Gå til innhold

Vet noen om et 10" nettbrett med 1080-oppløsning som kan passe i en ramme?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha et nettbrett hengeden på fast plass i stua som grensenitt for å styre varme/lys/lyd/bilde og så videre. Jeg vil ha 10", for 7 og 8 blir for smått. Det bør vel være enten Android eller Windows, siden jeg er ganske iAllergisk. :p Har noen et forslag til noe sånt som kan passe inn i en ramme? Jeg vil helst ikke bruke en evighet på å tilpasse rammen, det må gjerne være noe noen har prøvd selv også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, men jeg tenkte mer i retning av en treramme, eller noe sånt. Og tro meg, jeg har hatet alt iCrap fra før jeg hadde hørt om Moskus! Jeg liker virkelig ikke å bli tvunget inn i trange rammer. Rammen blir ikke mindre trang av at jeg har lagt på meg litt i jula... Og så er det jo det med billig. Er det noe iCrap ikke er, så er det billig! Hvis neste huseier vil ha noe sånt, får han betale det selv! ;)

Lenke til kommentar

Uten å fornærme noen så vil jeg bare si:

 

Jeg har 2 iPad1 i IKEA trerammer på veggen (bilde har du sikkert sett flere ganger)

2 billig androider på vegg, en Samsung mini pad og 2 "HS Bord Androider" i huset.

 

De overlegent mest stabile og raskeste til å loade HSTouch er iPad'ene.

 

En brukt iPad1 koster 800Kr på Finn.no.

 

MEN dette gjelder selvsagt bare om du skal bruke iPad'ene kun til dedikerte HSTouch paneler. Skal du kjøre noe annet så ....

 

Og ja, jeg skal straks kaste iPhone 5'en min og bytte den med noen som ikke slutter å virke etter 2 OS oppgraderinger... (Det var forøvrig sjefen som tvang meg til å ta den for å kunne hjelpe ham...)

Endret av Fermate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HSTouch? Hva er det? :tease: :tease: :tease: :tease: Jeg bruker så klart Girder og EventGhost, med webservere for dette! :dribble:

 

Jeg har lest om de Paddene dine i tråder før, men jeg har ikke sett dem. Jeg prøvde å søke rundt etter bilder her, men fant dem ikke. Hvis det er lett å få satt dem i en ramme, er jeg ikke fanatisk iHater, jeg er mer typisk norsk, som alle politikere er mot CO2-utslipp: Prinsipiell motstander så lenge det ikke koster meg noe! :rofl:Men hvordan er eldre Safari med Javascript? Funker det greit? Har du noen bilder av konstruksjonen, så jeg kan se om det hadde vært noe for meg? IKEA er jeg iallfall ikke motstander av, det meste av møbler på hytta er derfra!

Lenke til kommentar

Ellers lurer jeg på om du kunne brukt  SUGRU magneter og festet den rett på veggen uten ramme!

 

Jeg kjøpte et sånn kit på komplett og de magnetene er KJEMPESTERKE.

 

Om du kappet en rør-stump og la som en ring rundt magneten på veggen ville du være sikker på at den ikke sklei ned, men jeg tror egentlig at det ikke trengs.

 

Måtte hatt 2 slike kit da så det ble 4 magneter på veggen og 4 på iPad'en, eller brukt noen metall-skiver på iPad'en.

Endret av Fermate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Moskus, Surface teller ikke! Jeg sa jo "billig" tidligere oppe i tråden... :tease:

Jeg har da faktisk ikke nevnt Surface i det hele tatt! 

(Men siden du tar det opp så er jo Surface uansett det beste alternativet, uavhengig av hva man ser etter! :p )

 

 

Men hvis du skal slutte å leke nettbrett, så får du noen billige Dell Venue-maskiner på eBay med jevne mellomrom. Muligens hakket dyrere enn iPad'er eller Android-brett, men da har du iallfall skikkelig maskinvare.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har tenkt på det. Skulle ønske det fantes noen nettbrett med en annen strømtilkobling enn de fordømt lange USB-pluggene... Men jeg har ikke sett noe.

 

Edit: Moskus, Surface teller ikke! Jeg sa jo "billig" tidligere oppe i tråden... :tease:

Har flere nettbrett med poe, da får jeg strøm via poe og slipper ustabile wifibrett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...