Gå til innhold

Ipad på fly, ekstern lagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan foreslå en enkel måte å ta med seg nok videoer til 12 timer på fly? Vi må regne med at eneste strømkilde er medbrakt batteripakke. Skyen blir ikke tilgjengelig på turen.

 

Ipaden er stappfull, så ikke noe mer plass å lagre der. 

 

Hva med å sikre seter med strøm uttak? Hvilket selskap og rute skal dere fly med? 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det må da holde med en 16 GB ipad hvis du bare skal ha med 12 timer video. Eller har du mange store apper som tar mye plass? Kan noe av det fjernes kanskje?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

WD disken fungerer desverre ikke i forhold til mitt scenario. Den tar ikke imot ladestrøm når den er i bruk (WD sier pga varme). Nå er det jo mulig batteriet holder noen timer, så det er kanskje ett ikke-problem.

 

Uansett har nå en WD wireless. Jeg tror løsningen blir en WD disk til. En i bruk, den andre i lading. Jeg tør ikke stole på at ungen sover så må planlegge ut fra at jeg trenger 12 timer valiumeffekten ipaden gir.

Lenke til kommentar

Det går plenty med barnfilmer på flyget + en massa annat intressant som sker hela tiden. Har själv haft småbarn med på 12 timmar + flyg och det går alldeles utmärkt. Fyll på med vätska innan flyget och ta med ett par såna hörlursadapter som flyg kräver. Åksjuketabletter och tyggis funkar kanon i tillägg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det går plenty med barnfilmer på flyget + en massa annat intressant som sker hela tiden. Har själv haft småbarn med på 12 timmar + flyg och det går alldeles utmärkt. Fyll på med vätska innan flyget och ta med ett par såna hörlursadapter som flyg kräver. Åksjuketabletter och tyggis funkar kanon i tillägg.

 

Avhengig av flyselskap.

Lenke til kommentar

1. Slett apper du ikke trenger og som tar plass (kan alltid laste dem ned siden)

2. last over filmer i lav oppløsning (divx eller lignende, 1 film ca 5-800Mb) (bruker selv Avplayerhd app med trådløs overføring fra app)

3. Ta med ok hodetelefoner (fortrinnsvis lukkede, "over ear" inkl den tåpelige fly-pluggen slik at man også kan kan koble seg til underholdning på fly dersom noe er av interesse.

4. Last ned spill du tror vil fenge. 

5. Last ned en lydbok/e-bok - tar ikke mye plass.

6. Ikke glem å engasjer ungen(e) uten ipad: Tegne/aktivitetshefte kan være stas (fås kjøpt på flyplasser). Favorittleken til ungene mine er noe så banalt som man tegner et ord på ryggen til hverandre (en bokstav av gangen) og så skal man gjette hva det er. Annenhver gang..... 

 

God tur!

Lenke til kommentar

 

Det går plenty med barnfilmer på flyget + en massa annat intressant som sker hela tiden. Har själv haft småbarn med på 12 timmar + flyg och det går alldeles utmärkt. Fyll på med vätska innan flyget och ta med ett par såna hörlursadapter som flyg kräver. Åksjuketabletter och tyggis funkar kanon i tillägg.

 

Avhengig av flyselskap.

 

 

Og avhengig av om det virker. Reiste selv til USA for noen måneder siden der systemet var "nede". Altså ingen underholdning via skjerm. 

Lenke til kommentar

 

Det går plenty med barnfilmer på flyget + en massa annat intressant som sker hela tiden. Har själv haft småbarn med på 12 timmar + flyg och det går alldeles utmärkt. Fyll på med vätska innan flyget och ta med ett par såna hörlursadapter som flyg kräver. Åksjuketabletter och tyggis funkar kanon i tillägg.

 

Avhengig av flyselskap.

 

Vilka flygsällskap som har flygningar på 12 timmar har inte entertainment? Personligen har jag bara flygit 12 timmar+ 3 ggr, men oavsett ålder på flyget så hade de entertainment. Tre olika flygbolag dessutom.

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Husk at du skal også spise ørten ganger og så skal det fylles ut noen skjemaer. Så du får ikke tid til 12 timer.

 

Men for min 5 åring så er det nok med Star Wars Rebels spillet og Angry Birds, så er han sysselsatt til vi lander.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

Det går plenty med barnfilmer på flyget + en massa annat intressant som sker hela tiden. Har själv haft småbarn med på 12 timmar + flyg och det går alldeles utmärkt. Fyll på med vätska innan flyget och ta med ett par såna hörlursadapter som flyg kräver. Åksjuketabletter och tyggis funkar kanon i tillägg.

 

Avhengig av flyselskap.

 

Vilka flygsällskap som har flygningar på 12 timmar har inte entertainment? Personligen har jag bara flygit 12 timmar+ 3 ggr, men oavsett ålder på flyget så hade de entertainment. Tre olika flygbolag dessutom.

 

 

De fleste har underholdning, men f.eks SAS har fortsatt ikke innført on demand hvor man kan stoppe og starte filmer etter eget ønske. Min erfaring er at det varierer stort utifra hvor gamle fly det er som brukes på de forskjellige rutene. Er det Charter er det også mindre sannsynlighet for godt underholdningstilbud. Asiatiske flyselskap er som oftest bra, selv om det også der varierer (Økonomi på Malaysia strekningen Paris - Kuala Lumpur var ikke spesielt trivelig). I tillegg så er man jo også avhengig av at underholdningssystemet fungerer, September i fjor på strekningen København - Tokyo fungerte det ikke

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...