Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkort og skjermkort virker ikke sammen, men virker hver for seg


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har MSI Z97 GAMING hovedkort, og MSI 970 GAMING skjermkort. De virker ikke sammen. I starten fungerte skjermkortet på PCIe 2.0 x4 sloten, og ikke PCIe 3.0 x16 sloten, selv om ytelsen var dårligere enn forventet. Nå fungerer det ikke på noen av dem.

 

Men jeg har testet et annet skjermkort på hovedkortet, og det fungerer da. Det var et gammelt kort,
Gigabyte nVidia G210 512MB, men det fungerer på både 2.0 og 3.0. Jeg har også testet skjermkortet på en annen maskin, som har hovedkortet Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, og det fungerer helt bra.

 

Så jeg lurer på hva dere mener jeg bør gjøre. Jeg har allerede oppgradert BIOS på hovedkortet uten at det endret noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og brikkene står i rett spor ? Med 2 brikker skal de ofte stå i spor 2-4 og ikke 1-3.

Sjekk manualen hva som er rett.(går ut ifra at du har 2x4 GB brikker.

 

Og hvis du starter med skjermen koblet til GTX kortet og ingen ting på onbord så får du

svart skjerm ?

Endret av kal.50
Lenke til kommentar

Og brikkene står i rett spor ? Med 2 brikker skal de ofte stå i spor 2-4 og ikke 1-3.

Sjekk manualen hva som er rett.(går ut ifra at du har 2x4 GB brikker.

 

Ja, det er jo i orden, for maskinen fungerer helt fint med skjermkortet i med integrert grafikk (skjermkortet starter bare ikke)...

Lenke til kommentar

Jeg TROR dette er i orden nå. :) Det har jo bootet tidligere og, selv om det på slutten ikke gikk, men nå ser jeg i MSI Afterburner at den klokker ned til 135 MHz når det ikke er noen load... når det funket tidligere her, så ble det ikke klokket ned... altså det som skjer automatisk.

 

Så da sier jeg hjertelig takk for hjelpen, og satser på at det er løst. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...