Gå til innhold

TEST: HTC One M9


Anbefalte innlegg

En mobiltest uten å nevne noe om batteritid... Hvordan er det mulig?

 

Den er visst hakket dårligere enn M8 i følge diverse tester på nettet(Anandtech, GSMArena etc.)

 

Dette er igjen veldig skuffende av HTC. Det eneste de trengte å fikse på M7 var å gi den et bedre kamera og bedre batterikapasitet. Så langt har de bare greid en av delene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper Apple testene eller? Prøvde en iPhone 6 mot min HTC one m8 for det første grusa HTC min iPhone 6 i lyd mye kjappere og ikke minst mye bedre kamera jikk ikke ant og ta bilde i mørke med iPhone søppelet. Iphone 6 har jo Nexus 4 spefikasjoner i seg jo og HTC one m9 skal være dårligere i test en iPhone 6 bare betyr en ting dem som tester mobilene er totalt idioter som ikke har peiling Apple horer delux

Lenke til kommentar

Kjøper Apple testene eller? Prøvde en iPhone 6 mot min HTC one m8 for det første grusa HTC min iPhone 6 i lyd mye kjappere og ikke minst mye bedre kamera jikk ikke ant og ta bilde i mørke med iPhone søppelet. Iphone 6 har jo Nexus 4 spefikasjoner i seg jo og HTC one m9 skal være dårligere i test en iPhone 6 bare betyr en ting dem som tester mobilene er totalt idioter som ikke har peiling Apple horer delux

 

Eple6 er en stilig mobil, men ingen tvil om at M9 er enda stiligere. M8 er veldig bra, men et minus at den ikke leveres i gull/sølv. Det finnes ingen konkurrenter til Apple/HTC. De andre passer til de som foretrekker plastjuggel.

Lenke til kommentar

 

 

En mobiltest uten å nevne noe om batteritid... Hvordan er det mulig?

 

Den er visst hakket dårligere enn M8 i følge diverse tester på nettet(Anandtech, GSMArena etc.)

 

Dette er igjen veldig skuffende av HTC. Det eneste de trengte å fikse på M7 var å gi den et bedre kamera og bedre batterikapasitet. Så langt har de bare greid en av delene.

Enig. Så innmari synd at HTC ikke har satset på øke batterikapasiteten. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig.

Har selv hatt HTC M8. Flott telefon, men også den, som tidligere modeller, skjemmes av at HTC alltid bommer på et par kritiske funksjoner. Det blir alltid bare nesten...Synd!

 

Skjønner heller ikke at Tek.no kan lever en test uten å skrive om batterikapasiteten. Sloppy...!

Lenke til kommentar

 

 

 Til en inngangspris på 6400 kroner er HTC One M9 ingen billig telefon. Men den er heller ikke påfallende dyr til flaggskip å være.

 

Er ikke mer enn et år siden jeg selv kjøpte telefon, men når jeg leste dette satte jeg kaffen i halsen. 6400 kroner for inngangsmodellen? Og jeg som synes det begynte å bli for drøyt når mobilene krøp opp under 5500. Et raskt søk viser at dere faktisk har rett, det er ikke så dyrt i forhold til andre toppmodeller. Som etter min mening er ganske skremmende.

 

Jeg har tidligere vært en av de som alltid kjøper det nyeste og beste når jeg kjøper meg telefon, men det tror jeg ikke kommer til å fortsette nå som kvalitetsforskjellene mellom ny og gammel modell er mindre og mindre, og prisene likevel stiger og stiger. Mulig kronekursen har spilt inn her, men jeg kommer nok til å gå for hakket under flaggskipet neste gang, kanskje kjøpe en pent brukt telefon på finn.

Prisen på nærmest alt av teknologi har økt i pris her i Norge pga valutaen i andre land har økt. I7-4790k kostet 2500 kr rundt lansering. Pga kursendringene i valuta, og olje, ligger den nå rundt 3200 kr.

Lenke til kommentar

LOL! Apple gjør det igjen!

En modell som nesten ser helt lik ut, og har lite endringer! Dumme iSheeps!

Har Apple betalt dere? 8/10 til et slikt produkt som er nesten helt som det samme som fjorårets?

Eller.. bare glem det... dette er en HTC ja..

Neimen da går det bra! Den er jo sikkert billig og..

Eller.. neii.. kanskje ikke det heller..

 

Shit dude, måtte lese innlegget 2 ganger for å skjønne noe som helst. Har du glemt medisinen ellerno?

Lenke til kommentar

 

 

 Til en inngangspris på 6400 kroner er HTC One M9 ingen billig telefon. Men den er heller ikke påfallende dyr til flaggskip å være.

