Gå til innhold

[Løst] Trenger en grei pulsklokke, Fitbit Charge HR?


Anbefalte innlegg

Da jeg endelig har starta å trene tenkte jeg å piffe opp hverdagen litt med en pulsklokke.

Tenkte da type fitbit eller tilsvarende man skal bruke hele dagen.

Må kunne ta ut statestikker, se puls, se klokke og være behagelig for 24/7 bruk, samt se grei ut.

 

Noen som har erfaring med Fitbit Charge HR?

Er først og fremst mtp. faktisk trening, men er festlig å kunne se enda mer også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt charge HR ett par måneder nå. Den er helt grei til 24/7 bruk, mange fine statistikker samt ett veldig fint samfunn Der det er enkelt å legge til ukjente som venner og starte konkurranser. Den har også en pulsmåler, den fungerer helt greit. I tester mellom den og pulsbelter fra Polar viser den i gjennomsnittet 10 i puls lavere. Så den er ikke perfekt, men bra nok om du ikke er altfor hardcore. Den teller også etasjer veldig godt, noe som har gjort at jeg tar nå trapper istedenfor heis der det lar seg gjøre. 

Lenke til kommentar

Da jeg endelig har starta å trene tenkte jeg å piffe opp hverdagen litt med en pulsklokke.

Tenkte da type fitbit eller tilsvarende man skal bruke hele dagen.

Må kunne ta ut statestikker, se puls, se klokke og være behagelig for 24/7 bruk, samt se grei ut.

 

Noen som har erfaring med Fitbit Charge HR?

Er først og fremst mtp. faktisk trening, men er festlig å kunne se enda mer også :)

Til trening ville ikke jeg stolt på Fitbit. Med så mye bevegelse er det problematisk å måle via håndledd. I tillegg må du ha hudkontakt, så hvis det er kaldt må du velge mellom å fryse eller ikke kunne lese av klokken. Med en brystsensor kan du ha klokken utenpå jakken. Hvis heldagsbruk er veldig viktig er valget vanskelig, for trening ville jeg lett valgt en 'ordentlig' pulsklokke. Med HR-sensor kan du også bruke telefonen.

Lenke til kommentar

Noen vanlige klokker med belte som anbefales da?

Trenger strengt tatt vare puls og helst mulighet for statistikk. Og helst billig :)

Bloggen DC Rainmaker er ganske fint til slikt. Her kan du sammenligne forskjellige klokker. Selv har jeg Polar M400, og er veldig fornøyd. Ikke er den avskrekkende dyr heller. Det er den eneste klokken jeg har prøvd, så jeg kan egentlig ikke anbefale den på så tynt grunnlag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ble forresten en Samsung gear fit, angrer ikke. Måler aktivitet gjennom dagen og puls under trening. Kunne vært mer fancy funksjoner osv, men det holder for min del :)

 

Aldri hatt noe problem med at den ikke leser pulsen under trening heller, og veldig lite ellers...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...