Gå til innhold

Hente filer fra fomatert harddisk


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et problem med min 200 gb maxtor harddisk. Den har klikka helt, og jeg får ikke installert XP eller andre OS på den.

 

På denne harddisken hadde jeg en del viktige dokumenter og maaaaaange filmer som jeg :grine: av bare å tenke på hvis jeg mister de. Derfor har jeg prøvd å hente ut disse filene med PM (partisition magic (sikkert feil skrevet), men det står kun at harddisken er uformatert.

 

Går det på noen som helst måte an å formatere harddisken for så å bruke et programm som kan "hente" slettede filer tilbake til live igjen?

 

Noen som i tilfelle har et slikt programm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet med en 160GB seagate disk. Det var alltids formatert med FAT32. Windows XP viste disken som uformatert. Jeg fant de aller fleste filene ved å søke gjennom disken med R-Studio (www.r-tt.com). Dette støtter også NTFS. Programmet gjør ingenting med disken, bare gir deg mulighet til å kopiere ut filer. Tar litt tid, men det er det vel verdt.

 

Problemet er å få windows til å lese disken uten at maskinen henger seg. Spesielt bad clusters er ille, da henger disk kontrolleren seg ofte. Hvis programmet du bruker ikke prøver gjenntatte ganger å lese bad clusters, kan det gå bra. R-studio kan sette antall forsøk. Prøv med 1. (IO tries).

 

Gonzo99

Lenke til kommentar
Det er ikkje mulig aa hente filer ut fra ein hardisk etter den er formatert...

det er fult mulig å hente ut data fra en hardisk som er formatert. deter bare snakk om å ha de riktige verktøyene. Tror du for eksempel Ibas gir opp bare en hardisk er formatert? de gutta klarer tilogmed å hente data fra en maskin som er brent opp.......

 

onTrack Easy Recovery 6 professional har muligheten for å hente ut filer/data fra formaterte hardisker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...