 

Er ikke mer enn et år siden jeg selv kjøpte telefon, men når jeg leste dette satte jeg kaffen i halsen. 6400 kroner for inngangsmodellen? Og jeg som synes det begynte å bli for drøyt når mobilene krøp opp under 5500. Et raskt søk viser at dere faktisk har rett, det er ikke så dyrt i forhold til andre toppmodeller. Som etter min mening er ganske skremmende.

 

Jeg har tidligere vært en av de som alltid kjøper det nyeste og beste når jeg kjøper meg telefon, men det tror jeg ikke kommer til å fortsette nå som kvalitetsforskjellene mellom ny og gammel modell er mindre og mindre, og prisene likevel stiger og stiger. Mulig kronekursen har spilt inn her, men jeg kommer nok til å gå for hakket under flaggskipet neste gang, kanskje kjøpe en pent brukt telefon på finn.

Ganske så enig med deg. Kostet ikke "flaggskipene" rundt 5500 kroner i fjor vår? Synes det er et stort prishopp på nye android-telefoner for tiden. Kinesiske telefoner blir plustelig mye mer aktuelle.

Lenke til kommentar
Hykleriet som utspiller seg i innleggene til flere her inne er ikke til å oversees. På en side konstaterer de drawbackene til iPhone-modellene som anmeldere nesten aldri tar tak i (og som er et ganske legitimt klagemål). På en annen side klager de over at HTC One ikke har fått god nok anmeldelse, og legger fram begrunnelser som minner om iPhone-fansen.
 
eLto skriver:

 

HTC lager en fantastisk toppmodell tredje året på rad... Allikevel scorer de lavt på salgslistene, til tross for høye scores på ytelsestester.

 

HTC One M7 var en ypperlig telefon som falt fullstendig sammen på grunn av et middelmådig kamera og et enda verre batteri som ikke varte dagen ut, og dermed gjorde den lite attraktiv for noen. M8 var en kraftig forbedring, til tross for å ha et ganske dårlig kamera og. Men å tilbakevise et forventet dårlig salg av M9 med å kalle telefonen "fantastisk" er helt og holdent feil. 

 

1. CPU-ytelse: HTC One M9 er den første telefonen som lanseres med Snapdragon 810, og er sammen med Samsung Galaxy S6 de to første flaggskipmodellene som lanseres i 2015. En rettferdig analyse av ytelse får man dermed med å sammenligne disse to enhetene.

 

Snapdragon 810 fungerte så dårlig på M9 ved at den ble for varm og tok for mye batteri, at HTC ble tvunget til å underklokke den i en programvareoppdatering rett før lansering. Og det har gitt en ytelse som fullstendig overgås av Samsung Galaxy S6' Exynos. Så denne ytelsen er i hvert fall ikke god.

 

2. Batteri: HTC One M9 er tykkere enn sin forgjenger M8, og kjører nøyaktig samme skjerm og oppløsning som året før (og året før der igjen), med samme skjermstørrelse og større batteri. Likevel evner M9 å gi dårligere, ikke bedre, batteritid enn M8. Ikke nok med det, så klarer den å gi dårligere batteritid en Galaxy S6 -- en telefon med 80% flere piksler og 10% mindre batteri. DET er ikke hva man kaller "fantastisk "...

 

3. Kamera: igjen lanserer HTC One en dårlig kamera. M9s kamera kan ikke filme høyere enn 1080P (altså ingen 4K), og bildekameraet tar middelmådige bilder. Vi snakker om en liten oppgradering fra M8s kamera -- som allerede var dårlig. Ikke akkurat "fantastisk toppmodell". 

 
Med alt dette i bakhodet: middelmådig skjerm, middelmådig oppløsning, middelmådig kamera og dårlig batteritid, så klarer flere brukere å prishøye telefonen:
 

 

Den klart beste mobil som kjøpes kan.

 

 
giphy.gif
 
Kan jeg spørre hvordan den er best? Det er lansert bare 2 store flaggskipmodeller så langt i år, og allerede klarer den ene -- HTC One M9 -- å bli fullstendig trampet ned av den andre.
 
Galaxy S6 introduserer for første gang god design -- selv om M9 er klart overlegen. Galaxy S6 har en betydelig tynnere telefon, nesten dobbel så høy oppløsning og en AMOLED-skjerm sum fullstendig overgår alt annet på markedet i lysstyrke, farger, visningsvinkler, ytelse i høye lysomgivelser og batterieffektivitet.  HTC One M9, derimot, er tykkere enn sin forgjenger, holder på samme 1080P-oppløsning som tre år tidligere og nøyaktig samme middelmådige skjerm som tidligere.
 
