Gå til innhold

Beste gratis e-mail? (web)


ojb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste kriterie er at den er gratis og webbasert. (dvs. ikke noe outlook lignende)

 

Hvis du absolutt må vite hva som gjør en tjeneste bra (jeg ser jo av posten din at du vet det..) så er det som du nevnte:

- lagringsplass

- størelse på vedlegg

- reklame (mindre er bedre ;) )

- hurtighet

- stabilitet (hvor mye nedetid)

- design

 

osv...

Lenke til kommentar

My Real Box

 

Dette er en bra webbasert e-mail... den er fra Novell... Den er gratis fordi dette er en slags "beta" for den egentlige epost tjenesten Novell har.

 

Har brukt den nå i et par måneder og må si meg fornøyd, har vært svært lite nedetid og du kan bruke den opp mot e-mail client hvis du vil.

 

Bare les vilkårene for tjenesten før du tar den i bruk

 

edit:

 

-10MB lagring

-ubegrenset vedlegg (såvidt jeg vet)

-ikke reklame

-veldig bra design

-rask

-lite nedetid

Lenke til kommentar

Oj! Den støtter jo POP/IMAP også. :wow::woot:

 

:ide: Tror jeg skal vurdere å gå over fra den gamle Yahoo-adressen nå.

 

Mine erfaringer:

* Har vært ganske fornøyd med yahoo, særlig spam-filteret. Ellers så er det bare 6MB, (som kan overskrides opp til 7MB), _kun_ webmail, god oppetid osv.

* Junkmail.com er også 6MB men ganske elendig siden den ikke støtter norske tegn. Fungerer greit som reserveplass dersom yahoo-boksen er full og jeg trenger å motta store vedlegg.

* Hotmail suger hardt: 2MB, drøss med reklame osv.

Lenke til kommentar

Oj! Den støtter jo POP/IMAP også. :wow::woot:

 

:ide: Tror jeg skal vurdere å gå over fra den gamle Yahoo-adressen nå.

 

Mine erfaringer:

* Har vært ganske fornøyd med yahoo, særlig spam-filteret. Ellers så er det bare 6MB, (som kan overskrides opp til 7MB), _kun_ webmail, god oppetid osv.

* Junkmail.com er også 6MB men ganske elendig siden den ikke støtter norske tegn. Fungerer greit som reserveplass dersom yahoo-boksen er full og jeg trenger å motta store vedlegg.

* Hotmail suger hardt: 2MB, drøss med reklame osv.

Kun webmail hos Yahoo???

Jeg laster da ned alle mine mail fra Yahoo via Outlook Express.....

Har *****@yahoo.no adresse og laster ned fra pop.mail.yahoo.com og sender fra smtp.mail.yahoo.com (krever autentisering)

Synes den er grei til å være gratis :woot:

Lenke til kommentar
start.no har vel egentlig det du trenger? Både webmail (epost.start.no) og pop, 30mb, eneste reklame er en linje nederst i mailen.

Jeg har brukt start en stund nå, og har ofte problemer med å sende vedlegg. Vet ikke hva begrensningene er, men vedlegget vil bare ikke legge seg med når det f.eks er en JPG-fil på 1,3 mb. Et annet problem er at du ikke kan bruke e-postprogrammer som Opera og Outlook for å sende mail. Du kan motta, men ikke sende.

 

Bytter vel ganske snart tenker jeg. Det har kommet gode tips i denne tråden :)

Lenke til kommentar

Om du ikke får sendt e-post via start er det du som har konfigurert f.eks. Outlook galt. Du må sette opp SMTP serveren til din ISP for å få sendt utgående meldinger og Starts POP konto for å motta på din start adresse dersom du bruker en annen ISP enn start, f.eks. har bredbånd.

 

Edit: Har ikke hørt at det finnes begrensinger på utgående e-post, kun på inngående, da utgående e-post ikke blir lagret på SMTP serveren unntatt kanskje når mottageren har problemer med å motta den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...