Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tomt for Zoloft


Anbefalte innlegg

Tok den siste dosen torsdag kveld, skulle hente ut nye fredag men glemte det, så jeg dro på apoteket i går for å hente de ut. Fikk vite at det er tomt for Zoloft pga produksjonsproblemer. Apotekdama virket overrasket over at jeg ikke hadde fått det med meg.....jeg har ikke hentet ut siden før jul, så hvordan skulle jeg vite det?

Men uansett.....leste ett sted at det forhåpentligvis er i apotekene i uke 14, altså neste uke. Jeg merker intense "abstinenssymptomer" og ser mørkt på å må vente en hel uke før jeg får i meg Zoloft igjen :( er svimmel, har en rar elektrisk følelse i hodet, tung pust, ustabilt humør og veldig irritabel.

Skal ringe legen i morra å høre om jeg kan ta noe annet i mens. Vil det hjelpe mot abstinenssymptomene å bruke en annen lignende antidepressiva i mellomtiden eller må jeg forberede meg på en helvetesuke? Vet ikke om jeg kommer til å greie å jobbe hvis det fortsetter ? noen tips?

Har forresten vært på 100mg i over 3 år nå

 

Anonymous poster hash: c89b5...287

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo også be om annen beroligende middler også som kan hjelpe deg over den verste fasen, som f.eks sobril for å dempe angst og imovane for å få en hel natts søvn. Husk å be om lavest dosering og minste pakke hvis du ønsker det, da er det mindre sannsynlighet for avhengighet og du kan fremdeles ha en viss kvalitet over livet ved å f.eks sørge for å få nok søvn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått oversendt følgende:

"Ang. Erstatning for Zoloft/sertralin.

Når pasienten går tom for Zoloft/sertralin, er det uproblematisk å gå direkte over til et annet SSRI.
De mest aktuelle alternativene er Cipralex og Seroxat.

Forsøk på ekvivalente doser

Zoloft 50 mg - Cipralex 10 mg - Seroxat 20 mg

Ved bruk av Zoloft 200 mg, ville jeg likevel kun gitt Cipralex 30 mg eller Seroxat 60 mg. Så får en heller tilpasse dosen etter et par uker."

 

Ring legekontoret for å få forskrevet resept på alternativt medikament. Dette skal nok kunne gjøres etter telefonisk kontakt, ikke nødvendig med konsultasjon.

Lenke til kommentar

Er legene idioter eller? De kan da ikke bare be pasientene sine om å ta en annen antidepressiva som har en helt annen kjemisk sammensetning og dermer jobber MOT det zoloften han gjort hittil. Det blir som å fylle på bensin på en bil som er blitt KUN forskrevet diesel.

Ikke for å snakke om at disse medisinene trenger flere uker, opptil en måned, for å fungere optimalt, og fungerer da IKKE som en ''erstatning''. Faen så skuffet jeg er over det norske helsevesen.
Ja, la oss kjøpe inn befolkningenx2 i svineinfluensavaksine og så destruere over halvparten, men ikke faen om de kan ha ett lager med livsviktig medisin????

WTF folkens. WTF.

 

Edit: IKKE gå på en annen antidepressiva de få dagene du må vente, det er dumt og gir deg unødvendig stress. Ta heller beroligende og ring til apoteket daglig for å sjekke om når de får tak i dem igjen. De skal ha dem inn igjen denne uken. Brukt av sobril eller imovane over kun noen dager vil ikke føre til avhengighet.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Er legene idioter eller? De kan da ikke bare be pasientene sine om å ta en annen antidepressiva som har en helt annen kjemisk sammensetning og dermer jobber MOT det zoloften han gjort hittil. Det blir som å fylle på bensin på en bil som er blitt KUN forskrevet diesel.

 

Ikke for å snakke om at disse medisinene trenger flere uker, opptil en måned, for å fungere optimalt, og fungerer da IKKE som en ''erstatning''. Faen så skuffet jeg er over det norske helsevesen.

Ja, la oss kjøpe inn befolkningenx2 i svineinfluensavaksine og så destruere over halvparten, men ikke faen om de kan ha ett lager med livsviktig medisin????

 

WTF folkens. WTF.

 

Enig, deler av norsk helsevesen er en skam...

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-lYlo5C

Skjer med mangel på zoloft for tiden? :O Sist gang måtte jeg kjøpe 50 mg, og idag en tilsvarende greie(men et annet merke). Veldig irriterende :S 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jo det ordnet seg! Fikk cipralex midlertidig for det skulle hjelpe mot abstinensene. De hjalp faktisk mot de verste symptomene. Apoteket fikk inn zoloft en uke etterpå.

Nå har jeg tatt den siste tabletten og håper apotekene har zoloft nå? Ja jeg vet, burde vært tidligere ute nå som jeg vet det har vært mangel. Har de ikke løst mangelen enda? ?

 

Anonymous poster hash: c89b5...287

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...