Gå til innhold

høyreregelen


smellyone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trodde alle hadde et felles ansvar for å ikke skape farlige situasjoner. I dette krysset er det umulig for biler å ikke kjøre litt lengre ut på veien for å få en oversikt på grunn av en 2 meter høy hekk som i tillegg er dekket med 1 meter høy snøskavl. Det er som å runde av en vegg. Jeg mener selvfølgelig at vi begge har et ansvar her, siden motparten kom kjørende som han gjorde. Han hadde ikke tid til å reagere fra da han oppdaget meg i krysset til da han sneiet fronten min. I tillegg hadde motparten fått mye mindre skader på bilen om han hadde valgt å kjøre rett frem etter å ha sneiet meg, men han valgte å svinge til høyre og ut i lyktestolpen. Noe som får meg til å spekulere i om han så meg stå i krysset i det store det hele.

Lenke til kommentar

Eg ville værtfall protestert for å få fram at du stod stille når ulykka skjedde. Sjølv om forsikringsselskapet ikkje vil ombestemme seg så bør du i alle fall kreve at dei arkiverte opplysningane er korrekte.

 

Sjølv meiner eg at det i denne situasjonen burde være minst skylddeling då den andre bilisten kjøyrde inn i ei stillestående hindring. Men dette er ikkje mitt fagfelt.

Lenke til kommentar

Har du forklart nokon i forsikringsselskapet via telefon? Om du har, er du komfortabel med å fortelja historien slik den blir fortalt her?

 

Er du komfortabel med å vera bestemt? Klara du å svara skikkelig for deg eller blir du pløyd over av saksbehandler?

 

Eg hadde ikkje gitt opp, ikkje slik eg forstår deg her vertfall.

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med forsikringsselskapet på telefon også, holder nå på ta saken videre, så får se hva som skjer da. 

Jeg har ikke tenkt å gi meg, for det virker som saksbehandler kjenner til motparten. Siden saksbehandler mener at jeg kom kjørende, det står i skaderapportene at jeg sto i ro og motpart har ikke skrevet noe. Mens på facebook har motparten skrevet at jeg kom kjørende på glatt føre og ikke klarte å stoppe i krysset og dyttet han i lyktestolpen. Vet ikke hvor han ellers har fått det ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...