Gå til innhold

Nintendo har begynt å snakke om en ny konsoll


Anbefalte innlegg

 

 

Mario og Zelda på PS og XB :nei: , den dagen det skjer så vil jeg ikke leve på denne planeten lengre

 

Hvorfor det? Du spiller vel Nintendo spill pga spillene er bra og ikke pga at det står Nintendo på en plastboks og en håndkontroller?

 

Så du hadde gitt F i om Nintendo plutselig fikk monopol og alle spill måtte spilles på en Nintendo konsoll med en Nintendo håndkontroll??

 

 

Det hadde ikke vært bra nei. Ikke at jeg ser hva det har med spørsmålet jeg stilte deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Aner ikke hva Nintendo har tenkt for neste generasjon, men er litt skeptisk. Wii fokuserte for mye på Wiimoten, uten at den faktisk ble noe særlig bra. Wii U fokuserte på gamepaden, men også den er svært lite brukt. ZombieU brukte gamepaden på en interessant måte for å skanne skjermen, men det var et launchspill. Hvor mange andre spill har gjort noe lignende etter launchtitlene? Noen som helst? XBoks på sin side hadde Kinect, som Microsoft selv har droppet. Sony hadde PS Move, men den er vel så godt som droppet nå. Hva kan Nintendo gjøre for å lage en gimmick folk og utviklere faktisk vil ha? Å gjenkjenne ansikt og stemme høres tøft ut på papiret, men hvilken praktisk betydning har det?

 

Og hva med DS og 3DS? Selv den gamle DS-en kan bruke stemmen og pusten i spill (f.eks blåse bort røyk ved å blåse inn i mikrofonen), og den gikk så langt at den faktisk kunne gjenkjenne hvor lyst det var i rommet man var i, og bruke det i spill. Riktignok bare étt spill så vidt jeg vet, men det funket. (husker ikke i farten hva det het, men det var forløperen til Lunar Knights, av Hideo Kojima. Ja, han Metal Gear Solid-fyren.) ;)

 

Poenget er at gimmicker sjelden blir så bra som man tror. For den saks skyld, hvor mange brukte 3D på 3DSen? Det kan bli noe annet på New 3DS, men selv der bruker jeg den sjelden. 2D holder i massevis for meg. Street Pass? Sjelden jeg får noen treff, og selv når jeg gjør det er det ubrukelig. SpotPass kan være interessant, men det er sjelden noe bra der heller.

 

ror jeg det nærmer seg slutten for dedikerte håndholdte spillkonsoller. Det er rett og slett for mye styr å dra med seg en dedikert spillkonsoll rundt når (så godt som) alle har en mobiltelefon med bedre skjerm og specs i lomma.

Kanskje derfor 3DS selger som hakket møkk... :p

 

http://www.ign.com/articles/2015/03/12/nintendo-3ds-sells-nearly-395000-units-in-februray

Godt poeng, Wiimoten virket veldig godt en periode, utviklerne ikke viste hva de skulle bruke den til og forsto begrensingene. Folk ble lei.

Et problem er at det er vanskelig å få tredjepart støtte for gimmicker, utviklere har liten erfaring og de fleste store spill er multiplattform og liker ikke slikt.

 

Hvor mange nyvinninger med suksess har det vært siden PS2 kontrolleren?

 

 

Nintendo hadde mange konsepter som ble lansert allerede i NES/Famicom dagene når det kommer til hvordan en kan spille spill, det er først "i dag" dette har virkelig slått an, i forhold til 20+ år siden... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Entertainment_System_accessories#Nintendo_Entertainment_System

 

"Nintendo har begynt å snakke om en ny konsoll

Blir et helt nytt konsept med fokus på spill."

 

Umm, har det vært noen Nintendokonsoller uten fokus på spill?

 

Var kanskje et lite "stikk" til f.eks. M$ sin XOne som har fokus på "alt, men også spill"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...