Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hjelp til 4way-sli på Asus Rampage V Extreme, Socket-2011-3


Anbefalte innlegg

Sorry, ble forkjøla/feber sengeliggende, bare vært oppe av senga for å gå på jobb.

Ferdig nå, så omw hjem til møkkakortet.

 

Kjøpte ny lik psu da så kan jo feilsøke hvorfor vifta i ax1500w spinner på 100% når belastningen tilsier den skulle lage 10db.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne gangen er det cdon da de var de eneste som hadde det inne den dagen ...

#epic fail.

 

Nå skal jeg låne bort ett kort på TG, og 3sli fungerer.

Da er spørsmålet om rma blir etter det.

Kan ikke være uten pc i 2 mnd, så må uansett kjøpe nytt først.

Lenke til kommentar

Du har ikke angrerett på kortet fremdeles da? Risikerer jo at CDON putter i 4 stk. GTX660 el. og får liv i alle fire sporene. RMA er risikosport når det kommer til dårlige teknikere i andre enden. Ingen du kan låne 4 stk identiske skjermkort som ikke er GTX980 av? Komplett for eksempel? ;)

Lenke til kommentar

Det er definetivt Hk, vedder en hundrings på det, eller 5000 av den vietnamesiske valutaen :p

 

Ja, bildet av BIOS som War la ut bekrefter jo det langt på vei.

 

Jeg har jo 50 skjermkort selv, kan slenge i for eks 4x 290x osv. 

 

I den ene tråden der de hadde trøbbel med 3xSLI med GTX980 så hadde jo 3xSLI med GTX680 eller 780 fungert helt fint. Innbiller meg at du også hadde problemer med å få 3xSLI igang med GTX980'ene? Da blir det stor risiko for at teknikerne i andre ende faktisk kan få liv i 4xSLI med å bruke andre skjermkort. Jeg tror ikke det er stor sjanse for at det er GTX980 de har liggende og slenge og vanligvis bruker for å teste dette på verkstedet. Jeg er usikker på hvordan dette blir hvis de kan bevise at 4xSLI fungere på den måten. Da blir det jo "brukerfeil" siden du putter "feil" skjermkort i hovedkortet. :p Nei, har du angrerett fremdeles så er det bare å få benyttet den, det koster deg portoen, men så får det hovedkortet bli noen andres sitt problem. Hvis ikke er jeg stygt redd du må gamble på en av tre ting; at de ikke tester hovedkortet i 4xSLI fordi det tar for lang tid eller ikke har 4 like skjermkort, at de ikke tester kun det sporet du angir som defekt, eller at de ikke får 4xSLI igang med skjermkortene som de har liggende på verkstedet. Uansett om du RMA'er det så er det nok lurt å dokumentere så mye som mulig av hva du har foretatt deg for å få det til å fungere som det skal. For eksempel at det ikke fungerer med hverken GTX980 eller 290X. Sånn sett litt luksus situasjon du befinner deg i, det er jo ikke mange som kan si at: "Jeg har også testet med 4x290X". :p

Lenke til kommentar

Under Notes på hk hos asus står det at slot'en du har problemer med deler lanes med M.2 slot'en. Og hvis begge brukes får de 4x hver, og kan kun kjøres i 8x hver for seg. Da spørs det om HK tror det står noe i M.2 slot'en siden 4. kortet kun kjører 4x.

 

2. The PCIE_X8_4 slot shares bandwidth with M.2 x 4.
40-LANE CPU: The PCIeX8_4 slot can only be used in x4 mode or lower when used simultaneously with the M.2 connector. If x8 mode is used, the two connectors will be mutually exclusive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...