Gå til innhold

Google Chrome bug? Etter 15. april 2015 oppdatering


G

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte Google Chrome til 42.0.2311.90 m versjonen.

 

Da oppdaget jeg at det ikke går an å legge til nye bokmerker lengre. Stjernen øverst til høyre er grået ut, og lar seg ikke bruke lengre. Altså bokmerke-stjernen til høyre for URL-feltet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh helsikken. Sånn går det når man ikke får med seg designendringer.

 

Det kommer en liten omtrent usynlig boble, men den er blank. Slik:

 

post-30484-0-69963200-1429117050.jpg

 

 

Når man klikker på den så får man noen valg. Da kan man legge til og endre på bokmerker, foldere etc. WTF, for en sprø endring fra Google sin side.

 

Føler meg "hjernedød", at det går an å være så blind. Men, det er jo egentlig Google sin feil, som kødder grensesnittet slik til. Ikke før jeg aktivt klikket på den mikroskopisk store dialogboblen, så kom det opp noe mer synlig. Det er latterlig.

 

Men, nå når jeg allerede har bokmerket og slettet dette bokmerket, så kommer det etter noen sekunder opp større detaljer, som om jeg skulle ha klikket på boblen selv.

 

Det gjorde DET IKKE første gang jeg besøkte denne diskusjon.no-lenken og forsøkte å bokmerke den (for testens skyld seff.)

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er blitt veldig vanskelig å manøvrere i bokmerkefolderne med mus etter oppdateringen. Snakk om bakstreversk oppdatering. Sikkert noe Windows 8.x/10-tilpassning dette roteopplegget !!  :thumbdown:

 

Mulig jeg ser meg om etter en mer gammeldags bokmerketilnærming etter dette. Håper Mozilla ikke følger etter Google her etterhvert.

Enten er det blitt slik for alle, ellers så er min Chrome herpet, og det er jeg litt tvilsom til. Tiden eller andre brukeres tilbakemeldinger vil vise det. For jeg kan alltids sjekke på en annen PC når timing tillater etter naturlig bruk/uttesting.

 

post-30484-0-07625100-1429574934_thumb.jpg

 

Selv når man trykker på "View all bookmarked items", så må man manuellt styre på for å "legge til" et bokmerke. Om man velger hurtigløsningen som på screenshot ovenfor, så havner bokmerket i feil katalog, og det er tungvint å lage nye kataloger i det forenklede grensesnittet.

 

Dette er bare en helt horribelt endring av Chrome. Det er ikke intuitivt å finne ut ymse måter å få til ting enklere på. Med mus alene her, så kjenner jeg meg helt hjelpesløs. Mulig det finnes en slags hurtigtastmanøvrering, men skal man måtte tvinges over på sånn navigering i 2015, også utenfor Windows?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...