Galaxy S6 tilbyr det hittil beste kameraet hos noen Android- og iOS-telefon, har 4K-filming og tilbyr en funksjon som kan åpne kameraet under et sekund. HTC One M9 har et "labert kamera" (Android Authority), som ikke synes "noe bedre enn UltraPixel-kameraet" (Engadget) de forkastet fra M8 ifjor.
 
Galaxy S6 yter dårligere enn S5 i batteritid, som såklart skyldes en nesten dobbel så høy oppløsning og mindre batteri. HTC One M9, derimot, har et større batteri enn M8, og har i tillegg nøyaktig samme skjerm som M8. Likevel klarer den å ikke bare gi dårligere batteritid enn M8, men også dårligere batteritid enn Galaxy S6.
 
Galaxy S6 er den første Android-enheten med skikkelig fingeravtrykkleser, som nå er praktisk talt lik den på iPhone. HTC One M8 har ikke denne funksjonaliteten.
 
Galaxy S6' Exynos-CPU kommer med Wolfson-DAC, som gir en av de beste lydutgangene på markedet. I tillegg introduserer den en kraftig forbedring i høyttalerne sine. HTC One M9 derimot, fortsetter tradisjonen med å knuse alt og alle i både lydutgang og fronthøyttalere (som gir høyest lyd av noen moderne smarttelefoner). 
 
Nå som dere har fått det ganske så godt inn med teskje, håper jeg dere kan gjøre en mer rasjonell konklusjon. Greit nok at man foretrekker HTC Ones få "eksklusive" fakorer (design, lyd og Sense) foran andre ting i andre telefoner, man da er det ærlig talt ren dumskap å betale 6500,-, når en kan få en like fortreffelig HTC One M8 for nesten halvparten av den prisen. 
Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung og Htc begynner å bli noen møkkaselskaper syntes jeg. Marginale forbedringer og priser DER oppe, ligner stygt på apple ja.

 

Virkelig. Virkelig!? Rett etter innlegget jeg skrev, så klarer du å beskylde Samsung for "marginale forbedringer". Har du i det hele tatt lest deg opp om Galaxy S6? Den er kanskje den mest forfriskende enheten siden introduksjonen av Galaxy S-serien i 2010. Flere anmeldere har allerede døpt den "et mesterverk uten sidestykke", og den beste enheten siden Galaxy S2.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

Samsung og Htc begynner å bli noen møkkaselskaper syntes jeg. Marginale forbedringer og priser DER oppe, ligner stygt på apple ja.

 

Virkelig. Virkelig!? Rett etter innlegget jeg skrev, så klarer du å beskylde Samsung for "marginale forbedringer". Har du i det hele tatt lest deg opp om Galaxy S6? Den er kanskje den mest forfriskende enheten siden introduksjonen av Galaxy S-serien i 2010. Flere anmeldere har allerede døpt den "et mesterverk uten sidestykke", og den beste enheten siden Galaxy S2.

Ganske greit at prisen på en S6 er HØYERE enn en IPHONE da, spesielt det med at du må betale en liten tusenlapp for dobbelt med innebygget minne, siden microsd slot er det vel ingen som trenger. Slutter ikke bare der, men skulle nesten tro at S6 er faktisk en 6S med tanke på design...

 

Men seriøst, den er kan skje en bra mobil, men Samsung har gått bort i fra nesten alt som gjorde en samsung bra og beholdt mye av driten de hadde før. Ikke microsd slot, ikke avtagbar bakside, dyr som f, tviholder fortsatt på touchwiz aka ios 2.0. Nei, Samsung ser hvor suksessfull Apple er med sine modeller og de følger rett etter.

Endret av samobil
Lenke til kommentar

At den ikke er vanntet gjør telefonen uaktuell for meg, så at de trekker for dette er jo bare rett og rimelig.

Interessant konklusjon. At det gjør den uaktuell for deg er grunn nok til at det skal trekke ned?

 

Om en telefon er vanntett eller ikke burde ikke påvirke karakteren overhode, spør du meg. I hvert fall ikke i utgangspunktet.

Er det en Cat-telefon eller i det hele tatt en telefon som skal tåle å være med i uværet og under tøffe forhold er det imidlertid en annen sak. Det er ikke alle som har behov for en vanntett telefon. Og da kan man kontre meg og si: Det er jo forskjell på folks behov når det gjelder de andre funksjonene som trekker ned eller drar opp karakterene i testene også.

Det er greit nok, men at en telefon er vanntett er ikke nødvendigvis positivt for alle. Luker som må åpnes (vet at det finnes dockinger, som Sony sin) og luker som faller av.

 

Når det er sagt, er det verdt å nevne, slik amobil gjør.

