Gå til innhold

Fredfullt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slett ikke dumt dette - faktisk rett så bra! Minimalistisk og fint! Er det s/hv eller er det nesten s/hv?

Sånne lysflekker er vansklig å unngå når du fotar rett mot sola... :)

Vär forresten litt forsiktig når du fotar rett mot sola, sensoren er fölsom.... ;)

 

Det er nesten s/hv, ville ha litt varme i det. Hvordan skal jeg være forsiktig mener du? Hva skal jeg gjøre...eller ikke gjøre? Dette har jeg ikke tenkt på. Blir litt som øynene kanskje, at du ikke skal se rett på den og i hvertfall ikke lenge i gangen. :)

Lenke til kommentar

Nydelig bilde Helene Liker fargetonen i bildet. Ja lyset i solen er jo skarpt men det er vel ikke kvelssolen da..Men har sett mye verre enn dette..

Hilsen Tove

 

Tusen takk for hyggelig kommentar Tove! Nei, dette er ikke kveldssola. Hva skal man gjøre for å verne kameraet? Er det noe filter man kan ha på kanskje? Jeg har på UV filter.

Lenke til kommentar

Fint "rett mot sola" bilde. Ellers godt komponert. Menneskene i silhuett gjør løfter synsinntrykket.

 

Vennlig hilsen Ragnar

 

Hei Ragnar! Har øvd meg litt på å få til ei fin sol, denne ble vel kanskje litt i overkant? Jeg satt og spiste lunsjmaten min, da dette motivet plutselig datt i øynene mine, så var det å kaste skiva til sides og finne fram kameraet! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Dette ble bra med flotte solstråler.

Liker det !!!

Så lenge en bruker veldig liten blenderåpning og

veldig kort lukkertid .Og i tillegg ikke bruker lang tid på å komponere og ta bildet , skulle det vel ikke være noen fare for sensoren. Har alltid gjort det på denne måten og har aldri hatt noe problem med sensoren verken på RX1 eller a7'en. Det kan også hjelpe med polaroidfilter eller gråfilter i tillegg.

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Dette ble bra med flotte solstråler.

Liker det !!!

Så lenge en bruker veldig liten blenderåpning og

veldig kort lukkertid .Og i tillegg ikke bruker lang tid på å komponere og ta bildet , skulle det vel ikke være noen fare for sensoren. Har alltid gjort det på denne måten og har aldri hatt noe problem med sensoren verken på RX1 eller a7'en. Det kan også hjelpe med polaroidfilter eller gråfilter i tillegg.

 

Mvh

Alec

Ble vel litt i overkant med stråler kanskje? Men det er jo litt smak og behag dette. :) Men da lærte jeg jo litt av hvert om foto i dag også! :w00t: Tusen takk for kommentar!

Lenke til kommentar

Bra komposisjon, den hvite flekken er vel flare regner jeg med, det er lett å fjerne hvis du har lightroom ? Ser du har 2stk litt store sensor støv på sia den også men er ikke noe å bekymre seg for :)

Takk for fin kommentar. Jeg har ikke lightroom enda. Så foreløpig får ting bare være som dem er. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...