.

 

*) overvektig. Et stort dominerende bilde øverst og et meget tynt stilas av rammer under for å bære det. Bare såvidt man tør å browse sida :)

 

*) Gjestebok bør flettes inn i samme design.

 

*) Bra fargevalg, rød menylinje matcher rød linje fra toget.

 

*) ikke bruk et kort symbol for "kontakt meg"-siden, ("@"), når du har tatt deg bryet å skrive forklarende linker til de andre sidene

 

*) I opera 7.22 får jeg en ">" tag nederst til venstre, utenfor alt. Den bør lukes bort.

 

*) Jeg er tilhenger av å ha samme farge på meny-elementer enten man har besøkt undersiden det linkes til før eller ikke.

 

*) Ukonsekvent navigasjonsmeny, dubletter, samme link finnes både i rød meny øverst og i noen av undermenyene på siden. Hvis jeg skulle operere med en sidemeny i tillegg til en hovedmeny, ville jeg brukt sidemenyen til å utdype hovedmenyen, ikke komme med alternativer til noen av hovedmenyelementene.

 

Sånn, nok til å få en sur start på helga! :p

Lenke til kommentar

mine punkter.

 

- likte rødfargen i bildet, passet til resten. morsom variant med strukkket utgave.

 

 

må bruke "//" konsekvent selv om det ikke er undermenyer. Detaljer som dette tenker gjerne ikke en allminnelig besøkende over og vil de på det som rart.

 

- ikke bruk "@" som forkortelse for kontakt meg, så ikke den første gangen, dårlig løsning..

 

- ikke bruk uthevet skrift i høyre ramme på mouse over'en. det forskyver hovedrammen og ser ikke bra ut. liker heller ikke skrift som forandrer størrelse på mouse over.. Ser forresten at du bruker det jevnt over. dette vil forskyve teskten som kommer etter og det er ikke bra, dropp uthevingen.

 

- har du først laget et design, må du bruke dette på hele siden f.eks Gjesteboken.

 

- stilig med bilder som kommer opp i egen ramme.

 

ser forresten at du jobber med siden mens jeg kommenterer.

 

likte bildet med toget bedre enn det grå. Det virker som om du har for lav oppløsning på det og pixlene vises.. er vel meningen, men..

 

Rammene som omgir teksten på siden er grusomt kjedelig, standard rammer.. koster veldig lite å piffe disse litt opp..

 

Siden har potensiale.

litt små forandringer vi nok gjøre susen..

 

:woot:

 

blir nok fort bra.

 

ser nå også at du har skiftet fargen på hovedmenyen, kan ikke si jeg likte det. Siden ble mer kjedelig, og inneholder nå bare gråtoner...

 

 

innholdet på siden er ok. kan en del koding sikkert, og får nok til noe bra til slutt!!!

 

lykke til videre :cool:

Lenke til kommentar

Det var 2 ting til jeg glemte å kommentere som jeg så nå:

 

*) Brukerside er for rotete, 2 dominerende input-bokser som står rotete i forhold til hverandre

 

*) Administratorside viser 404-feil, dette er en HTTP-feilmelding som ikke har med hverken HTML eller PHP å gjøre, men siden "loader" iden forstand at den gir en "200 OK" melding til nettleseren, innholdet er bare satt til å vise 404. Dette kan mulig løses med en .htaccess fil

Lenke til kommentar
*) Brukerside er for rotete, 2 dominerende input-bokser som står rotete i forhold til hverandre

 

*) Administratorside viser 404-feil, dette er en HTTP-feilmelding som ikke har med hverken HTML eller PHP å gjøre, men siden "loader" iden forstand at den gir en "200 OK" melding til nettleseren, innholdet er bare satt til å vise 404. Dette kan mulig løses med en .htaccess fil

Ok, skal fikse dette snart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...