Lenke til kommentar

Interessant konklusjon. At det gjør den uaktuell for deg er grunn nok til at det skal trekke ned?

 

Om en telefon er vanntett eller ikke burde ikke påvirke karakteren overhode, spør du meg. I hvert fall ikke i utgangspunktet.

Er det en Cat-telefon eller i det hele tatt en telefon som skal tåle å være med i uværet og under tøffe forhold er det imidlertid en annen sak. Det er ikke alle som har behov for en vanntett telefon. Og da kan man kontre meg og si: Det er jo forskjell på folks behov når det gjelder de andre funksjonene som trekker ned eller drar opp karakterene i testene også.

Det er greit nok, men at en telefon er vanntett er ikke nødvendigvis positivt for alle. Luker som må åpnes (vet at det finnes dockinger, som Sony sin) og luker som faller av.

 

Når det er sagt, er det verdt å nevne, slik amobil gjør.

 

 

 

Da mener du heller ikke at mobilen burde bli trekt for å ha svakere hardware enn konkurentenne ? eller kanskje ha lavare oppløst skjerm? Det er jo ikke alle som vil ha kraftig hardware og en skjerm med PPI 100 ganger høyere enn TVen dems, for dette koster jo telefonen batteritid.  Så da er jo ikke kraftig hardware og bra skjerm nødvendigvis positivt for alle.

 

Ja jeg vet det er en tåpelig argumentasjon, men det er akkurat samme argumentasjonen som ditt innlegg bygger på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Interessant konklusjon. At det gjør den uaktuell for deg er grunn nok til at det skal trekke ned?

 

Om en telefon er vanntett eller ikke burde ikke påvirke karakteren overhode, spør du meg. I hvert fall ikke i utgangspunktet.

Er det en Cat-telefon eller i det hele tatt en telefon som skal tåle å være med i uværet og under tøffe forhold er det imidlertid en annen sak. Det er ikke alle som har behov for en vanntett telefon. Og da kan man kontre meg og si: Det er jo forskjell på folks behov når det gjelder de andre funksjonene som trekker ned eller drar opp karakterene i testene også.

Det er greit nok, men at en telefon er vanntett er ikke nødvendigvis positivt for alle. Luker som må åpnes (vet at det finnes dockinger, som Sony sin) og luker som faller av.

 

Når det er sagt, er det verdt å nevne, slik amobil gjør.

 

 

 

Da mener du heller ikke at mobilen burde bli trekt for å ha svakere hardware enn konkurentenne ? eller kanskje ha lavare oppløst skjerm? Det er jo ikke alle som vil ha kraftig hardware og en skjerm med PPI 100 ganger høyere enn TVen dems, for dette koster jo telefonen batteritid.  Så da er jo ikke kraftig hardware og bra skjerm nødvendigvis positivt for alle.

 

Ja jeg vet det er en tåpelig argumentasjon, men det er akkurat samme argumentasjonen som ditt innlegg bygger på.

 

 

Ikke sitèr et innlegg du ikke har lest.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ikke sitèr et innlegg du ikke har lest.

 

Jag las innlegget dit fint jeg. At du prøver å uskadeliggjøre din egen argumentasjon gjør jo ikke saken noe annerledes. Det jeg drar frem er funksjoner på lik linje med at en telefon er vantett. Hva gjør ditt eksempel bedre enn mitt ?

Mitt argument er at det for noen er direkte negative til vanntette telefoner fordi innganger er lukket.

Når det for noen er svært positivt og for andre kan være direkte negativt og upraktisk er det i mine øyne feil å la det påvirke score. God ytelse, godt kamera eller bra batterilevetid, derimot, er kvaliteter få har noe i mot.

Lenke til kommentar

 

Mitt argument er at det for noen er direkte negative til vanntette telefoner fordi innganger er lukket.

Når det for noen er svært positivt og for andre kan være direkte negativt og upraktisk er det i mine øyne feil å la det påvirke score. God ytelse, godt kamera eller bra batterilevetid, derimot, er kvaliteter få har noe i mot.

 

 

Og mitt argument er at det for noen er direkte negativt med god ytelse og gode skjermer forde dette har en direkte innvirkning på batterilevetid. Det er da derofr i mine øyne presis det samme som du drar frem med vanntetthet. En veldig simpel logikk igrunn.

 

Jeg mener selvfølgelig at det er greit å at en bør dra frem begge deler på både pluss og minus siden på en anmeldelse. Eneste problemet for amobil er at de ikke har vært konsistente nok med å inkludere vanntetthet eller IP grad i alle anmeldeser men har plukket det frem i noen mobiler de føler at en må ha det med som et pluss eller minuspoeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...