Gå til innhold

Hjelp til vannkjølingsoppsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

It funks :)

 

Jeg har ikke vindu, lys, dioder og behov for å se hva som er inni en pc til stadighet så da er det ikke så helt krise

hvordan det ser ut.

This! (kunne ikke dy meg).

 

Sånn seriøst så ser jeg ikke helt hvorfor det skal være denne konflikten mellom de som kjøler og de som pynter som det tydeligvis er her.

 

Hva er egentlig problemet med at noen vil bruke vannkjøling til å pynte og andre vil bruke det til å kjøle? Er det noen konflikt i det, noen grunn til å skulle "henge ut" den andre parten? Jeg har sagt fra starten at jeg er ute etter å kjøle, ikke pynte, men jeg forsøker jo ikke å gjøre narr av de som heller vil pynte av den grunn. Det må gå ann å respektere at vi er forskjellige og ønsker å oppnå forskjellige ting.

Endret av Nadar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ghetto

Du burde virkelig ta deg ei bolle, også kan du heller gå til den personen i livet ditt som tydeligvis gjør at du har det veldig forferdelig med deg selv og konfrontere den det faktisk gjelder, istedefor å la det gå utover ukjente på nettet.

 

Har du ikke noe nyttig å komme med så kan du heller starte opp "Den store Jeg hater livet mitt, og skal gjøre det surt for alle andre" tråden.

 

Du kan fint bygge vannkjøling som fungerer fantastisk uten at du skal bruke 40 timer på å bøye rør, designe fester, rydde ledninger, dytte inn farget væske, og plassere ting slik du mener at det "MÅ" være for å bli bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

ghetto

Du burde virkelig ta deg ei bolle, også kan du heller gå til den personen i livet ditt som tydeligvis gjør at du har det veldig forferdelig med deg selv og konfrontere den det faktisk gjelder, istedefor å la det gå utover ukjente på nettet.

 

Har du ikke noe nyttig å komme med så kan du heller starte opp "Den store Jeg hater livet mitt, og skal gjøre det surt for alle andre" tråden.

 

Du kan fint bygge vannkjøling som fungerer fantastisk uten at du skal bruke 40 timer på å bøye rør, designe fester, rydde ledninger, dytte inn farget væske, og plassere ting slik du mener at det "MÅ" være for å bli bra.

 

Amen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^^

 

Jeg bryr meg heller ikke spesielt mye om det er så fint. Jeg tenker funksjon og ytelse foran det estetiske.

Det jeg vil anbefale ifm en vannkjølingsloop er at man har hurtigkoblinger med tilbakeslagsventil på alle komponenter (Koolance QD3). Dette er enormt kjekt hvis man skal bytte ut en komponent eller gjøre noe form for vedlikehold. Da slipper man drenere hele loopen. Disse koblingene er ganske store og koster litt, så hvis det er uaktuelt så må man iallfall som et minimum ha inn et skikkelig dreneringspunkt i bunnen av loopen. Jeg har sett mange som har bygd loop uten noen mulighet for å kontrollert drenere systemet. Når dem da skal skru det fra hverandre er det væske over alt. Epic Fail. Det er selvsagt mulig å løsne en slange fra en nippel uten at man søler over alt, men det er så enormt kjedelig å ødelegge et 1500 kroners hovedkort (f.eks) fordi man var for kjip for en 100 kroners ventil.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...