Gå til innhold

Valg og kjøp, hjelp? :)


  

8 stemmer

  1. 1. Hva burde eg bruke penger på for mitt bruk?

    • "Helt" ny stasjonær
      6
    • "Gaming Bærbar" & liten stasjonær upgrade
      2


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Har planer om og svi av litt penger på PC upgrade, men usikker på om jeg skal lage en nesten helt ny PC eller om jeg bare skal kjøpe en liten upgrade. (Grunnen til at eg er usikker er fordi jeg ikke er sikker på om jeg trenger så mye nyere delere enda)

Tenkte og kjøpe meg et 980 skjermkort, vannkjøling til min nåværende CPU og en større SSD disk.

 

Hva bruker jeg Stasjonæren min til?

Bruker PCen hovedsaklig til litt spilling og redigering. Photoshop & Sony Vegas, men har planer om og bevege meg inn i mer avanserte redigerings program som er litt mer krevende, som After Effects og Cinema 4D.

Spillene jeg spiller er hovedsaklig CSGO, (som ikkje krever mye) men spiller også en del diverse Battlefield spill, GTA V og en del Blizzard spill.

Jeg liker og kunne bruke ganske høye settings og deretter kunne recorde litt med ok settings. 

 

Nåværende Stasjonær:

MB: Asus Maximus V Gene

CPU: Intel i7 3770K 3.50GHz

GPU: Gigabyte GeForce GTX 960 4GB

RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz (4x4gb)

PSU: Corsair TX750

SSD: Samsung EVO 250GB

HDD: 3x Western Digital Black 1TB

 

Hvorfor trenger jeg en Bærbar?

Skulle hatt en pc som er lettere og ta med meg til andre plasser som diverse LAN i helger og lignende. Trenger en bærbar som skal kunne spille alle desse spillene som jeg spiller men trenger ikke og kunne spille med settings på "max". Også litt filmer og serier, så helst en med god skjerm, skjermstørrelse og en ekstra harddisk?

 

Hva er en "liten upgrade"?

Tenkte og kjøpe et 980 skjermkort, større SSD og vannkjøling til CPUen min.

 

Hva er en "Helt ny stasjonær"?

Helt ny stasjonær er alt nytt utenom strømforsning og harddisker (Utenom større SSD).

Har lyst på et NZXT H440 Midi Tower med hvite LED stripes i og bytte ut alle vifter med Corsair sine hvite vifter i både kabinett og på vannkjøling radiatoren. ("Viktig" med både looks og hardware i stasjonære PCer)

 

Takk for all hjelp for både valg og tips!

-Vinni

Endret av V1nni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er overklokking uaktuelt?

 

Siden skal du ha merkbar oppgradering her vil det koste, da er vel LGA2011-3 i så fall.

Nå vil det antakelig hjelpe litt å ha GTX 960 i SLI selv om det ikke gir mye for pengene.

 

Skal du ha bærbar:

Multicom Kunshan P651S 15.6" 4KUHD 3840x2160, Intel Core i7-4720HQ, 8GB, 256GB SSD + 1TB 7200rpm, GeForce GTX 970M 3GB, Uten operativsystem, 25mm tynn men er kanskje ikke så bra til spill som film (Youtube i 4k.) Seriøst hadde jeg ventet ennå litt til med laptop. Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde egentlig planer om og lage en ganske bra stasjonær slik at jeg kan vente med og overclocke til det blir nødvendig. Fordi jeg kjenner ingen som kan med og overclocke og har heller ikke prøvd og lære meg det selv enda... Hørt at det er mer verdt og bytte ut 960 til 980 enn og kjøpe et til 960 og kjøre SLI.

 

EDIT: Så om jeg skulle kjøpt en PC som skulle blitt overclocka. Hadde da verdt og kjøpt 960 i SLI eller fortsatt verdt og oppgradere til 1x 980?

 

EDIT2: Noe lignende du tenkte på? https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1543375&su=AF312C6D-7939-4F3C-AEA2-D82A80EB7463

 

EDIT3: Fixed link.

Endret av V1nni
Lenke til kommentar

Ja syntes det,men nå ville jeg hatt litt is i magen å ventet på 980Ti da du vil ha fordelen av mer vram. med 980 møter jeg vram veggen i flere spill allerede.jeg syntes det er verdt å gå opp men det må du nesten føle på selv i forhold til hva du ønsker av oppløsning og ekstra godis i graffik innstillingene i spillene du liker.

 

Edit:ser du har 960 4gb.men er en del krefter mer i 980 uansett(google er din venn)

Endret av lunden83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...